تیتر20 - حدودا سه ماهی می شود که کمپین "خرید خودرو صفر ممنوع" به یکی از مسائل پرحاشیه در خودروسازی ایران تبدیل شده و برخی معتقدند بخشی از رکود فعلی بازار، ناشی از همین کمپین است.
برای خیلی ها محل پرسش است که این کمپین را چه کسانی راه انداخته اند و به اصطلاح اتاق فکر آن کجاست. هرچند از نظر محمدرضا نعمت زاده، کمپین کار ضد انقلاب است و خودروسازان نیز واردکنندگان و مخالفان دولت را در این مورد متهم می کنند، اما حالا یک متهم جدید به این جمع اضافه شده و آن، خودروسازان چینی حاضر در ایران هستند.
آن طور که رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، در نشستی خبری عنوان کرد، این کمپین را چینی ها به راه انداخته اند تا بازار خودروهای ایرانی را با افت مواجه کنند، غافل از اینکه این کار دامان خود آنها را نیز گرفته است. میثم رضایی با بیان اینکه خودروسازان چینی می خواستند با راه انداختن کمپین، فروش خودروسازان ایرانی را پایین آورده و سهم خود را در بازار بالا ببرند، گفت:با این حال این کمپین دامن خود آنها را نیز گرفت، چون فکرش را نمی کردند فروش خودشان نیز به مشکل بخورد.
"خودرو دو ایربگه را هشت ایربگه می کنند
رضایی اما در واکنش به اینکه گفته می شود برخی واردکنندگان آپشنها را در ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس به خودروهای وارداتی اضافه میکنند و این آپشنها اصلی نیست، اظهار کرد: در امارات در منطقه عبیر سولهای است که خودروی مدل پایه و بدون آپشن را ابتدای سوله تحویل میدهید و دو ساعت بعد انتهای سوله خودرو را به صورت فولآپشن تحویل میگیرید.
وی تاکید کرد: من خودم دیدم که نشان ایربگ را به صورت داغی روی بدنه خودرو هک میکردند و به عنوان مثال خودروی دو ایربگ را تبدیل به خودروی هشت ایربگه میکردند، در حالی که خودرو تنها دارای دو ایربگ بود.
"لیزینگ های خودرو 200 میلیارد کلاه مردم را برداشتند
رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در نهایت گریزی به موضوع کلاهبرداری شرکت های لیزینگ خودرو نیز زد و گفت:طی یک سال اخیر 10 تا 12 شرکت فروشنده اقساطی خودرو اقدام به کلاهبرداری کردهاند و در این مورد ژنج هزار شکایت ثبت شده که نشان از کلاهبرداری حدودا 200 میلیاردی دارد.