شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵
اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در قم اول اسفند ماه گزارش شد و حالا بعد از نزدیک به سه هفته بیش از هفت هزار نفر را بیمار کرده، اما کرونا تنها بلای جان سلامتی نیست.
کد خبر: ۴۱۷۴۴
تیتر20- شیوع ویروس کرونا در پر رونق‌ترین ماه سال برای مشاغل مختلف مشکلات بسیاری برای این بخش‌ها ایجاد کرده است و انتظار می‌رود این مشکلات در سال آینده بیش از پیش خود را نشان دهند.

شیوع این ویروس توانسته بسیاری از آرایشگاه‌های کشور را که در این روزها تا نیمه‌های شب فعالیت می‌کردند به تعطیلی بکشاند و فروش پوشاک که یکی از مهم‌ترین اقلام در سبد خرید شب عید مردم بوده را ۹۰ درصد نسبت به بهمن ماه همین امسال کم‌تر کرده است.

رستوران‌ها و قنادی‌ها نیز با افت فروش قابل ملاحظه‌ای مواجه شدند، چرا که نه تنها شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس در منازل خود مانده‌اند بلکه حتی اگر از منزل خارج شوند هم اعتمادی به استفاده از خوراکی‌های بدون بسته‌بندی ندارند.

البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود چرا که قالی‌شویی‌ها، خشکشویی‌ها و گل‌فروشی‌ها هم از گزند کرونا در امان نماندند و حتی روز پدر هم نتوانست حداقل به گلفروشان یاری برساند.

کرونا حتی توانسته تالارهای پذیرایی را به کل خالی کند و نگرانی از مواجهه با جمعیت ورشکسته و بیکار را هر روز پررنگ‌تر. در این میان پیشنهاد بخش‌های مختلف بخشودگی یا تعلیق چند ماهه مالیات و بدهی به سازمان تامین اجتماعی و همچنین ارائه تسهیلات به بخش‌های مختلف برای پرداخت حقوق کارکنان برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای صنفی و تولیدی است و به نظر می‌رسد مشاغل مختلف بیش از هر زمان دیگری نیازمند کمک دولت هستند.

البته تا اینجا فقط صدای کسانی شنیده شده که انجمن، اتحادیه و به طور کلی صدایی برای درخواست کمک دارند. در این میان دست‌فروشان چه در خیابان و چه درمترو و همچنین کارگران فصلی که از سوی شرکت‌های خدماتی برای خانه‌تکانی شب‌های عید استخدام می‌شدند عموما بدون پرداخت هزینه کنسل شدند یا اصلا درخواستی برای آن‌ها نبوده است. بخصوص اینکه این گروه‌های بی‌صدا بسیار آسیب‌پذیرتر از سایر بخش‌ها نیز هستند و لازم است حتما تسهیلاتی برای آن‌ها هم در نظر گرفته شود.

بنابراین یادآوری این نکته به بخش‌های مختلف، به ویژه مسئولان اقتصادی کشور ضروری به نظر می‌رسد که پایان شیوع ویروس کرونا پایان ماجرا نیست، بلکه تازه روزهای سخت شروع خواهد شد./ ایسنا

برچسب ها: مشاغل کرونا ویروس
ارسال نظرات
موضوعات روز