جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
تیتر20 بررسی می کند؛
دنا در حال حاضر در مدل اتومات توربوشارژ تولید و عرضه می شود که اتفاقا در گزارش اخیر مربوط به کیفیت خودروهای داخلی، این محصول توانست هر پنج ستاره کیفی را به دست آورده و عنوان با کیفیت ترین خودرو تولید داخل را ازآن خود کند.
کد خبر: ۴۹۶۶۴
برافراشته شدن پرچم "دنا" در آسمان صنعت خودرو ایران
تیتر20 - در روزهایی که ایران خودرو یکه و تنها و بدون شرکای خارجی اش روزگار می گذراند، "دنا" توانسته به نوعی پرچم این خودروساز را به عنوان محصولی با ظاهر مناسب و مجهز به امکانات مختلف، بالا نگه دارد. 

یکی از مواردی که دنا را از برخی خودروهای داخلی متمایز می کند، ظاهر آن است. دنا به لحاظ ویژگی های ظاهری و البته طراحی داخلی، یک سر و گردن از محصولات خودروسازی کشور بالاتر است.

دنا همچنین توانسته خود را به عنوان خودرویی خانوادگی در بین طبقه متوسط جامعه جا بیندازد، هرچند برای بخشی از جمعیت به اصطلاح جوان نیز مورد پسند است. 

برای ایرانی ها که بسیار اهل سفر هستند، خودرویی در قد و قواره دنا می تواند وسیله ای مناسب باشد. حجم زیاد صندوق عقب و فضای داخلی که به راحتی می تواند پنج سرنشین را در خود جا بدهد، از دنا خودرویی مناسب برای سفر ساخته است.

در کنار اینها اما دنا به دیگر نیاز این روزهای مشتریان خودرو یعنی خودرو اتومات هم پاسخ داده است. رانندگی بدون نیاز به کلاچ (اتومات) نیاز خیلی ها در دنیای امروز به حساب می آید که دنا نیز از این امکان برخوردار است.

دنا در حال حاضر در مدل اتومات توربوشارژ تولید و عرضه می شود که اتفاقا در گزارش اخیر مربوط به کیفیت خودروهای داخلی، این محصول توانست هر پنج ستاره کیفی را به دست آورده و عنوان با کیفیت ترین خودرو تولید داخل را ازآن خود کند.

موتور‌های توربوشارژ مانند آنچه در دنا به کار رفته، دارای یک سری برتری ها نسبت به دیگر موتورها هستند، از جمله اینکه قدرت و شتاب بیشتری دارند و مصرف سوخت و آلایندگی شان هم کمتر است. 

دنا اما از کجا آمد؟
بررسی ژنتیک دنا نشان می دهد پلتفرم این خودرو از نسل سمند است.سمند که از همان ابتدا به محصول ملی ایران خودرو ملقب شده بود با این حال سمند نیاز به یک تغییر چهره اساسی و البته آپشن های جدید داشت تا خود را از قالب مدل های قدیمی رها و با نیازهای روز بازار تطبیق دهد.

این شد که ایران خودرو پروژه سمند NX را به راه انداخت و از دل آن، دنا (در مدل معمولی) بیرون آمد. با رونمایی از دنا مشخص شد ایران خودرویی ها توانسته اند تا حد قابل توجهی آن را از قالب سمند خارج کنند، چه آنکه هم ظاهرش (چه بیرون و چه داخل کابین آن) کاملا متفاوت بود و هم امکانات و آپشن های بیشتری داشت. در واقع تغییرات ظاهری از یک سو و افزودن امکانات و آپشن های جذاب از سوی دیگر، از آن خودرویی جدید و جذاب ساخته بود.

از همان ابتدا و با توجه به استقبال بالا از دنا، مشخص بود این محصول آینده روشنی در بازار دارد و به اصطلاح خواهان زیاد خواهد داشت. البته بدون شک دنا خالی از ایرادات کیفی نبود و نیست، اما به هر حال برای ایران خودرو یک گام رو به جلو محسوب می شد. با جا افتادن دنا در بازار، ایران خودرویی ها تصمیم گرفتند بازه زمانی تغییرات در این محصول را کوتاه تر و مدل های جدید آن را زودتر طراحی و به بازار بدهند. 

ابتدا دنا پلاس روانه بازار شد و سال گذشته نیز مدل اتومات توربو شارژ آن. حالا دنا بعد از خانواده پژو، پرتیراژترین محصول ایران خودرو به شمار می رود و گویا قرار است به تدریج جایگاه ویژه ای در سبد محصولات ایران خودرو به دنا اختصاص پیدا کند. همین حالا دنا تیراژ بیشتری از سمند دارد، زیرا تقاضا برای آن بالاتر است.

ارسال نظرات
موضوعات روز