جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
سیب ایرانی گران تر از سیب آمریکایی در بازارامارات

تیتر20- میوه های ایرانی بازار مناسبی در آسیا واروپا دارد.
صدرالدین نیاورانی نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان و وارد کنندگان میوه با اشاره به بازار مناسب برخی محصولات کشاورزی ایران در اروپا ،گفت: محصولات کشاورزی با کیفیت ایرانی همه روزه از طریق مرزهای هوایی و زمینی به کشورهای عربی و اروپایی صادر می‌شوند و هم اکنون سیب ایرانی در کنار سیب آمریکایی و فرانسوی در سوپرمارکت‌های امارات متحده عربی با قیمت و کیفیت بالاترعرضه می شود.
نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان و وارد کنندگان میوه ، افزود: همچنین محصولات کشاورزی ایران به چین، هند و پاکستان صادر می شود و وضعیت بسیار خوبی دارند، به نحوی که کاملا رقابتی و باکیفیت هستند.
وی با تاکید بر اینکه صادرکنندگان محصولات کشاورزی و از جمله میوه باید کاملا بر مبنای استانداردهای روز دنیا حرکت کنند ، در پاسخ به این اظهارنظر که عراقی ها هم بر شیوه بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی ایران انتقاد دارند ، گفت: نباید از کشاورز انتظار داشت کار صادرات را انجام دهد ، بلکه باید زنجیره تولید و صادرات کاملا به هم پیوسته و از استانداردهای لازم برخوردار باشند تا بتوانند سودآوری لازم در دنیا را داشته باشند.
به گفته نیاورانی، برخی کشورهایی که واردکننده محصولات کشاورزی و به خصوص میوه از ایران هستند، به دنبال محصول ارزان بوده و عمدتا به میادین میوه و تره بار برای خرید مراجعه می کنند که نمونه آن کشور عراق است اما صادرکنندگان به نام ایرانی میوه‌ها را دسته بندی کرده، متوسط ها را برای کشورهای عربی و اروپایی، میوه‌های درشت را برای بازار داخلی و میوه‌های کوچک را برای صنایع تبدیلی به کار می‌گیرند.

ارسال نظرات
موضوعات روز