جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
اقدامات مهم بانک گردشگری در سال 1400
تیتر20 - نگاهی به عملکرد بانک گردشگری در سال 1400خورشیدی حکایت از آن دارد که این بانک با دستی پر به این سال وارد شد و با دستانی پرتر آن را به مقصد 1401 ترک می‌کند. آنچه در نتیجه این عملکرد حاصل شده هم گروه مالی گردشگری و هم افراد و سازمان‌های مرتبط با آن را مستفیض می‌کند، طیفی که از سرمایه‌گذاران پروژه‌های عظیم اقتصادی و ورزشکاران ایرانی فعال در عرصه‌های بین‌المللی تا مشتریان این بانک و حتی مشتریان بانک‌های دیگر را دربرمی‌گیرد. با هم مروری بر دستاوردهای بانک گردشگری در سال جاری می‌اندازیم. 

ظهور شباهنگ و گردش‌پی 
بانک گردشگری سال 1399خورشیدی را با دستاوردهایی همچون اجرای پروژه بانکداری دیجیتالی، ارائه خدمات بانکی به صورت الکترونیک، کاهش قیمت تمام‌شده پول، به ثمر رسیدن چندین پروژه و ساماندهی بدهی بازار بین بانکی به پایان رساند و با دست پر به 1400خورشیدی گام نهاد. در نتیجه همین دستاوردها بود که این بانک موفق شد در بهار سال جاری از سامانه «شباهنگ» رونمایی کند و با این ابزار علاوه بر ارائه خدمات ویژه به مشتریان خود، سرویس‌هایی هم در حوزه پرداخت در اختیار تمام مشتریان شبکه بانکی کشور قرار دهد. بانک گردشگری با شباهنگ توانست افتتاح حساب 100درصد غیرحضوری و به‌صورت آنلاین را در قالب یک شعبه بانکی هوشمند نوین به اجرا درآورد. 
  
علاوه بر شباهنگ، در سالی که رو به پایان است بانک گردشگری از «گردش‌پی» نیز رونمایی کرد، اپلیکیشنی رایگان که امکان استفاده از خدمات بانکی و پرداختی را فراهم کرده و کاربران آن می‌توانند امور بانکی را بدون نیاز به مراجعه به شعبه انجام دهند. افتتاح حساب آنلاین از طریق شعبه هوشمند بانک گردشگری (شباهنگ) که پیش‌تر معرفی شد، مشاهده موجودی کارت‌های متصل به شبکه شتاب، احراز هویت آنلاین، افتتاح انواع سپرده بانکی، درخواست صدور کارت نقدی، درخواست صدور کارت هواداری پرسپولیس، درخواست صدور و تغییر رمز اول و پویا کارت، شارژ سیم‌کارت، خرید بسته اینترنتی، پرداخت انواع قبوض و خلافی خودرو، خرید کارت هدیه آنلاین، کارت به کارت از مبدا 12 بانک کشور، پرداخت خیریه، کیف پول الکترونیکی و در حوزه گردشگری امکان استعلام قیمت و خرید اینترنتی بیمه مسافرتی برای مسافران و کاربران خدماتی است که بانک گردشگری به واسطه گردش‌پی آنها را ارائه می‌کند.

حمایت از صنعت ورزش 
شاید بتوان جذاب‌ترین دستاورد بانک گردشگری را در 1400خورشیدی، استمرار حمایت از تیم فوتبال پرسپولیس عنوان کرد؛ بانک گردشگری تا سال ۱۴۰۱ در تمام مسابقات اعم از لیگ برتر، جام حذفی و... به عنوان اسپانسر باشگاه پرسپولیس انتخاب شده است و با این دستاورد، نام و نشان خود را بر روی پیراهن پرسپولیس ثبت می‌کند. 

