شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
مدیرعامل بانک دی آخرین وضعیت نماد دی در بورس را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۹۵۹۹

تیتر۲۰- امروز در ادامه روند رو به رشد بازار سرمایه در هفته های اخیر شاخص کل به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد وارد شد و بانک دی نیز مانند بسیاری از نمادهای بانکی با بیش از ۴ درصد رشد به قیمت ۷۲ تومان رسید. نماد دی که تا قبل از سقوط تاریخی بورس در مرداد ۱۳۹۹ یکی از طلایه داران بازار سرمایه به حساب می‌آمد حدود دو سال تلخ را پشت سر گذاشت و سهامدارانش هر روز ریزش های عجیب را شاهد بودند. بزرگترین مشکل بانک دی تا قبل از آمدن مدیریت جدید، عدم برگزاری مجمع بانک و تایید نشدن صورتهای مالی و شمولیت بانک در بند ۱۴۱ قانون تجارت به حساب می آمد اما با اقدامات مدیران جدید این روزها خبرهای خوبی از این بانک به گوش می رسد.

 علیرضا قیطاسی مدیرعامل بانک دی در این باره به خبرنگار اقتصادی «حیات» گفت: همان طور که سهامداران اطلاع دارند نماد بانک دی ۹ ماه بسته بود؛ صورت‌های مالی اش تایید نشده و مجامع بانک برگزار نشده بود. برای برگزاری مجامع بانک و باز شدن نماد دی کارهای سنگینی بر زمین مانده بود که با کمک معاون رئیس جمهور و رئیس محترم بنیاد شهید و بانک مرکزی، موفق شدیم مجمع عقب مانده سال ۱۳۹۹ بانک را در اوایل امسال برگزار کنیم.  چند ماه بعد هم مجمع سال ۱۴۰۰ را برگزار کردیم و نگرانی سهامداران تا حد بسیاری رفع شد. مدیریت و مراقبت از سهم یکی از برنامه‌های ما بود که انجام دادیم و همان طور که سهامداران مشاهده می کنند سهم دی از ابتدای مهر که زیر ۶۰ تومان بود به بالای ۷۰ تومان رسیده است.

وی افزود: بررسی قیاس روند نماد دی با شاخص کل نشان می دهد که روند دی و شاخص کل تقریبا مانند هم هستند و با توجه به اینکه روند رشد شاخص نمادهای گروه بانکی کمتر از شاخص کل است می توانیم بگیم دی در گروه بانکی اوضاع بهتری نسبت به سایر بانکها و موسسات اعتباری دارد.

قیطاسی با اشاره به ریل گذاری سیاست های بانکی مبتنی بر شفافیت در بانک دی گفت: شفافیت در دستور کار ما قرار گرفت و صورت های مالی نشان می دهد در کاهش مطالبات و افزایش وصول مطالبات موفق بودیم. مشخص است که وضعیت بانک از منظر وصول مطالبات و کاهش زیان نسیت به دوره قبل و کاهش و وضعیت بانک نسبت به قبل خیلی بهتر شده است.  NPL (درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت شده)  حدود ۵۰ درصدی بانک به حدود ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده و مطالبات بسیاری وصول شده است.

وی درباره فروش املاک مازاد بانک گفت: واگذاری املاک مازاد نیز از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته به طوری که ۵ مزایده فروش برگزار کردیم و ۵۴ ملک را به مزایده گذاشتیم و ۲۱ ملک آن فروخته شد. هر ماه نیز مزایده‌ها ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: بانک دی املاک زیادی دارد و واگذاری املاک مازاد جزو دستور کار جدی هیات مدیره است؛ املاکی مانند نیروگاه دماوند، کوهستان پارک شادی مشهد در اختیار دی است و اگر بتوانیم این املاک را واگذار کنیم وضعیت بانک بهتر از شرایط فعلی خواهد شد.

قیطاسی با اشاره به وضعیت مطلوب بانک دی  گفت: بانک دی بعد از ۶ سال صورتهای مالی ۶ ماهه نخست را منتشر کرده و این به معنای آن است که وضعیت شرکت در حال بهبود است و در مسیر درست حرکت می کند. به عنوان مثال موفق شدیم بندهای حسابرسی صورتهای مالی بانک که نواقص زیادی داشت  را کاهش دهیم.  ۳۱ بند از ۴۸ بند نقص را بر طرف کردیم و با توجه به وجود ۱۷ بند نقص حسابرسی باید بگوییم ما در بین بانک ها در وضعیت متوسط قرار می گیریم. اراده ما این است که نواقص را تا پایان سال تک رقمی کنیم و از این حیث جزو چند بانک اول شویم. 

وی درباره قرار گرفتن نماد بانک دی زیر بند ۱۴۱ قانون تجارت گفت: با توجه به اراده بانک دی برای فروش املاک مازاد، سعی خواهیم کرد تا پایان سال از شمولیت بند ۱۴۱ خارج شویم./حیات



ارسال نظرات
موضوعات روز