پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۶
خطر ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر با مصرف روزانه پرتقال و سایر مرکبات به میزان ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۴۹۲۸۷
تیتر20 -  یافته‌های محققان ژاپنی نشان می‌دهد که مصرف روزانه میوه‌هایی از خانواده مرکبات همچون پرتقال، گریپ‌ فروت و لیمو می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را به یک چهارم کاهش دهد.

 بر اساس گزارش میل‌آنلاین، نتایج این تحقیق حاکی از آن است که مصرف میوه‌های طعم دار می‌تواند در برابر ابتلا به این بیماری همچون سپری قوی باشد.

طبق این گزارش، این مرکبات دارای میزان بالایی اسید سیتریک هستند که خود حاوی ماده شیمیایی «نوبیلیتن» است که آزمایش‌ها نشان دادند که باعث کاهش و یا معکوس کردن اختلال حافظه می‌شود.

این تحقیقات نخستین مطالعه‌ای است که به بررسی تاثیر مصرف میوه‌های خانواده مرکبات بر شمار زیادی از افرادی پرداخته است که در معرض بیشترین میزان خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند.

در این مطالعه بیش از 13 هزار زن و مرد میانسال یا مسن برای چند سال مورد بررسی قرار گرفتند.

در این بین، افرادی که مرکبات را به صورت روزانه مصرف کردند در قیاس با افرادی که این میوه‌ها را کمتر از دو بار در هفته مصرف می‌کردند، 23 درصد کمتر در معرض احتمال زوال عقل قرار گرفتند.

محققان در این مطالعه جدید، بزرگسالان مسن را به مدت 7 سال مورد بررسی قرار دادند تا متوجه شوند چند نفر از آنها به زوال عقل مبتلا شدند.

نتایج بررسی‌های نشان داد که میزان ابتلا به آلزایمر در میان افرادی که دستکم یک بار در روز میوه‌های خانواده مرکبات را مصرف می‌کردند به اندازه قابل توجهی کمتر از افرادی بود که این میوه ها را کمتر از دو بار در هفته مصرف می‌کردند./برنا
ارسال نظرات
موضوعات روز