دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
یک فعال صنعت قطعه، کیفیت را حلقه مفقوده صنعت خودروسازی دانست و گفت: راهکارهای قدیمی دیگر جوابگوی صنعت خودرو نیست و خون جدیدی باید به این صنعت تزریق شود.
کد خبر: ۴۴۰۲۸
کیفیت؛ حلقه مفقوده صنعت خودروتیتر20- امیرحسین جلالی با اشاره به صحبت‌های اخیر رییس جمهور در ارتباط با ضرورت توجه به صادرات برای ارتقاء کیفیت محصولات خودروسازان اظهار کرد: اگرچه این گزاره که "اگر صادرات داشته باشیم کیفیت محصولاتمان بالا خواهد رفت" صحیح است اما با این تفاوت که ما نباید برای توسعه کیفیت محصولاتمان منتظر صادرات باشیم چرا که مردم ما از همه بیشتر لیاقت محصول با کیفیت را دارند.

نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی استفاده از دانش فنی جدید و همکاری با قطعه‌سازان را راهکار اصلی توسعه کیفیت محصولات خودروسازان دانست و تصریح کرد: لازمه کیفیت بهتر محصولات دانش فنی، کار گروهی و افراد جوان تحصیلکرده بی‌طرف است؛ مسلما ارتقاء کیفیت با ماندگاری افراد قدیمی دارای دانش قدیمی در صنعتی که نیاز به بروزرسانی مدام دارد حاصل نمی‌شود بلکه باید خون جدیدی در سیستم تزریق شود.

جلالی اضافه کرد: همکاری و کارگروهی با قطعه‌سازان از دیگر شروط لازم برای حرکت به سمت افزایش کیفیت خودرو‌ها است چراکه قطعه‌سازان می‌توانند به عنوان بازوی مشاور خودروسازان راهکارهای متنوع و بدون جانب‌داری در راستای این هدف مهم ارائه دهند.

این فعال صنعت قطعه ارتقاء کیفیت خودرو در شرایط فعلی را امری ممکن دانست و گفت: ما می‌توانیم کیفیت خودروهایمان را با دانش داخلی حتی با همه مشکلات فعلی افزایش دهیم، مانع این هدف افکار قدیمی موجود در صنعت خودرو است زیرا روش‌های کهنه دیگر جوابگوی صنعت خودرو نیست بلکه باید روش‌های جدیدی با همکاری قطعه‌سازان و خودروسازان جایگزین افکار قدیمی شود.

جلالی همچنین تاکید کرد: از طرفی در صورت امکان باید مراحل تایید و رد قطعات در خطوط تولید خودروسازان، نزد مشترى نهایى به صورت شفاف و با مشارکت هیأت منصفه‌اى متشکل از تشکل‌هاى واقعى قطعه‌سازان و با حضور قطعه‌ساز مربوطه انجام شود که به این صورت از قدرت امضا‌هاى طلایى کاسته و هدف ایجاد اتاق شیشه‌ای که مدیرعامل ایران‌خودرو وعده داده بودند محقق خواهد شد.

او افزود: البته در گذشته این پیشنهاد توسط انجمن صنایع همگن تهران مطرح شده اما مسئولان تاکنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده‌اند.

این فعال صنعت قطعه در پایان ضمن انتقاد از توجه بیشتر خودروسازان به کمیت خودروها نسبت به کیفیت آن‌ها اظهار کرد: درحال حاضر کمیت محصولات نسبت به کیفیت آن‌ها اولویت دارد و خودروسازان بیشتر به فکر تزریق خودرو به بازار برای جلب نظر مردم هستند و در این بین کیفیت که رکن مهم‌تری محسوب می‌شود مفقود شده است، درحالیکه تجربه ثابت کرده مردم حاضرند برای محصول با کیفیت هزینه بیشتری هم بدهند بنابراین صرف در نظر گرفتن عرضه خودرو بدون توجه به کیفیت آن صنعت خودرو را به سمت جلو سوق نخواهد داد./اقتصادآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز