يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
تیتر20 بررسی می کند؛
از اقدامات جدید شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در ارائه خدمات در حوزه پرداخت QR اعلام امادگی برای ارائه خدمات مبتنی کدپرداز به سازمان ها و موسسات متقاضی است.
کد خبر: ۴۶۸۷۳
کدپرداز
تیتر20 - با وجودی که مدت ها از زمانی که پرداخت های بدون کارت در ایران فعال شده، می گذرد اما در ماه های اخیر و با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم استفاده کمتر از خدمات بانکی حضوری، اهمیت استفاده از خدمات پرداخت الکترونیک علی الخصوص شیوه های نوین پرداخت بدون کارت و کدپرداز بیشتر شده است. 

در این شرایط شرکت های پرداخت الکترونیک از جمله شرکت تجارت الکترونیک پارسیان اقدام به تقویت سیستم های پرداخت نوین کرده و با قوت بیشتری در این حوزه به فعالیت پرداختند.

این در حالی است که در راستای تسهیل انجام تراکنش‌های کارتی و ارتقاء سطح بهداشت خدمات پرداخت، بحث کیف پول الکترونیک و پرداخت باکدپرداز پیش از ورود ویروس کرونا به کشور به صورت جدی در دستور کار این شرکت ها قرار گرفت.

در همین زمینه نیز اقداماتی برای ایجاد زیرساخت از سوی شرکت‌های پرداخت و بانک‌ها انجام شده و راهکارهایی نیز به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده بود، اما با توجه به لزوم افزایش رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، بانک مرکزی در راستای اجرای پیشنهاد مطرح شده از سوی وزارت بهداشت و سازمان فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت جامع پرداخت مبتنی بر کدهای QR را در اولویت بالا و فوری قرار داد.

مزیت های استفاده ازکدپرداز
شاید بتوان گفت؛ قابلیت اسکن شدن با گوشی‌های تلفن هوشمند، درصد خطای بسیار پایین در اسکن بارکد،  ذخیره‌سازی بسیار بیشتر اطلاعات در قیاس با بارکدهای تک‌بعدی، تنوع بالای ذخیره انواع اطلاعات عددی، حروفی یا ترکیب آن‌ها از جمله مزایای سیستم کدپرداز است.

در واقع پرداخت‌های QR از مزایای متعددی نظیر کاهش هزینه توسعه و نگهداری شبکه پرداخت، ارتقای امنیت پرداخت‌ها و ایجاد تنوع در روش‌های پرداخت، برخوردار بوده و موجبات رضایت بیشتر خریداران و فروشندگان را فراهم می‌کنند.

پرداخت‌های  QR، تاکنون در کشورهای مختلفی نظیر چین، هند، سنگاپور، اندونزی و ژاپن رواج یافته و در برخی از موارد بخش قابل‌توجهی از حجم تراکنش‌های پرداخت را به خود اختصاص داده است.

 اهمیت پرداخت های بدون کارت در روزهای کرونا
در شرایطی که تمام جوامع به عدم استفاده از خدمات بانکداری حضوری تشویق می شوند، بانکداری الکترونیک نیز در آستانه ی تحولات جدیدی قرار گرفت و شرکت های مرتبط در ارائه محصولات در این حوزه از هم پیشی گرفتند.

کاهش استفاده از پول نقد و عدم تماس با دستگاه کارتخوان و کارت بانکی به منظور رعایت نکات بهداشتی در شرایط گسترش شیوع ویروس کرونا از اهمیت بسیار بالایی برخودار است که با این اقدام تحولی بزرگ برای تسهیل انجام تراکنش، افزایش سلامت و در عین حال کاهش جرایم مبتنی بر کارت بانکی صورت گرفت.


"تاپ"پیشتاز پرداخت بدون کارت در ایران
شرکت پرداخت الکترونیک پارسیان (تاپ) یکی از شرکت هایی بود که سیستم کدپرداز را در بهمن ماه 98 به بازار عرضه کرد و ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی با استفاده از  QRیکی از اقدامات قابل‌توجه این شرکت است که علاوه بر سهولت، سرعت و ارتقای امنیت پرداخت برای کاربران، آثار مثبتی نیز در صرفه‌جویی‌های ارزی در ارتباط با کاغذ و... دارد.

حرکت به سمت استفاده از روش‌های هرچه جدیدتر و آسان‌تر در حوزه پرداخت الکترونیکی، یکی از امتیازهای کلیدی در کسب سهم بیشتر از بازار و ایجاد رضایت در مشتریان است. این قبیل روش‌ها که گاه در قالب استفاده از ابزارهای جدید و گاه با ابداع سازوکارهای نوین منجر به خلق خدمات بهینه برای کاربران شبکه پرداخت الکترونیکی می‌شوند، علاوه بر منافع فراوانی که برای استفاده‌کنندگان دارند، در افقی کلان‌تر آثار مثبت ارزشمندی نیز در اقتصاد ملی بجا می‌گذارند.

در این راستا، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان چندی پیش درباره اهداف تاپ از ایجاد این امکان گفته است که تاپ با توجه به الزامات شرکت شاپرک و همچنین نیاز بازار نسبت به توسعه یک پلتفرم جامع در حوزه پرداخت QR با نام «کدپرداز» اقدام کرده است، به گونه‌ای که قادر باشد علاوه بر امنیت بالای پرداخت، نیازهای پذیرندگان و کاربران نهایی خود را با سرعت پاسخ گفته و راحتی و سهولت را برای ایشان به ارمغان می آورد.

این راهکار علاوه بر روش‌های معمول مانند برچسب و استند، قابلیت نمایش بر دستگاه‌های کارتخوان شرکت تاپ را نیز دارد که در این مدل پذیرنده قادر است در لحظه از نتیجه تراکنش در کارتخوان مطلع شود. همچنین پذیرنده می‌تواند در اپلیکیشن موبایلی تاپ نسبت به مشاهده و دریافت گزارش تراکنش‌های خود اقدام کند.


تجارت الکترونیک پارسیان پیشرو در فرهنگ سازی
در واقع برای پیاده سازی چنین برنامه ای به بستر سازی و آموزش درسطح گسترده نیاز است و قطعا باید تبلیغات گسترده ای برای آگاه سازی مخاطبان ومشتریان انجام شود در این راستا شرکت تجارت الکترونیک پارسیان توانست با تولید محتوای جذاب برای مخاطبان در فرهنگ سازی یک گام جلوتراز بقیه شرکت های درگیر این پروژه بردارد. 

همچنین انتخاب نام هوشمندانه "کدپرداز" برای سرویس پرداخت از طریق QR از سوی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به طور قطع در فراگیر شدن آن در آینده تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  
یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت تجارت الکترونیک پارسیان درارائه خدمات در حوزه پرداخت QR اعلام امادگی برای ارائه خدمات مبتنی کدپرداز به سازمان ها و موسسات متقاضی است.
 
به نظر می رسد با توجه به اعلام آمادگی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در ارائه خدمات کدپرداز و ویژگی های پرداخت QRبرای شرکت ها و سازمان ها ، شاهد استقبال و فراگیر شدن این روش پرداخت در میان کسب وکارها در آینده خواهیم بود.
 

ارسال نظرات
موضوعات روز