جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی توریستی در مسکو با اشاره به سفر ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر ایرانی به روسیه در سال ۲۰۲۲، گفت: ایران پس از ترکیه و هند، سومین کشوری است که بیشترین تعداد گردشگر را در روسیه دارد.
کد خبر: ۶۰۷۱۲

تیتر۲۰- یولیا سوندی‌کوا (‌Yulia Syundyukova) که همراه هیأت گردشگری روسیه با هدف تبادل گردشگر و ترغیب ایرانی‌ها برای سفر به روسیه، به ایران آمده بود، در جریان گردشگری بین دو کشور، اظهار کرد: ما ظرفیت زیادی را در ایران می‌بینیم. مقایسه سال ۲۰۲۱ با ۲۰۲۲ نشان می‌دهد، در سال ۲۰۲۱ تعداد گردشگران ایرانی در روسیه زیاد نبود، اما تعداد آن‌ها در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسید. این عدد قابل توجه است.

او اضافه کرد: اگر با ترکیه و هند مقایسه کنید که هر یک از این کشورها به تنهایی بیش از ۳۰ هزار نفر مسافر را به روسیه فرستاده بودند، تعداد توریست‌های ایرانی در روسیه نیز قابل توجه است. ایران درحال حاضر پس از ترکیه و هند بیشترین تعداد گردشگر را در روسیه دارد.  

 مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی توریستی در مسکو همچنین از افزایش ماندگاری مسافران ایرانی در روسیه خبر داد و گفت: در سال ۲۰۲۱ اگر میانگین اقامت توریست‌های ایرانی در روسیه سه تا چهار روز بود، در سال ۲۰۲۲ میانگین اقامت گردشگران و مسافران ایرانی در روسیه به ۱۰ روز رسید.

«سوندی‌کوا» جریان سفر بین دو کشور را نیز رو به رشد دانست و اعلام کرد: سفر هیأت‌های تجاری بین دو کشور به شدت زیاد شده است.

او درباره لغو روادید بین ایران و روسیه که براساس توافق دو کشور قرار بود اجرا شود، گفت: ما در این زمینه دائما سعی می‌کنیم با همکارانمان صحبت کنیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم این توافق سریعتر به نتیجه برسد. تمام اطلاعات و مذاکرات انجام شده در اختیارمان قرار داده شده و ما هر روز در این زمینه بحث می‌کنیم که کجاها و در چه زمینه‌هایی می‌تواند کمک کند. ما امیدواریم این مذاکرات به‌زودی به نتیجه برسد و شاهد حجم زیادی از سفر بین دو کشور باشیم. پیش‌بینی می‌کنیم با لغو روادید در سفرهای گروهی، حجم توریست‌ها دو تا سه برابر خواهد شد.

مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی توریستی در مسکو بیان کرد: هدف اصلی از سفر این هیأت، اعلام آمادگی به همکاران ایرانی بود و این که نشان دهیم شرکت‌های روس آماده‌اند هر نوع خدمات و کمکی را انجام دهند تا مسیر توریستی بین دو کشور به جریان افتد.

«سوندی‌کوا» همچنین گفت: ما با چمدانی از دانش به روسیه برمی‌گردیم. روال این‌گونه است که هنگام سفر به کشوری باید اطلاعاتی را جمع‌آوری کنیم و معمولا ذهنیت‌مان نسبت به آن کشور تغییر می‌کند. درباره ایران هم همین‌طور باید باشد، وقتی برگشتیم درباره ایران توضیحات و حرف‌های بیشتری خواهیم داشت./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز