پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
گزارش ویژه تیتر20
بانک ایران زمین از سال های گذشته با استراتژی مشخص به سمت بانکداری مدرن حرکت کرده است و زیر ساخت های مناسبی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۴۲۷۱۳
رویکردهای آینده نگرانه بانک ایران زمین در عرصه بانکداری دیجیتال
تیتر20 - با توجه به  ناتوانی بانکداری سنتی در ۲ ماه اخیر بخاطر شیوع ویروس کرونا بانک های مختلف به تکاپو افتادند تا خدمات غیرحضوری و مبتنی بر بستر های دیجتال را گسترش دهند اما بانک ایران زمین از سال های گذشته با استراتژی مشخص به سمت بانکداری مدرن حرکت کرده است و زیر ساخت های مناسبی ایجاد کرده است.

در فضای فعلی با وجود بیماری کرونا ما اگر بانکداری دیجیتال داشتیم همین مقدار مراجعه کوتاه به شعب هم دیگر وجود نداشت و مشتریان نیازی به مراجعه حضوری نداشتند.

در حال حاضر بانکها مشکلاتی مواجه شدند که ناشی از مراجعه مردم به شعب به دلیل شیوع بیماری کرونا بود و اگر همه فرآیندهای بانکی دیجیتال شده بود، دیگر نیازی به حضور فیزیکی مردم در شعب وجود نداشت و مشکلات فعلی بسیار کمتر بود.

با در نظر گرفتن شرایط فعلی حرکت بانکها به سمت بانکداری دیجیتال بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است در حال حاضر کسب و کارهای دیجیتال شکل گرفته‌اند که همه ما از آنها استفاده می‌کنیم، اما سوال اینجاست که آیا بانک‌ها در حال حاضر از طریق بانکداری الکترونیک، که باید آن را بانکداری سنتی بنامیم قادر به ارائه خدمات مطلوب و مورد درخواست این کسب و کارها خواهند بود؟

در واقع مهمترین دلیل بانک‌ها برای رفتن به سمت بانکداری دیجیتال ارائه خدمات به کسب و کارهای دیجیتال است. ما باید دیدگاه خودمان را تغییر دهیم و از دیدگاه سنتی در بانکداری الکترونیک که تنها به کانال فکر می‌کند به سمت ارائه سرویس‌های مورد درخواست مشتری برویم.

اگر نگاهی به اپلیکیشن‌های دیجیتالی که همه ما از آنها خدمات می‌گیریم بیاندازیم، می‌بینیم که اگر آنها در مواجهه با سازمانها و نهادهای سنتی قرار بود منتظر وضع قوانین و استانداردها باشند، هیچگاه کسب و کار دیجیتالی آغاز به کار نمی‌کرد. در واقع گاهی باید زیر ساختها را آماده کرد و قوانین و روشهای اجرا را به ناظر پیشنهاد داد.

آنچه به عنوان چشم انداز 1400 بانک ایران زمین مطرح است، این است که فرآیندها باید تا آن زمان دیجیتال شده باشد، مشتری از جنس دیجیتال باشد، مرکز تماس بانک دیجیتال باشد و تمامی کانال‌ها یکپارچه شده باشد. و بانک حرکت به این سمت را آغاز کرده ایم ومنتظر دیکته قوانین و روش ها نمانده است.

بررسی شعبه دیجیتال بانک ایران زمین، در مرکز خرید مگامال و ارائه خدمات دیجیتال در آن نمونه موفق عملکرد بانک ایران زمین است  اگر به این شعبه نگاه کنید قرار گرفتن چند دستگاه در این شعبه و مکانیزه کردن فرایند بانکداری در واقع دیجیتال شدن نیست، اما اگر مشتری سینمای این مرکز به شعبه ما مراجعه کند می تواند بلیت این سینما را از دستگاه بانک دریافت کند و هزینه آن را از امتیازهای باشگاه خود بپردازد  و این فرایند  که براساس درخواست مشتری و نیاز آن کسب و کار تنظیم شده را می‌توان بانکداری دیجیتال نامید.

 همچنین ارائه خدمات بیمه‌ای و .. . در این مرکز و سایر درگاه‌های بانک از این دست است. راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک ایران زمین هم از دیگر فعالیتهای مثبت بانک برای ایجاد محصولات دیجیتالی است.

امروزه بسیاری از بانکها خدمات اختصاصی ارائه می‌کنند و مشتریان خاص دارند اما نسلی از مشتریان بانکی هستند که برای تهیه نیازهای خود حاضر به حضور فیزیکی در شعب نیست و در واقع خواهان این است که همه خدمات مورد نیاز خود را در لحظه، در تمامی ساعات به صورت دیجیتال دریافت کند و بانک ایران زمین نشان داده در این رابطه پیشتاز است

آنطور که فعالان حوزه بانکداری الکترونیک تعریف می کنند، بانکداری دیجیتال استفاده از فناوری برای اطمینان از یکپارچگی ابتدا تا انتهای پردازش تراکنش‌ها یا عملیات بانکی است، عملیاتی که به درخواست مشتری آغاز شده و حداکثر بهینه‌سازی در آن لحاظ شده و در دسترس بودن، سودمندی و صرفه را برای مشتری و کاهش هزینه‌های عملیاتی، عاری از خطا و خدمات بهبود یافته را برای بانک به همراه دارد.

برداشت بسیاری از افراد از بانکداری دیجیتال همان بانکداری همراه یا بانکداری آنلاین است در حالی که تمام این دیدگاه‌ها متوجه بخش بسیار کوچکی از تمام ماجراست و این افراد بخش بزرگی از خدمات و ظرفیت های بانکداری دیجیتال را نادیده گرفته اند.

در بین بانک های کشور می توان بانک ایران زمین را یکی از بانک های پیشرو در حوزه بانکداری دیجتال معرفی کرد زیرا در این بانک فعالیت‌های مشتری در بانکداری دیجیتال شامل تراکنش‌های بانکی، موضوعات مورد علاقه، سلایق، میزان رضایتمندی از خدمات بانکی و از طریق استفاده از کانال‌های مختلف و ابزارهای دیجیتال رصد می‌شود و پس از تحلیل فعالیت‌ها، پیشنهادات و محصولات متناسب با نیاز مشتری به وی ارائه و روش‌های بهبود ارتباط مشتری با بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز