سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
براساس پیگیری‌های انجام شده سازمان فناوری اطلاعات مسئول اجرای آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال شده است، در این بین بند مربوط به مالیات این آیین‌نامه ابهاماتی را در خصوص احتمال ایجاد مانع برای ورود کسب و کارها به وجود آورده است.
کد خبر: ۵۸۸۳۳

تیتر۲۰-  10 آبان ماه بود که آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. براساس این آیین‌نامه حدود 30 نوع حمایت مختلف برای کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در نظر گرفته شده است.

پگییری‌های تسنیم نشان می‌دهد که سازمان فناوری اطلاعات که در زیر مجموعه وزارت ارتباطات قرار دارد مسئول اجرای آیین‌نامه مذکور شده است. این سازمان نیز شاخص‌های ارزیابی سکوهای اقتصاد دیجیتال را تعیین کرده است. براین اساس، سه شاخص اصلی پذیرش عمومی سکو برای کاربران، پذیرش عمومی سکو برای کسب و کارها و داشتن قابلیت‌های نرم‌افزاری و فنی برای این سکوها در نظر گرفته شده است.

موضوع دیگری که در خصوص آیین‌نامه دولت مطرح شده و مورد توجه قرار گرفته است، بحث مالیات است. به گفته وزیر ارتباطات کسب و کارهای خردی که وارد پلتفرم‌های ایرانی می‌شوند و تا پیش از این پرونده مالیاتی نداشته‌اند، تا دو سال مشمول مالیات نخواهند شد.

سوالی که در این خصوص مطرح شده این است که این موضوع چه ظرفیت جدیدی را ایجاد کرده است چرا که این کسب و کارها تا پیش از این مالیاتی پرداخت نمی‌کرده‌اند. بنابراین شاید در قدم اول که دولت قصد دارد ابتدا کسب و کارها را به این فضا دعوت کند و اعتماد آنها را جلب کند، این بند از آیین‌نامه چندان رویکرد درستی نداشته باشد و یا در عمل بی‌اثر باشد./تسنیم

ارسال نظرات
موضوعات روز