علاوه بر تیم، هواداران پرسپولیس هم از پشتیبانی بانک بهره‌مندند و این بانک به این منظور در سال جاری صدور کارت هواداری پرسپولیس را همچنان ادامه داد، طرحی که از آبان ماه سال گذشته در تمام 100 شعبه آن در سراسر کشور آغاز شده بود. هواداران با داشتن این کارت بانکی از امتیازاتی همانند امکان استفاده از ترانسفر فرودگاهی، تخفیف در بهای هتل‌های فرودگاهی و همچنین خدمات اپلیکیشن گردش‌پی برخوردارند و البته بانک در تلاش است تا مزایای هر چه بیش‌تری برای دارندگان کارت‌های هواداری پرسپولیس ایجاد کند. فراهم آوردن امکان شرکت در قرعه‌کشی جشنواره 5ستاره بانک گردشگری که 27 اسفند امسال برگزار می‌شود، یک نمونه از این مزایاست. همچنین دارندگان کارت هواداری پرسپولیس می‌توانند در 406 شهر کشور از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، انواع اقلام مورد نیاز خود را با تخفیف خریداری کنند. افق کوروش در حال حاضر بیش از 3000 مرکز خرید در سراسر کشور دارد که انواع کالاهای خوراکی و مصرفی شامل مواد غذایی، نوشیدنی و... را به‌صورت خرده‌فروشی عرضه می‌کند. 

افزون بر اینها بانک گردشگری در ادامه تلاش‌های خود برای پشتیبانی از طرفداران پرسپولیس امکان صدور کارت هواداری را برای هواداران کمتر از 18 سال نیز میسر ساخته است.

حمایت بانک گردشگری از صنعت ورزش کشور به پرسپولیس خلاصه نمی‌شود و این بانک که از سال 1396 حامی مالی تیم ملی والیبال ایران بوده، در سال 1400 نیز همچنان چتر حمایت خود را برقرار داشت و در سایه این عملکرد تیم ملی والیبال ایران با حمایت مالی بانک گردشگری برای حضور در بازی‌‌های المپیک توکیو 2020 در قالب گروه اول تیم‌های اعزامی در تابستان به ژاپن سفر کرد. تیم ملی با هدف حضور در جمع چهار تیم برتر راهی توکیو شده بود، با این حال با قبول سه شکست و کسب دو پیروزی و قرار گرفتن در رده نهم به پایان خط رسید و به وقت بازگشت با استقبال مدیران و اعضای فدراسیون، قائم‌مقام، معاونان و مدیران بانک گردشگری و جمعی از علاقه‌مندان این رشته ورزشی رو‌به‌رو شد. 

بانک محبوب من 
همچنین در سال 1400 خورشیدی، بانک گردشگری در هفتمین جشنواره کشوری «بانک محبوب من» به عنوان بانک نخست در شاخص اعتماد و اطمینان از نگاه شرکت‌کنندگان این جشنواره برگزیده شد. در این جشنواره، بانک گردشگری در ارائه خدمات متمایز نیز به عنوان بانک نخست با رای شرکت‌کنندگان انتخاب شد. جشنواره «بانک محبوب من» هر سال با هدف انتخاب بهترین بانک در بین بانک‌های کشور از دیدگاه مردم، برگزار می‌شود. بانک گردشگری  در سال جاری برای دومین سال پیاپی توانست در بین سه بانک برتر کشور قرار گیرد. این بانک در ششمین دوره جشنواره سالانه بانک محبوب من نیز رتبه دوم را کسب کرده بود.

افزایش صندوق امانات 
مجموع تعداد صندوق‌های امانات بانک گردشگری بیش از 10هزار‌و500 صندوق کوچک، بیش از یک‌هزار‌و‌200 صندوق متوسط و بیش از یک‌هزارو200 صندوق بزرگ بود و تا سال گذشته چهار شعبه در تهران و شهرستان‌ها دارای صندوق‌های امانات فعال بودند اما از سال جاری شمار شعب فعال دارای صندوق‌های امانات بیشتر شد و علاوه بر این با افتتاح صندوق امانات شعبه یوسف‌آباد تهران 4هزار‌و340 صندوق به مجموع صندوق‌های امانات بانک گردشگری افزوده شد. 

از کیش تا میراث فرهنگی 
گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری به منظور معرفی دستاوردها، عملکرد و معرفی خدمات نوین بانکداری در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی حضور داشت. این رویداد آذر ماه سال 1400 در جزیره زیبای کیش برگزار شد. 

اعلام آمادگی برای پرداخت تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش به صاحبان واحدهای تجاری میکامال، افزایش سرمایه بانک گردشگری از 6هزارمیلیارد ریال به 15هزارمیلیارد ریال و تجربه رشد 2.5 برابری، پرداخت 5هزار میلیارد ريال تسهیلات به متفاضیان معرفی‌شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز از دیگر توفیقاتی بود که این بانک خصوصی در 11 ماه گذشته از سال 1400 موفق به دستیابی به آن شده است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز