پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
طبق گفته اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فرآورده های حجیم شده بر پایه ذرت، علت افزایش قیمت این محصولات، افزایش نرخ مواد اولیه بوده که منجر به کاهش تقاضا در بازار داخل شده و علاوه بر این صادرات انواع چیپس هم کاهش داشته است.
کد خبر: ۵۲۱۱۵
تیتر 20 - لیدا جهانیان، اظهار کرد: افزایش قیمت در کالاها به جز کالاهای اساسی به شرکت‌ها واگذار شده و بر مبنای قیمت مواد اولیه تعیین می‌شود. از طرف دیگر قیمت بسیاری از کالاها به صورت ماهانه افزایش پیدا می‌کند. شرکت‌ها هم بر اساس قیمت مواد اولیه و کالاهای خود را عرضه می‌کنند و تاکنون قیمت‌گذاری خارج از تعادل نداشتیم.  

وی با بیان اینکه تقریباً قیمت تمام مواد اولیه افزایش داشته، تصریح کرد: برای مثال فقط یک قلم روغن در اوایل سال جاری از ۷۵۰۰ تومان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.  

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فرآورده های حجیم شده بر پایه ذرت در پاسخ به سوالی درباره آمار تولید و صادرات هم گفت: برخی اعضای انجمن صادرات هم دارد اما اطلاعات دقیقی در این رابطه نداریم این در زمینه تولید هم اطلاعات بر اساس پروانه های تولید است و اطلاعات دقیقی در دست نیست.  

البته به گفته وی در گذشته صادرات به عراق زیاد بود، اما به دلیل اختلاف تعرفه گمرکی و اینکه در مواردی عراق جلوی صادرات را گرفته، صادرات انواع چیپس و فرآورده های حجیم شده بر پایه ذرت خیلی محدود شده است. چراکه عراق هم واردات محصولاتی که تولید داخل داشتند را ممنوع کرده است.  

سید مهدی رضوی، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فرآورده های حجیم شده بر پایه ذرت نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کاهش تقاضای این محصولات گفت: با توجه به گران شدن انواع چیپس و فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت به دلیل افزایش قیمت شدید مواد اولیه و بسته بندی و همچنین وضعیت اقتصادی مردم، تقاضا کاهش پیدا کرده است./ ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز