شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
طرحی از بیمه پارسیان که با یک تیر دو نشان میزند / دارندگان بیمه عمر و سرمایه‌گذاری از بیمه تکمیلی درمان بهره‌مند می شوند
تیتر20 - همه ما در طول زندگی ممکن است دچار بیماری‌ها و سوانح متعددی شویم و نیاز به درمان و معالجه داشته باشیم. داشتن بیمه‌ای که هزینه‌های پزشکی ما را جبران کند هم منجر به آسایش خاطر ما می‌شود و هم از نظر اقتصادی به یاری ما می آید مضاف بر آنکه با آرامش خیال و بدون دغدغه طول درمان مناسب برای بازگشت سلامتی را پیش خواهیم گرفت.  به ويژه که هر روز شاهد افزایش قیمت هزینه‌های درمان هستیم. این همان کاری است که بیمه درمان تکمیلی برایمان انجام می‌دهد.

بیمه درمان به دنبال جبران هزینه‌های درمانی شما است . خرید این بیمه نامه به نوعی آینده‌نگری شماست برای روزهای سخت آینده . همانگونه که مستحضر هستید هزینه تشخیص و درمان بیماری‌ها ی بسیار جزئی نیز در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است؛ حال تصور کنید اگر نیاز به جراحی‌های تخصصی و بستری پیش بیاید فرد و خانواده او در چه شرایطی قرار خواهند گرفت .بیمه تکمیلی به نوعی سرمایه‌گذاری برای پرداخت این هزینه‌های درمانی است که از رویارویی با خیلی از آن‌ها گریزی نیست.

و اما یک علت مهم دیگر برای لزوم خرید بیمه درمان این است که در صورتیکه شما دارای بیمه تکمیلی باشید و با معرفی نامه از بیمارستانهای طرف قرارداد(بیمه پارسیان با اکثر بیمارستانهای خصوصی در سراسر کشور دارای قرارداد می باشد) استفاده نمایید ، این مراکز موظف به ارائه خدمت بر اساس تعرفه های تصویب شده بیمه گر می باشند و این موضوع در هزینه های قابل پرداخت بیمار بسیار موثر است.

اگر بیمه درمان ندارید یا به هر دلیل نمی‌توانید خود و خانواده‌تان را با حمایت از سوی محل کار در پوشش این بیمه قرار دهید، بیمه پارسیان با «بیمه‌نامه درمان خانواده» این امکان را به شما می‌دهد که از پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان برخوردار شوید. 

امیرمحمد رنجبر مدیر بیمه‌های عمر و درمان انفرادی شرکت بیمه پارسیان در همین باره با تیتر20 به گفت‌وگو نشسته و این بیمه‌نامه و شرایط دریافت آن را با جزئیات کامل شرح داده است.   
 
در ابتدا بیمه درمان خانواده پارسیان را به طور کامل معرفی کنید. 
بیمه پارسیان در طرحی با عنوان بیمه‌نامه درمان خانواده پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان را در زیرمجموعه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری عرضه می‌کند، به عبارت دیگر پیش نیاز خرید این بیمه نامه ، بیمه عمر پارسیان است. هر فرد می‌تواند خود و همسر و فرزندانش را در پوشش این بیمه قرار دهد و همچنین کارفرمایانی که شمار کارکنان آنها کمتر از 50 نفر است و این امکان را ندارند که از بیمه نامه های گروهی بیمه تکمیلی استفاده کنند، می‌توانند کارکنان خود را تحت پوشش این بیمه قرار دهند. 

خرید بیمه‌های عمر و درمان همزمان صورت می‌گیرد؟ 
هر متقاضی باید برای استفاده از پوشش بیمه درمان خانواده ابتدا بیمه عمر پارسیان را خریداری نماید . حداقل پرداخت بیمه گذار در بیمه نامه عمر انفرادی مبلغ 000ر000ر15 ریال خواهد بود و پس از تکمیل این شرایط  ،بیمه گذار بیمه نامه عمر انفرادی می تواند خود ، همسر و فرزندانش را تحت پوشش یکی از طرحهای بیمه نامه درمان قرار دهد. 

با توجه به اینکه شرکت بیمه پارسیان پیش از این یک بار تجربه عرضه این خدمت را داشته، پیش‌بینی شما از استقبال عمومی نسبت به آن چگونه است؟ 
زمانی از طرحی استقبال می‌شود که جامعه هدف طرح از آن به طور جامع و کامل اطلاع داشته باشد. در همین راستا تلاش بیمه پارسیان بر این است که مزایای این محصول را برای نخستین جامعه هدف یعنی دارندگان بیمه عمر بصورت شفاف تشریح کند، در ضمن این موضوع و با پیشینه‌ای که بیمه پارسیان در عرضه این طرح داشته به یقین استقبال از طرح چشمگیر خواهد بود. در ادامه البته به اطلاع‌رسانی از طریق جراید کثیرالانتشار و دیگر روش‌های متداول هم خواهیم پرداخت تا شمار بیشتری از مردم از ماهیت این طرح باخبر شوند. 

