پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
مافیای واردات چادر مشکی اجازه خودکفایی نمی‌دهد
رئیس اتحادیه پوشاک تهران می گوید : دولت اگر از بخش خصوصی در تولید چادر مشکی به صورت کامل حمایت کند تا پایان سال می‌توان بیش از 50 درصد نیاز بازار را از تولیدات داخلی برآورده کرد.
کد خبر: ۴۳۴۲۲
تیتر20- ابوالقاسم شیرازی درباره میزان کالای قاچاق پوشاک و تاثیر آن بر بازار گفت: به جای آنکه واردات پوشاک به کشور آزاد شود تا جلوی قاچاق گرفته شود بهتر است اجازه واردات مواد اولیه به تولیدکنندگان پوشاک داده شود زیرا یکی از دلایل اصلی که تولیدکنندگان پوشاک اقدام به تعطیلی کارگاه‌های خود می‌کنند، نبود مواد اولیه است.

وی ادامه داد: قیمت مواد اولیه و به خصوص پارچه نسبت به قبل از عید 99 افزایش یافته است به همین دلیل می‌توان برای حداقل مدت محدودی واردات پارچه را آزاد کرد. هم‌اکنون حدود 20 هزار واحد صنفى در اتحادیه عضو هستند که به صورت میانگین هر کارگاه تولیدی و فروشندگى اگر چهار کارگر داشته باشد قطعا تعطیلی این کارگاه‌ها باعث بیکاری بسیاری می‌شود.

شیرازی افزود: هرچند ما در تولید برخی از انواع لباس‌ زنانه دچار مشکلاتی هستیم و با پیگیری‌هایی که از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نهادهایی دیگر شده، یک فرصت سه ماهه تعیین شده تا با واردات لباس دست دوم برخورد جدى بعمل آید. البته لباس دست دوم که به تاناکورایی معروف است فقط حدود کمتر از 2 درصد بازار را تشکیل می‌دهد و مشتری عمومی ندارد و مشتریان آنها افراد ثابت و خاصى هستند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تولید چادر مشکی در کشور گفت: برای واردات، تولید و عرضه چادر مشکی از سالهای قبل یک مافیایی تشکیل شده است که اجازه نمی‌داد کشور در تولید چادر مشکی خودکفا شود و سود آن مافیا در واردات بود.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به اینکه دولت به مقوله چادر مشکی ورود کرده است، گفت: چند کارخانه تولید چادر مشکی در کشور راه‌اندازی شده و محصولات باکیفیتی را تولید می‌کنند اما میزان تولیدات آنها پاسخگوی کامل نیاز بازار نیست و باید توسعه پیدا کند و اگر بتوانیم از ورود چادر مشکی جلوگیری کنیم طبیعتا تولیدکنندگان داخلی تقویت خواهند شد.

شیرازی ادامه داد: هرچند دولت در حال برخورد با مافیای چادر مشکی است اما تا زمانی که نیاز در کشور تامین نشود نمی‌توانیم جلوی واردات را بگیریم و هم‌اکنون تولیدات داخلی حدود 20 درصد نیاز مشتریان به چادر مشکی را تامین می‌کند.

وی گفت: دولت اگر از بخش خصوصی در تولید چادر مشکی به صورت کامل حمایت کند  تا پایان سال می‌توان بیش از 50 درصد نیاز بازار را از تولیدات داخلی برآورده کرد.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران همچنین درباره مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت گفت: ایشان فرد فعال و آگاهی است و اطلاعات جامع و کاملی درباره وزارتخانه صمت و به خصوص پوشاک دارد و می‌توان امیدوار بود که تاثیر روند رو به جلویى داشته باشد./ ایلنا

ارسال نظرات
موضوعات روز