شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
تیتر20 بررسی می کند؛
ایسوزو پیش از تحریم ها همکار خوبی برای بهمن دیزل بوده و در پروژه مهمی مانند طراحی «شیلر» نقش داشته است، بنابر این می توان از رفتار این خودروساز ژاپنی در دوران تحریم (که احتمالا با توجه به سخت گیری آمریکایی ها، چاره ای هم جز ترک ایران نداشته) چشم پوشید و دست همکاری دوباره به سمتش دراز کرد.
کد خبر: ۴۹۸۰۷
پارتنر خوب در صنعت خودروهای تجاری / همکار ژاپنی بهمن دیزل
تیتر20 - مسوولان بهمن دیزل می گویند از همکار ژاپنی خود -ایسوزو- چیزهای زیادی یاد گرفته و در زمان بازگشت خودروسازان خارجی به کشور مخالف همکاری دوباره با این شرکت نیستند و تمایل به برقراری ارتباط دوباره با دوست ژاپنی شان دارند.

در روزگاری که بازگشت خودروسازان خارجی را خیلی ها نمی پسندند، به نظر می رسد ایسوزو شریک خوبی برای بهمن دیزل بوده که با وجود خروج این خودروساز ژاپنی از ایران در دوران تحریم، بهمنی ها مایل به همکاری با این خودروساز هستند.

آن طور که مدیرعامل بهمن دیزل عنوان کرده، ایسوزو شریک تجاری قدیمی این شرکت است و در صورت مساعد شدن شرایط و رفع تحریم ها، همکاری با این خودروساز ژاپنی از سر گرفته خواهد شد. 

به گفته محمدی، ایسوزو یک برند جهانی به شمار می رود و در بهمن دیزل ۸۵ هزار دستگاه محصول را در این سال ها تولید کرده است. محمدی این را هم گفته که ایسوزو همچنین نقش مهمی در آموزش نیروی انسانی بهمن دیزل داشته که طراحی و تولید «شیلر» یکی از تبعات مثبت آن است. 

وی تاکید کرده که اگر ایسوزو نبود، تولید شیلر سخت می شد، چه آنکه آموزه های این شرکت نقش مهمی در طراحی بخش های مختلف آن از جمله ترمز، موتور و گیربکس داشته است. اظهارات مدیرعامل بهمن دیزل به نوعی یک تابوشکنی به شمار می رود، چون این روزها کمتر مدیری در خودروسازی از نتایج مثبت همکاری با خارجی ها می گوید و در ظاهر نیز میلی به همکاری دوباره با آنها پی از لغو تحریم نشان نمی دهد.

 این در حالی است که مشارکت با خودروسازانی مانند رنو، پژو، اسکانیا و ولوو قطعا به توسعه خودروسازی و حتی قطعه سازی کشور کمک کرده و توان نیروی انسانی در این دو صنعت را بالا برده است. بنابراین اینکه مدیرعامل بهمن با وجود قطع ارتباط ایسوزو در دوران تحریم، از تبعات مثبت همکاری با آن می گوید، نشان از تاثیر بسزا و مهم مشارکت های خارجی در صنعت خودرو کشور به خصوص در بخش تجاری دارد. بهمن دیزل در حال حاضر محصولی متعلق به خود به نام شیلر را داراست که طبق گفته مدیرعامل این شرکت، ایسوزو نقش مهمی در آن داشته است. 

هرچند خروج خودروسازان خارجی از جمله همین ایسوزو از ایران در دوران تحریم، ضرر و زیان هایی برای بهمن دیزل به دنبال داشته و تولید این شرکت را تحت تاثیر منفی قرار داده است، اما به نظر می رسد همکاری دوباره با این خودروساز ژاپنی در دوران پساتحریم، در نهایت به نفع خودروسازی کشور و مشتریان بهمن دیزل تمام خواهد شد.

 ایسوزو یکی از برندهای معروف و معتبر دنیا در عرصه تولید خودروهای تجاری است که می تواند به توسعه بهمن دیزل کمک کند، کما اینکه در گذشته نیز کمک کرده است. اگر قرار باشد به بهانه خروج شرکت ها از ایران در دوران تحریم، مانع بازگشت شان شد، آنها چندان متضرر نمی شوند، اما شرکت های داخلی از جمله بهمن دیزل از نیامدن و راه ندادن امثال ایسوزو در پساتحریم ضرر خواهند کرد.

 وقتی خود مسوولان بهمن دیزل اذعان می کنند ایسوزو همکار خوبی برای آنها بوده و در پروژه مهمی مانند طراحی «شیلر» نقش داشته، می توان از رفتار این خودروساز ژاپنی در دوران تحریم (که احتمالا با توجه به سخت گیری آمریکایی ها، چاره ای هم جز ترک ایران نداشته) چشم پوشید و دست همکاری دوباره به سمتش دراز کرد. احتمال می رود در آینده ای شاید نزدیک، تحریم ها علیه کشور لغو شوند، موضوعی که می تواند پای امثال ایسوزو را به خودروسازی ایران بار دیگر باز کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز