ناگفته نماند که اشتباهاتی در این تعریفها نیز وجود دارد. بهطور کلی، استارت آپ (به انگلیسی: Start-up یا Startup) به پروژههایی گفته میشود که در جریان آن، یک ایده خام، به کمک تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول میانجامد و زمینه برای فروش آن محصول فراهم میشود.
امروزه با یک جستجوی ساده در میان وبسایتها و منابع اینترنتی مختلف میتوانیم به حجم انبوهی از دادهها و اطلاعات دسترسی پیدا کنیم و در این بین با بسیاری از استارت آپها آشنا شویم.
استارت آپ کسب و کاری است که پیش از آن هیچ نمونه مشابه دیگری در کشور و حتی دنیا وجود نداشته باشد، این بدان معنی است که استارت آپ برای اولین بار توسط اشخاص یا شرکتها تأسیس شود. البته تعریف استارت آپ تنها به کسب و کار مربوط نمیشود. میتوان گفت امروزه مخصوصاً در بین جوانان صحبتهای زیادی در مورد کارهای تازه تأسیس شده و استارت آپها وجود دارد. خیلیها ایدههای جدیدی در ذهن دارند که فکر میکنند میتوانند با آنها باعث متحول و دگرگون شدن دنیا شوند.
به هر روی دنیای تکنولوژی و استارت آپ هر روزه در حال پیشرفت است به طوری که در دنیا با سرعت بسیار زیادی در حال شکلگیری است که میتوان گفت در ایران نیز رشد استارت آپها چشمگیر بوده است.
در این فرصت برخی از مهمترین استارت آپهای مد و لباس در ایران که بیشتر در قالب سایت و وبسایت فعالیت میکنند را معرفی میکنیم:
http://bebeeno.frotel.com/
http://violamode.com/
https://modopia.com/
https://www.shahremun.com/
http://dofito.com/fa
https://fiza.ir/
http://onexpro.com/
http://www.shikdooz.com/
https://rochi.ir/
https://www.brandkade.com/
https://tagmond.com/
https://www.banimode.com/
https://botick.com/
https://www.shixon.com/
https://www.modiseh.com/
https://www.digistyle.com