تیتر20- میثمتوکلی با بیان اینکه برندهای ملی در صورتی میتوانند به بقای بلندمدت خود در رقابت فشرده و پرهیاهوی تجارت امروزی امیدوار باشند که جایگاهیابی برند را در اولویت و بهعنوان استانداردی بر هسته فعالیتهای خود قرار دهند، درباره جایگاهیابی موثر و نیاز کالاهای ایرانی به آن گفت: فرآیند جایگاهیابی یکی از مفاهیم بنیادین و مدرن مدیریت برند و به معنی خلق جایگاهی شفاف از برند در ذهن مخاطبان هدف است. به عبارتی سادهتر یعنی مخاطبان هدف، برند را درچه جایگاهی از ذهنشان تثبیت کردهاند، جایگاه امنیت، جایگاه لوکس بودن، جایگاه ارزان قیمت یا دیگر جایگاهها. وی ادامه داد: امروزه با توجه به بزرگراههای ذهن و هیاهوی دنیای تبلیغات، ذهن انسان دچار راهبندان شده است و برندهایی موفق هستند که بتوانند برای تسخیر ذهن مخاطب تلاش کنند. یکی از راهکارهای نفوذ برندها در ذهن مخاطبان پیدا کردن جایگاه خالی در بازار، سپس ورود بهعنوان «اولین» در آن صنعت است، چراکه همواره اولین بودن نقش بسزایی در خلق جایگاه ذهنی موثر در مخاطبان ایجاد میکند. از طرف دیگر جایگاهیابی زمانی موثر عمل خواهد کرد که متمرکز بوده و روی چند مولفه تاکید نکند.
ارسال نظرات
موضوعات روز