دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
پژوهشی که در مجله انجمن تحقیقات مصرف‌کنندگان منتشرشده است نشان می‌دهد که تبلیغاتی که به افراد رژیم‌گیرنده می‌گویند تنقلات حاوی قند بد هستند، تنها آن‌ها را جذاب‌تر می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۷۷


تیتر20 - اکنون چاقی 9/34درصد از بزرگسالان آمریکایی یا 6/78 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. دولت آمریکا و موسسات گوناگون، از آگهی‌های خدمات عمومی (PSAs) برای آگاه کردن مصرف‌کنندگان نسبت به خطرات تغذیه ناسالم استفاده می‌کنند.

محققان دانشگاه ایالتی آریزونا 3 مطالعه را انجام دادند تا نشان دهند پیام‌های منفی و یک‌جانبه درباره تغذیه ناسالم آیا افراد را به انتخاب آن‌ها ترغیب می‌کند یا از این کار منصرف می‌کند. در پژوهش نخست، 380 شرکت‌کننده یک پیام مثبت، منفی یا خنثی درباره دسر خواندند.

کسانی که رژیم داشتند و پیام منفی را دیدند، تفکرات مثبت‌تری نسبت به غذاهای غیرسالم داشتند؛ اگرچه عقیده آنان نسبت به غذاهای سالم تغییری نکرده بود. آن‌هایی که رژیم نداشتند، تحت تاثیر قرار نگرفتند.

تبلیغات منفی به‌جای آنکه این افراد را به انتخاب‌های سالم‌تر رهنمود کند، جذابیت تغذیه ناسالم را افزایش داده بود. طی بررسی دوم، 397 شرکت‌کننده یک آگهی یک‌جانبه منفی یا مثبت درباره تنقلات و شیرینی را تماشا کردند.

پس از دیدن آگهی منفی، افرادی که رژیم داشتند، 39درصد بیشتر از آن‌هایی که تبلیغ مثبت دیده بودند، شیرینی مصرف کردند. آن‌هایی که رژیم نداشتند، همچنان تحت تاثیر قرار نگرفته بودند.

در تحقیق سوم، 324 شرکت‌کننده پیام‌های مثبت، منفی یا دوجانبه شامل هر دو جنبه اطلاعات درباره غذا را مشاهده کردند. سپس از آن‌ها خواسته شد برای بررسی تاثیر پیام متعادل بر جلوگیری از انتخاب‌های بد، یک خوراکی انتخاب کنند.

 تبلیغ منفی، 30درصد بیشتر از تبلیغ مثبت با برگزیدن خوراکی ناسالم ارتباط داشت. رژیم‌گیرندگانی که آگهی متعادل را دیدند، 47درصد تنقلات غیرسالم کمتری نسبت به آن‌ها که پیام منفی را دیدند، برگزیدند. یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد استفاده از تبلیغاتی که فقط اطلاعات منفی پیرامون غذا را انتقال می‌دهند، به‌احتمال‌زیاد تاثیر موردنظر را ندارند./شفاآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز