دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
روابط کاریتان را اینگونه بهبود دهید

تیتر20- توصیه های زیر به شما کمک می کنند که در محیط کار به فرد محبوب تری تبدیل شوید.

 روابط بهتر با همکاران نه تنها باعث می شود که هنگام حضور در محل کار احساس بهتری داشته باشید به خصوص که افراد شاغل به طور متوسط هفته ای چهل ساعت را در محیط کار سپری می کنند. علاوه بر این اگر در محیط کار فرد محبوب تری باشید، در بسیاری از موارد نیز می توانید روی کمک همکارانتان حساب کنید. توصیه های زیر که توسط وبسایت بیزنس اینسایدر (BusinessInsider) ارایه شده اند می توانند به افزایش محبوبیت شما در محیط کار کمک کنند.

1- سوال بپرسید

معمولا افراد از اینکه احساس کنند مفید هستند و یا به وجود آن ها نیاز است، خوشحال می شوند. به همین خاطر اگر با سوال پرسیدن از همکارانتان به آن ها این حس را منتقل کنید که افراد کاربلدی هستند، احتمالا در میان آن ها از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهید شد.

2- کم حرف نباشید

ممکن است افراد پرحرف باعث شوند که حوصله دیگران سربرود اما افراد کم حرف نیز به سختی می توانند به فردی محبوب در میان دیگران تبدیل شوند. اگر بتوانید در برخی موارد نظرتان را محترمانه مطرح کنید و همیشه ساکت نباشید، می توانید به فرد محبوب تری در میان همکاران تبدیل شوید.

3- برای دیگران وقت بگذارید البته بی منت

برخی مواقع حتی پس از پایان ساعت کاری در محل کار باقی بمانید تا به یکی از همکارانتان کمک کنید و یا حتی وقتی آن ها به شدت گرفتار هستند و شما وقت آزاد بیشتری دارید، انجام بخشی از وظایف آن ها را بر عهده بگیرید، در این صورت هنگامی که شما به کمک همکارانتان نیاز دارید احتمالا تنها نخواهید ماند. البته این یاری رساندن ها باید بی منت باشند و دایم آن ها را به رخ دیگران نکشید.

4- شنونده خوبی باشید

هنگامی که یکی از همکارانتان در مورد موضوعی با شما حرف می زند، تلاش کنید تا شنونده خوبی باشید و به حرف های او دقت کنید و نشان بدهید که به موضوع صحبت علاقه مند هستید. این گفت و گو می تواند در مورد فوتبال دیشب باشد یا تلاش برای خرید خانه، در هر صورت اگر به دغدغه ها و علاقه مندی های همکارتان بی توجه باشید و یا آن ها را بی اهمیت جلوه بدهید، احتمالا باید منتظر روزی باشید که به دغدغه های شما بی توجهی بشود.

5- اعتراف کنید که همه چیز را نمی دانید

در بیشتر محیط های کاری معمولا می توان افرادی را یافت که سعی می کنند خود را در هر موردی متخصص نشان بدهند. چنین افرادی معمولا در انتهای فهرست محبوبیت در محیط کار قرار دارند پس اگر شما هم چنین رفتاری دارید بهتر است در آن تجدید نظر کنید. لازم نیست به گونه ای رفتار کنید که انگار همه چیز را می دانید، اعتراف به ندانستن نه تنها به جایگاه شما در محیط کار لطمه نمی زند بلکه به افزایش محبوبیت شما نیز کمک خواهد کرد.

6- اخمو نباشید

برای خندیدن و لبخند زدن به دنبال دلایل خیلی بزرگ نباشید، اگر این توانایی را ندارید که گاهی دیگران را بخندانید، حداقل از طنازی های دیگران استقبال کنید./خبرآ«لاین

ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش