وی با اشاره به پیگیری های مستمر چند ماه اخیر مدیرعامل ایران خودرو، انجمن
قطعه سازان، بانک های عامل، شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی، مجلس و شخص
وزیر برای پرداخت تسهیلات تصریح کرد: پیرو میثاق نامه ای که با مدیرعامل
ایران خودرو به امضا رساندیم، خود را متعهد می دانیم که از روزهای آغازین
سال 99 مطابق با برنامه کلانی که ایشان اعلام کرده اند حرکت کنیم و با
تیراژ بالای تولید بتوانیم تعهداتمان را به مردم انجام داده و با حفظ تیراژ
تلاطم موجود در بازار را کنترل کنیم.
بیگلو با بیان این که مشکل تامین برخی کالاها و مواد اولیه از کشور چین
مربوط به هفته های گذشته بود، از هماهنگی برای ارسال کالا در تعطیلات نوروز
خبر داد و گفت: پرداخت مطالبات در پایان سال سبب شد تا از تعطیلات نوروز
برای تامین کالا و مواد اولیه از مبدا چین و استفاده از آن در تولید سال
آینده استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: تمهیدات خوبی توسط ساپکو و قطعه سازان برای انجام امور
لجستیکی اندیشیده شده تا تاثیر ویروس کرونا در صنعت خودرو به حداقل برسد.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو افزود: قطعه سازان با حداکثر
توان قطعات را تولید و تامین خواهند کرد تا تولید ایران خودرو با روال
عادی انجام شود.
وی در ادامه راهکار نهایی برای حمایت از صنعت خودرو و بی نیازی این صنعت به
منابع بانکی و مصوبات شورای پول و اعتبار را اصلاح روش های قیمت گذاری
مواد اولیه داخلی دانست و تاکید کرد: در یک سال گذشته مواد اولیه داخلی بیش
از 50 درصد رشد داشته که بخش اصلی آن در یک ماه اخیر بوده است.
بیگلو خاطرنشان کرد: برای این که قیمت تولید قطعه و خودرو را مدیریت کنیم
باید وزارت صنعت در قیمت گذاری مواد معدنی و وزارت نفت در قیمت گذاری مواد
پتروشیمی ورود کرده و شرایط فعلی که برمبنای قیمت ارز است را اصلاح کنند.
این اقدام منجربه کاهش قابل توجه در قیمت قطعه و در نهایت سوددهی
خودروسازان و کمک آنان به نهادهای مالی به جای دریافت تسهیلات خواهد شد./ایکوپرس