جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
تیتر20 گزارش می دهد؛
با توجه به حرکت بانک ایران زمین به سمت کاهش زیان انباشته و همچنین تصویب افزایش سرمایه از محل آورده برای افزایش خدمات بانک داری دیجیتال و ... اعتماد سهامداران به این بانک افزایش یافته و در هفته های اخیر با صف خرید همراه شده است.
کد خبر: ۶۰۳۹۴
دلایل استقبال از سهام بانک ایران زمین
تیتر20 -  بانک ایران زمین با نماد وزمین به عنوان نخستین نئوبانک ایرانی روند سودسازی خود را آغاز کرده، بر همین مبنا زیان انباشته شرکت کاهش یافته است تا جایی که در 9 ماهه امسال به ازای هر سهم دو ریال زیان ساخته در حالی که در مدت مشابه سال گذشته حدود 1700 تومان به ازای هر سهم زیان ساخته بود و همین مساله باعث شده تقاضای بیشتر سهامداران شده و حتی صف خرید سهام بعد از اصلاح شاخص کل هم بهم نریخته است.

از طرف دیگر هیات مدیره بانک براساس ماده 3 دستورالعمل سازمان بورس و اوراق بهادار  پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 400 میلیارد تومان به مبلغ 2000 میلیارد تومان از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم را ارئه کرده است تا این منابع برای ایجاد زیرساخت های بانک داری دیجیتال بکار گرفته شود و کمک کند تا خدمات آنلاین بیشتری توسط بانک ارائه شود و در نهایت بانک بتواند منافع بیشتری برای سهامداران و مشتریان خود تامین کند.

همچنین شرکت برای جلب نظر سهامداران صورت های مالی شرکت های زیرمجموعه را در بازه زمانی کوتاهی منتشر کرده و دارایی مازاد را مزایده گذاشته تا منابع بیشتری در اختیار بانک باشد و در مسیر خدمات ویژه بانک داری بکار ببرد.

براساس گزارش عملکرد 9 ماهه بانک ایران زمین در بخش تسهیلات اعطایی حدود 1200 میلیارد تومان درآمد داشته، در حالی که سال گذشته در 9 ماهه حدود 600 میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود. از طرف دیگر هزینه سپرده های بانک نسبت به سال گذشته از 9200 میلیارد تومان به 7100 میلیارد تومان کاهش یافته است و این موضوع حکایت از رشد درآمدزایی در کنار کاهش هزینه ها بوده است.

در مجموع درآمد عملیاتی بانک ایران زمین در 9 ماهه امسال 7700 میلیارد تومان بوده و در مقایسه با درآمد 6300 میلیارد تومانی 9 ماهه سال گذشته حدود 22 درصد رشد داشته است و سود خالص بانک در سال جاری 24 درصد رشد داشته است.

یکی از برنامه های بانک ایران زمین در سال های اخیر به ویژه بعد از شیوع ویروس کرونا توسعه بانک داری دیجیتال بوده که با توجه به توسعه فناوری در کشور چشم انداز روشنی را برای درآمدزایی بانک به وجود آورده است، چراکه در سال های اخیر بسیاری از شرکت ها و سازمان ها و ... خدمات تجاری و بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند و بانک ایران زمین هم با فراهم کردن زیرساخت های خدمات بانکداری دیجیتال شرایطی را برای جذب مشتریان بیشتر فراهم کرده است، به همین دلیل این بانک توانسته زیان انباشته سال گذشته را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و ادامه این روند می تواند به افزایش بازدهی سهام و حتی توزیع سود سالانه در مجمع عمومی ختم شود.

از نظر تکنیکالی وضعیت سهام در موقعیت خوبی قرار دارد زیرا علاوه بر اینکه آر ای آی بالای 70 قرار گرفته، اندیکاتور مک دی هم ورود پول حقیقی به نماد را تایید کرد و همچنان روند افزایشی دارد.

 همچنین اندیکاتور ایچموکو حکایت از این دارد که کندل ها بالای آب سبز قرار گرفته اند و گیجونسن هم گارد صعودی دارد و با کندل ها فاصله قابل قبولی دارد و این به معنای ادامه روند صعودی است.

 از طرف دیگر نماد وزمین نسبت به رشد شاخص کل در سال های گذشته عقب مانده و با روند مثبتی که دارد می تواند آن را جبران کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز