جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
تیتر20 گزارش می دهد؛
نماد همراه با وجود افزایش تورم و بهای تمام شده عملیات در حال اجرا رشد سودسازی داشته و مجموع دارایی های شرکت در یک سال مالی اخیر رشدی 50 درصدی داشته و به 55577 میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۵۵۹۰۸
رشد خالص داریی های همراه اول در سال 1400
تیتر20- صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱، در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برای مشارکت در مجامع «عمومی عادی سالیانه»، «عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده» و «عمومی فوق‌العاده» حضور خواهند داشت. در این مجمع علاوه بر ارزیابی عملکرد یکساله شرکت، موضوع اصلی فعالیت شرکت که برای انجام آن تأسیس گردیده یا بعد از آن براساس تصویب مجمع عمومی‌العادۀ صاحبان سهام، به شکل موجود تغییر یافته بررسی می شوند.

براساس گزارش تلفیقی 12 ماهه درآمد عملیاتی شرکت با رشدی 24 درصدی نسبت به سال مالی قبل تر به 30209 میلیارد تومان رسیده و سود ناخالص این بخش هم با رشدی 27 درصدی به 8406 میلیارد تومان رسیده است. همچنین با توجه به اینکه درآمد شرکت از فعالیت های در حال تداوم نسبت به سال مالی قبل رشدی 17 درصدی داشته چشم انداز عملکرد شرکت مثبت است،

 هرچند به دلیل رشد تورم و افزایش قیمت ارز در ایران هزینه های مالی شرکت نسبت به سال گذشته رشدی 101 درصدی داشته است، با این وجود سود خالص پایه هر سهم در سال مالی 1400 به 119 تومان رسیده در حالی که در مجمع قبلی سود خالص پایه هر سهم 105 تومان بوده است.
شرکت همراه اول جزو نمادهایی است که در سه سال گذشته نسبت به رشد شاخص جا مانده و پیش بینی می شود با اصلاح تعرفه های اینترنت و ... بازدهی قابل ملاحظه ای داشته باشد، چراکه در سال های گذشته با وجود تحمیل هزینه های تورمی به این شرکت تعرفه خدمات آن تغییری نداشته است.

با توجه به برنامه های توسعه ای که شرکت ارتباطات سیار ایران در سال های اخیر اجرا کرده سودسازی شرکت هم روندی صعودی دارد به گونه ای که در 2 ماهه منتهی به اردیبهشت امسال 5512 میلیارد تومان درآمد کسب نمود که از این مبلغ 2967 میلیارد تومان آن مربوط به همین ماه است، از طرف دیگر مبلغ درامد این شرکت در مدت 2 ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد داشته که می تواند تاییدی بر ادامه رشد سودسازی شرکت باشد.

در سال مالی اخیر دارایی های ثابت مشهود شرکت رشدی 104 درصدی داشته و از 27887 میلیارد تومان به 39451 میلیارد تومان رسیده و دارایی های نامشهود شرکت هم با رشدی 168 درصدی از 664 میلیارد تومان به 1680 میلیارد تومان رسیده و در مجموع دارایی های شرکت در یک سال مالی اخیر رشدی 50 درصدی داشته و به 55577 میلیارد تومان رسیده است. همچنین سرمایه گذاری بلندمدت شرکت هم با رشدی 58 درصدی از 292 میلیارد تومان به 544 میلیارد تومان رسیده است و در مجموع خالص دارایی های شرکت هم رشدی 23 درصدی داشته است.

با توجه به اینکه در مجمع قبلی 92 درصد سود سهام بین سهامداران توزیع شد در شرایط کنونی سود انباشته شرکت 7270 میلیارد تومان است و نسبت به وضعیت شرکت در مجمع قبلی رشدی 78 درصدی داشته، به همین دلیل پیش بینی می شود امسال نماد همراه افزایش سرمایه حاصل از سود انباشته اجرا کند و از این طریق افت بازدهی نماد ناشی از اصلاح شخص در سال های گذشته جبران شود.

در یک سال مالی اخیر منابع نقدی حاصل از عملیات رشدی 13 درصدی داشته و از طرف دیگر پرداخت های نقدی برای خرید دارایی های مشهود ثابت رشدی 17 درصدی و برای خرید دارایی های نامشهود رشدی 461 درصدی داشته و با در نظر گرفتن سایر دریافت و پرداخت های نقدی این شرکت پیش از مجمع 582 میلیارد تومان نقد داشته که نسبت به سال گذشته رشدی 13 درصدی دارد.

در حال حاضر یکی از تهدیدهای که فعالیت شرکت ها را به چالش می کشاند افزایش هزینه عملیات اجرایی براساس تورم فزاینده ای کشور است که باعث شده حاشیه سود شرکت ها کاهش یابد، برای نمونه در یک سال مالی اخیر بهای تمام شده ای درآمدهای عملیاتی شرکت رشدی 23 درصدی داشته و اگر این تورم نبود به طور قطع سود پایه هر سهم شرکت افزایش می یافت، به همین دلیل یکی از اقداماتی که دولت در سال جاری باید انجام دهند اصلاح تعرفه ها، کنترل تورم و حمایت از کسب و کارهای داخلی است.

ارسال نظرات
موضوعات روز