جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
تیتر20 بررسی می‌کند؛
نوآوری و در پی آن متنوع‌سازی خدمات، سیاستی است که بانک دی پیشه خود ساخته تا به مدد آن جایگاه متمایزی در صنعت بانکداری کشور کسب کند. این بنگاه اقتصادی در اجرای سیاست یادشده اقشار گوناگون جامعه ایرانی را مورد هدف قرار داده و برحسب نیازهای هر یک از این اقشار طرحی را تعریف کرده است. این مدل از جامعه‌شناسی مخاطب بی‌شک می‌تواند دستاوردهای چشمگیری در آینده نزدیک برای این مجموعه بیافریند.
کد خبر: ۵۳۲۴۳
نوآوری و تنوع‌سازی خدمات، سیاست این روزهای بانک دی
تیتر20- بانک دی با پیشینه فعالیت کمی بیش از یک دهه، یکی از جوان‌ترین بانک‌های کشور به شمار می‌آید، بنابراین دور از ذهن نیست که در ارائه خدمات مالی و بانکی مشی نوآورانه‌تری در مقایسه با دیگر همتایان ایرانی‌اش پیش گرفته باشد؛ برای مثال این بانک یک سوپر مارکت مالی به راه انداخته و آن را ایده‌ای خلاقانه برای عبور از کارکرد سنتی بانک‌ها عنوان کرده که در قالب آن مجموعه‌ای از خدمات بازار سرمایه، بازار پول و بازار مالی از قبیل خدمات ارزی و صرافی، خدمات بیمه‌ای و کارگزاری را در کنار خدمات بانکی ارائه می‌دهد. در ادامه و در راستای همین رویکرد نوآورانه بانک دی چندی پیش از هشت طرح رونمایی کرد تا در قالب آنها توانمندی خود را در تنوع و به‌روزرسانی خدمات به نمایش بگذارد.

 این طرح‌ها «فرزانه»، «کیپا‌دی»، «مخترعین»، «ارمغان دی»، «حامی‌کارت»، «بسته ویژه مشتریان بورس کالا»، «بسته اعتباری خرید کالای ایرانی» و «جشنواره کارت هدیه» نام گرفته شده‌اند. 

بررسی محتوای طرح‌های یادشده نشان می‌دهد که بانک دی برای ارائه خدمات، جوامع هدف گوناگونی را که در مجموعه‌ جامعه ایرانی قرار گرفته‌اند شناسایی و تلاش کرده آنچه ارائه می‌دهد را با نیازهای این گروه‌ها موافق و همراه کند، رویه‌ای که جذب سپرده‌گذار، درآمدزایی و کسب سود، رشد درآمدهای کارمزدی و توسعه خدمات ارزی و ارتقای بانکداری الکترونیک را برای بانک در پی دارد. 

در ادامه و در توضیح بیش‌تر و روشن‌تر جریان نوآوری جاری در بانک دی شماری از طرح‌ها را تشریح می‌کنیم؛ طرح مخترعین همان‌طور که از نام آن پیداست با هدف پشتیبانی از تولید علم و گسترش توان مخترعان کشور و در پی تفاهم‌نامه همکاری میان بانک دی و انجمن مخترعین کشور ایجاد شده تا  به واسطه آن تسهیلات و خدمات بانکی به جامعه نخبگان و مخترعان کشور ارائه شود و البته با توجه به اینکه بانک دی زیرمجموعه‌ای از بنیاد شهید و امور ایثارگران به شمار می‌آید، در این طرح اولویت تخصیص تسهیلات با مخترعان عضو خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان است.

 براساس تفاهم‌نامه یادشده، مخترعان عضو انجمن می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه رسمی از انجمن مخترعین کشور و ارائه آن به شعب بانک دی تسهیلات مرتبط با طرح مخترعین را دریافت کنند. اینجا جامعه هدف بانک دی نخبگان ایرانی بود، در حالی که در طرحی دیگر بانک دی کادر درمان را به عنوان جامعه هدف تعریف کرده است. بنا بر داده‌هایی که در وب‌سایت بانک دی منتشرشده این بانک با توجه به شیوع ویروس کرونا و به پاس جبران ایثارگری‌های کادر درمان در این دوران، در طراحی محصولات اعتباری مختلف در بانک تلاش کرده شرایط ویژه‌ای برای پزشکان و کادر درمانی کشور ایجاد کند. این طرح در سال گذشته با استقبال این گروه روبه‌رو شد و بانک دی 10 هزار و 367 فقره تسهیلات به مدافعان سلامت کشور اعطا کرد. 

علاوه بر دو مورد یادشده، بانک دی در جایی دیگر جامعه هدف خود را به شمار گسترده‌تری از ایرانیان بسط می‌دهد و در جشنواره ارمغان دی مشتریان و کارکنان گروه مالی دی را  از تخفیفات ویژه بیمه بدنه خودرو برخوردار می‌کند و این فرصت را در اختیار آنها قرار می‌دهد که از 40درصد تخفیف افزون بر سایر تخفیفات مقرر (با رعایت سقف 70درصد) برخوردار شوند. این جشنواره از بهمن ماه سال جاری به مدت سه ماه برگزار می‌شود و در پایان به قید قرعه مبلغ 200میلیون ریال نیز به چهار نفر از بیمه‌شدگان اعطا خواهد شد.

پرداختن به شمار بیشتری از طرح‌های بانک دی و تشریح آنها در این مجال می‌تواند از حوصله خارج باشد، اما توضیح چند مورد یادشده موید آن چیزی است که در ابتدای گزارش به آنها اشاره شد؛ اینکه بانک جوان دی با رویکردی خلاقانه در پی ارائه خدمات متنوع و نوآورانه به اقشار گوناگون جامعه است تا از این طریق بتواند آنچه را که خود بانکداری جامع نامیده به اجرا بگذارد. 




ارسال نظرات
موضوعات روز