پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
مرکز ارتباطات امور بینالملل سایپا در اطلاعیه شماره ۷ خود، پيرامون طرح فروش فوق العاده محصولات اين گروه خودروسازي به ۲۰ پرسش متداول متقاضيان براي ثبت نام در اين طرح پاسخ گفت.
کد خبر: ۴۳۷۹۷
تیتر20 - اين اطلاعيه پس از آن منتشر شد كه برخي از متقاضيان خريد خودرو در طرح فروش فوق العاده با ابهام و سوالاتي روبرو شدند.
۲۰ سوال متداول و پرتكرار مردمي كه مركز ارتباطات و امور بين الملل سايپا پاسخ آنها را تهيه و منتشر كرده، به شرح زير است:
۱- چگونه مي توان موقع ثبت نام رنگ خودرو را مشخص كرد؟
پاسخ: رنگ در ثبت نام اوليه انتخابي نيست و خودروي انتخاب شده صرفا با يك رنگ نمايش داده مي شود، مشتري بعد از قرعه كشي امكان انتخاب رنگ و همچنين انتخاب نمايندگي را خواهد داشت.
۲- آيا كساني كه پلاك فعال براي خودروهاي سنگين، ميني بوس، كاميونت و غيره را دارند، مجاز به ثبت نام در طرح فروش فوق العاده هستند؟
پاسخ: بله. دارندگان خودروهاي سنگين امكان ثبت نام دارند و پلاك فعال خودروهاي سنگين مشمول قانون خودروهاي سواري نمي شود.
۳- ثبت نام در دو شركت ايران خودرو و سايپا امكان پذير است؟
پاسخ: خير. متقاضيان مي توانند فقط در يكي از شركت هاي ايران خودرو و سايپا ثبت نام كنند.
۴- اگر فردي در هر دو مجموعه ثبت نام كرده باشد، اسم او از طرح حذف مي شود؟
پاسخ: خير. در صورتي كه در سايت دو خودروساز ثبت نام صورت گرفته باشد، ثبت نام در ايران خودرو حذف مي شود و فرد مجاز به خريد از محصولات سايپا است.
۵- تعداد محدودي از متقاضيان هنگام ثبت نام، شاهد اين هستند كه برخي از فيلدها غيرفعال است و امكان تكميل اطلاعات را ندارد، علت چيست؟
پاسخ: فيلدهاي مشخصات اصلي مشتري كه به واسطه احراز هويت در سيستم از طريق سامانه اِمتا ثبت مي شود، قابل تغيير نيست چون اين اطلاعات از ثبت احوال استخراج شده است.
۶- آيا اين امكان وجود دارد كه اطلاعات ارايه شده در سايت ويرايش شود؟
پاسخ: امكان ويرايش پروفايل در برخي از اطلاعات چون شماره تلفن و آدرس وجود دارد ولي اطلاعات اصلي مشتري و بانكي قابل اصلاح نيست.
۷- آيا امكان تغيير شماره شبا وجود دارد؟
پاسخ: فعلا امكان اصلاح نيست.
۸- آيا افرادي كه قبلا پذيرش داشته اند ولي انصراف داده اند، در شرايط فعلي امكان پيش ثبت نام دارند؟
پاسخ: بله.
۹- آيا مشترياني كه قبلا پذيرش داشته اند ولي اقدام به صلح نكرده اند، در شرايط فعلي امكان پيش ثبت نام را دارند ؟
پاسخ: خير.
۱۰- با توجه به حذف چك تامين اعتبار، آيا سند خودرو در قبال مبلغي به عنوان بدهي به مدت يكسال در رهن شركت مي ماند؟
پاسخ: بله. به مدت يكسال نزد شركت خودروساز باقي مي ماند.
۱۱- برخي ها سوابق ثبت نام خودرو نداشتند ولي اكنون هم امكان ثبت نام در سايت را ندارند و اين پيام مي آيد كه شما قبلا ثبت نام كرده ايد، مشكل در چيست؟
پاسخ: اين موضوع به صورت آنلاين كنترل مي شود و مشكلي وجود ندارد.
۱۲- چگونه متقاضيان مي توانند سوابق خود را جويا شوند؟
پاسخ: در فروش هاي بعدي اين امكان اضافه خواهد شد تا مردم توسط مرکز امور مشتریان (CRM) بتوانند سوالات خود را بپرسند.
۱۳- افرادي كه تاريخ اعتبار گواهينامه آنها گذشته است، امكان ثبت نام دارند؟
پاسخ: بله، داشتن گواهينامه ملاك عمل است.
۱۴- آيا اتباع خارجي مي توانند در طرح فروش فوق العاده خودرو شركت كنند؟
پاسخ: خير چنين امكاني وجود ندارد.
۱۵- چرا برخي از شهرها و استان ها در سيستم ثبت نام خودرو وجود ندارند؟
پاسخ: استان و شهر بر اساس اطلاعات ناجا تنظيم شده است، در صورتي كه شهر مربوطه وجود ندارد نزديك ترين شهر كه مركز شماره گذاري دارد را انتخاب كنيد.
۱۶- اگر متقاضيان طي چند روز اخير نسبت به فك پلاك اقدام كرده باشند، امكان ثبت نام دارند؟
پاسخ: اگر در روز قرعه كشي مشتري پلاك فعال نداشته باشد، مشكلي بابت خريد خودرو ندارد.
۱۷- برخي ها عنوان مي كنند طي كردن مكرر فرآيند پيش ثبت نام جهت متقاضي در سايت سايپا امكانپذير نيست؟
پاسخ: براي پيگيري ثبت نام، منويي در سيستم وجود دارد تحت عنوان "سوابق خريد " كه مشتري مي تواند از طريق آن ثبت نام خود را ملاحظه كند.
۱۸- آيا پيامك ارسالي داراي كد رهگيري است؟
پاسخ: كد رهگيري براي همه متقاضياني كه محصولات سايپا را انتخاب كردند ارسال مي شود و نتيجه قرعه كشي بر اساس كدهاي ارسالي است.
۱۹- قرعه كشي و تاريخ واريز وجه چه زماني است؟
پاسخ: روز يكشنبه 18 خردادماه ساعت 10 مراسم قرعه كشي انجام مي شود و منتخبين 48 ساعت پس از اعلام نتايج بر روي سايت سايپا بايد نسبت به واريز كامل وجه اقدام كنند.
۲۰- آيا امكان انصراف از طرح فروش فوق العاده خودرو وجود دارد؟
پاسخ: بله. متقاضيان خريد محصولات سايپا تا قبل از قرعه كشي امكان انصراف از خريد خودرو را دارند./سایپا نیوز