به نظر شما جذاب‌ترین ویژگی بیمه‌نامه درمان خانواده پارسیان چیست؟ 
با توجه به میزان افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال جاری به یقین حق بیمه‌ای که برای این بیمه‌نامه در نظر گرفته شده در مقایسه با پوشش‌هایی که در قالب آن ارائه می‌شود، رقمی مناسب و رقابتی است. علاوه بر آن، این بیمه‌نامه در قالب چهار طرح طلایی، نقره‌ای، برنزی و نخستین ارائه می‌شود که قدرت انتخاب بیمه‌گذاران را بالا می‌برد. 

جزئیات بیشتری از این چهار طرح شرح دهید. 
شرکت بیمه پارسیان بیمه درمان خانواده را در چهار طرح یادشده عرضه می‌کند و هر یک از آنها ، پوشش‌های بیمه‌ای و حق بیمه منحصر به خود را دارد. در همه این طرح‌ها فرانشیز بیمه نامه 30 درصد می باشد و اگر بیمه‌گذار بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی ، خدمات درمانی و .. را هم داشته باشد و مرکز درمانی بیمه پایه را بپذیرد، با توجه به مبلغ پرداختی بیمه پایه ، سهم بیمه‌گذار بسیار ناچیز و یا صفر خواهد بود.در صورتی که مرکز درمانی با بیمه گران پایه و یا بیمه گر تکمیلی دارای قرارداد نباشد ، بیمه شده می تواند پس از انجام هزینه ، نسبت به دریافت هزینه ها از محل این بیمه گران اقدام نماید.

هزینه چه خدمات درمانی در قالب چهار طرحی که نام بردید پرداخت می‌شود؟ 
هزینه‌های مربوط به بستری دربیمارستانها و مراکز جراحی محدود ،  انواع عمل‌های جراحی که جنبه درمانی دارند، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و...، زایمان ، درمان ناباروری، انواع خدمات پاراکلینیکی و جراحی‌های مجازسرپایی،  جراحی رفع عیوب انکساری چشم ، ویزیت و دارو و  آمبولانس. 

علاوه بر اینها هزینه‌های خدمات دندانپزشکی هم به جز موارد ایمپلنت، دندان مصنوعی و ارتودنسی پرداخت می‌شود. البته جزئیات پوشش‌های بیمه درمان خانواده مفصل‌تر از این است و متقاضیان می‌توانند برای آگاهی از آنها از وب‌سایت بیمه پارسیان بازدید نمایند.
 
حق بیمه عمر و بیمه درمان جدا از یکدیگر محاسبه می‌شود، درست است؟ 
بله 

حق بیمه درمان خانواده چقدر است؟ 
حق بیمه سالانه هر یک از بیمه‌شدگان تا سن 60سال با فرانشیز 30درصد در طرح طلایی حدود 2میلیون‌و200هزار، نقره‌ای یک‌میلیون و 800هزار، برنزی 860هزار و نخستین 590 هزار تومان در سال جاری است. 

بیشترین رقمی که بیمه پارسیان متعهد به پرداخت آن است چقدر است؟ 
بالاترین تعهد در پرداخت هزینه های بستری در بیمارستان برای اعمال جراحی خاص و شیمی درمانی ، مبلغ 000ر000ر400 ریال      می باشد. لازم به توضیح است که اطلاعات بیشتر درباره این ارقام در سایت بیمه پارسیان منتشر شده است.
 
به نظر شما فروش بیمه درمان در زیرمجموعه بیمه عمر می‌تواند در افزایش فروش بیمه عمر موثر باشد؟ با توجه به اینکه ضریب نفوذ بیمه عمر در پرتفوی صنعت بیمه کشور 15.5درصد است و بنا بر گفته رئیس کل بیمه مرکزی باید به ۴۵ تا ۵۰ درصد برسد.

به یقین موثر خواهد بود. ضریب نفوذ بیمه عمر در سند برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و شرکت‌ها هم باید به سمت‌و‌سویی حرکت کنند تا این هدف محقق شود. این کار می‌تواند با ایجاد ارزش افزوده بر بیمه عمر در کنار فرهنگ‌سازی و تبیین جایگاه این بیمه برای ارائه خدمت صورت بگیرد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز