او افزود: این در حالی بود که طی سالیان برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در حاشیه نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم، یکی از مهمترین مشکلات فعالان این صنف به موضوع اجاره غرفه مناسب ارتباط داشت و در دیگر ایام سال نیز مدام بر سر نبود سکوهای فروش این محصولات در شهرهای مختلف بحثهای متعددی وجود داشت.
محمدپور با تأکید بر اینکه فروش آنلاین محصولات در دوره کرونا یک ضرورت بود اما بیشک نمیتواند جایگزین تمامعیاری در برابر فروش حضوری باشد، اظهار داشت: یکی از مهمترین چالشهای ما در بحث فروش توسط نمایشگاه مجازی، نبود اعتماد در میان طیف وسیعی از مخاطبان درباره کالایی است که سفارش خرید آن را از طریق سامانه ثبت میکنند و همچنان اصرار دارند خرید خود را به شکل حضوری انجام دهند.
مدیرعامل برند پوشاک اسلامی بانوان میسی در ادامه به نبود زیرساختهای تکنولوژیکی مطلوب در بحث فروش آنلاین اشاره و تصریح کرد: اگر بنا داریم این شیوه عرضه محصولات را به شکل مستمر دنبال کنیم، نیاز است با بهترین نرمافزارهای روز دنیا به این جریان ورود کنیم چرا که گاهی مشکلات سایت یا اینترنت خود عاملی برای پس زدن این شیوه فروش توسط مخاطبان میشود، بیآن که ما تولیدکنندگان نقشی در ایجاد تعامل بهتر از این مسیر ایفا کنیم.
او در ادامه با تقدیر از دغدغه هیئتمدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در راستای ممانعت از برگزار نشدن نمایشگاه ملی عفاف و حجاب اذعان داشت: کشور ما دارای مدعیان بسیاری در زمینه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب است اما در عمل میبینیم که چنین حرکاتی بدون کوچکترین حمایت از سوی نهادها و ارگانهای بالادستی محقق میشود و افرادی در خط مقدم این جریان ایستادهاند که با تمام وجود به این کار عشق میورزند و بر این باورند هیچ مشکلی آنها را دلسرد و مأیوس نخواهد کرد.
محمدپور در خاتمه به میزان
استقبال از نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در قیاس با
دیگر رویدادها که ادوار مختلفی را پشت سر گذاشتهاند و نظر به نوپایی
کیفیت چنین رخدادی، استقبال خوبی را از سوی مخاطبان شاهد بودهایم اما به
نظر میرسد تولیدکنندگان کشور در حوزه پوشاک و محصولات عفاف و حجاب، بیش از
هر زمان دیگری به نگاه مثبت و جریان ساز رسانههای جمعی بهویژه صداوسیما
در مسیر حمایت از تولید ملی امیدوار هستند./ هنرآنلاین