پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
یک کارشناس لوازم خانگی گفت: این روزها شرکت‌های بی‌نام و نشان و جعلی لوازم‌خانگی، به معضلی اساسی در ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان و از بین برنده اعتماد آنان به شرکت‌ها و برندهای معتبر تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۶۹۹۶

تیتر۲۰-  این روزها رشد قیمت‌ لوازم‌خانگی و رکود حاکم بر بازار سبب شده تا در بازار شاهد افزایش مراجعات افراد برای تعمیر لوازم خانگی به جای تعویض باشیم.

افزایش قیمت لوازم‌خانگی از یک طرف و افت قدرت خرید مردم از سوی دیگر، موجب شد تا رکود در بازار را شاهد باشیم تا جایی که مردم به‌جای خرید لوازم‌خانگی جدید، بیشتر به فکر تعمیر آنها هستند و برخی مسوولان این افزایش مراجعات را تا ۹۰ درصد ذکر می‌کنند.

با این حال، نکته منفی که در پسِ مراجعات برای تعمیر وجود دارد، حضور شرکت‌های تقلبی و جعلی است که خود را جای شرکت‌ها و برندهای اصلی جا زده و از این طریق خسارت‌های اقتصادی و حتی آسیب‌های اجتماعی به مشتریان وارد می‌کنند.

در این زمینه، یک کارشناس صنعت لوازم‌خانگی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با وجود تلاش شرکت‌ها و برندهای بزرگ لوازم‌خانگی کشور در خصوص بهبود مسائل کمّی و کیفیت محصولات، خلاهایی وجود دارد که در حقیقت پاشنه آشیل این صنعت است.

«احسان فدایی» بیان‌داشت: یکی از مشکلات شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات پس از فروش لوازم خانگی، وجود شرکت‌های جعلی و ساختگی (به اصطلاح Fake) و غیر رسمی است.

این کارشناس لوازم خانگی ادامه‌داد: در این میان نکته‌ای که مغفول مانده، عدم اطلاع کافی مردم و مشتریان از مراکز رسمی و اصلی خدمات پس از فروش است که سبب مراجعه آنان به مراکز غیر رسمی و جعلی می‌شود.

وی گفت: شرکت‌های جعلی یاد شده به‌ویژه در سال‌های گذشته فعالیت‌های وسیعی روی «سئوی» سایت‌های خود انجام داده‌اند و به‌خصوص روی عبارت‌ها و کلماتی که مردم هنگام مواجهه با مشکلات آنها را بیشتر در اینترنت جست‌وجو می‌کنند، کار کرده‌اند.  

به گزارش ایرنا، سئو مجموعه فعالیت‌هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می‌گیرد تا جایگاه بهتری در نتایج جست‌وجوی اینترنتی کسب شود.

فدایی ادامه‌داد: همین مساله سبب می‌شود تا در هنگام جست‌وجوی ساده اینترنتی، اسامی این شرکت‌های جعلی و غیر رسمی بالاتر از اسامی شرکت‌های اصلی و برندهای بزرگ دیده شود.

وی اظهارداشت: مشکل بعدی، برخورداری شرکت‌های غیر اصلی یاد شده از شماره تلفن‌های چهار یا پنج رقمی و بعضا رُند است که همین شماره‌ها فریب‌دهنده مشتریان است و آنها را معتبر می‌پندارند.

این کارشناس صنعت لوازم‌خانگی تصریح‌کرد:‌ این مشکل اکنون درخصوص برندهای بزرگ لوازم‌خانگی کشور و حتی برندهای کُره‌ای که در سال‌های گذشته در بازار کشورمان فعال بوده‌اند، وجود دارد.

وی گفت: در نتیجه، شاهد بروز خسارت‌های سنگین به لوازم‌خانگی، نصب لوازم و قطعات تقلبی و زیرپله‌ای و در برخی موارد بروز حوادث ناگوار اخلاقی، سرقت و غیره از منازل هستیم که به‌شدت روی اعتماد مردم به برندهای اصلی تاثیر منفی داشته است.

فدایی تاکید کرد: در این زمینه، دستگاه‌های مسوول و خود شرکت‌های لوازم‌خانگی باید شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش را که مورد تایید وزارت صمت، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و انجمن خدمات پس از فروش است، به درستی به مشتریان بشناسانند.

وی گفت: نام، نشان و آدرس شرکت‌های یاد شده باید در اختیار همه فروشگاه‌های لوازم خانگی و در معرض دید عموم قرار گیرد و انتظار می‌رود پلیس فتا نیز در شناسایی شرکت‌های جعلی و غیر رسمی مذکور به یاری این صنعت بشتابد./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز