برمبناي اين گزارش ،تامين مواد اوليه، قطعات و مجموعههاي با كيفيت همزمان
با پيشبرد برنامههاي ساخت داخل، تحقق توليد با كيفيت با اجراي برنامهها و
پروژههاي بهبود كيفيت، نظارت كيفي ويژه بر فرآيندهاي صادرات، لجستيك،
تحويل و ارايه خدمات بدون نقص از اولويتهاي حوزه كيفيت در سال 99 است و
براي دستيابي به اهداف، نسبت به تدوين برنامهها در راستاي ارتقاي سطح
رضايتمندي مشتريان اقدام شده است.
همچنين درحال حاضر تمامي محصولات توليدي رضايت بالاتر از شاخص متوسط صنعت
دارند. مراجعات و قطعات برگشتي در شبكه خدمات پس از فروش (R100 و C100) نيز
از شاخصهاي مهم ارزيابي رضايتمندي مشتريان است كه در سال گذشته بهبود 19
درصدي در شاخص مراجعات (R100) در بازه 10هزار كيلومتر نسبت به سال97
تجربه شده است. همچنين در شاخص برگشتي قطعات (C100) در بازه 10هزار كيلومتر
نيز بهبود 16 درصدي نسبت به سال 97 به ثبت رسيده است.
دراين گزارش آمده است ، براساس آخرين گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد
ايران ،رضايت مشتريان ازسبد محصولات گروه صنعتي ايران خودرو در دوشاخص
(CSI) روند افزايشي و درشاخص ايرادات اظهار شده توسط مشتريان (IQS) داراي
روند كاهشي و رو به بهبود بوده است .
شاخص ايرادات اظهار شده توسط مشتريان در محصولات پژو 206 هاچ بك و دنا طي
ماه هاي گذشته علاوه بر ادامه روند كاهشي و رو به بهبود ،اهداف ابلاغيه
وزارت صنعت ،معدن و تجارت در شاخص مذكور براي اين محصولات محقق شده است ./ايكو پرس