پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
این بیلبورد متعلق به شرکت رنو فرانسه است که به رغم توقف همکاری رنو با ایران به مشتریان توصیه می کند که قطعات اصل را از این شرکت خریداری و ریسک قطعه غیر اصل را قبول نکنند.
کد خبر: ۳۰۱۳۶
تیتر20 - "یک سیب خراب، بقیه سیب ها را هم خراب می کند". اگر این روزها از برخی اتوبان های تهران عبور کرده باشید، احتمالا بیلبوردی که جمله بالا (البته به صورت ناقص) روی آن درج شده، دیده اید.
این بیلبورد متعلق به شرکت رنو فرانسه است و به مشتریان توصیه می کند که قطعات اصل را از این شرکت خریداری و ریسک قطعه غیر اصل را قبول نکنند.
این تبلیغ رنو در شرایطی است که رنو تقریبا خروجش از ایران به دلیل بازگشت تحریم های آمریکا، قطعی شده و به احتمال فراوان، تولید محصولاتش در کشور متوقف می شود.
بنابراین، اینکه رنو در چنین شرایطی از مشتریان ایرانی خواسته تا قطعات اصل را از این شرکت خریداری کنند، مبهم به نظر می رسد.
آن طور که آمار تولید می گوید و خودروسازان داخلی نیز اذعان دارند، رنو به دلیل وجود تحریم های سختگیرانه آمریکا و همچنین بی انگیزگی برای ادامه فعالیت در کشور (به دلیل حاشیه سازی های داخلی)، ظاهرا دیگر میلی به ماندن در ایران ندارد.
از آن سو، به دلیل ممنوع شدن ثبت سفارش خودرو نیز واردات محصولات رنو به کشور نیز در مسیر صفر شدن قرار گرفته و بنابراین، این خودروساز فرانسوی عملا دلیلی برای ماندن در ایران ندارد.
آن طور که از شواهد و قرائن برمی آید، تحریم های جدید آمریکا، تقریبا تمام منافذ را برای ارسال قطعه خودروساز به کشور بسته و بنابراین مشتریان ایرانی تا چندی دیگر تقریبا امکان دسترسی به قطعات اصل رنو را نخواهد داشت.
این در شرایطی است که هم خودروهای تولیدی رنو در ایران و هم محصولات وارداتی این شرکت، نیازمند قطعات و لوازم یدکی هستند و مشخص نیست با وجود تحریم های سختگیرانه، مشتریان آنها برای تامین قطعات چه باید بکنند.
در این شرایط، اگرچه اقدام تبلیغاتی رنو در ظاهر دلگرم کننده به نظر می رسد، اما واقعیت های تحریم، چیز دیگری را می گوید و آن، محدود و حتی قطع شدن دسترسی ایرانی ها به قطعات اصل خودروهای رنو.