جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
تیتر20 بررسی کرد؛
تجارت الکترونیک پارسیان توانسته در برخی زمینه‌ها مانند تنوع‌بخشی به سبد محصولات و خدمات با موفقیت همراه بوده اما به نظر می‌رسد در برخی زمینه‌ها مانند جذب کاربر اپلیکیشن تاپ و... این شرکت نیازمند بازنگری در شیوه‌ها است.
کد خبر: ۶۱۱۱۲
ضعف و قوت‌های تجارت الکترونیک پارسیان در 1401
تیتر20 - شرکت تجارت الکترونیک پارسیان طی یک سال اخیر و به خصوص در دوره جدید مدیریت تلاش فراوانی برای ارتقای جایگاه خود میان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک کرده است. این تلاش‌ها در برخی زمینه‌ها مانند تنوع‌بخشی به سبد محصولات و خدمات با موفقیت همراه بوده و اثر مثبتی نیز در رتبه این شرکت بنابر گزارش نیلسون ریپورت داشته است اما به نظر می‌رسد در برخی زمینه‌ها مانند جذب کاربر اپلیکیشن تاپ و... این شرکت نیازمند بازنگری در شیوه‌ها است.

تأثیرات این رویکردها را می‌توان در گزارشی که نشریه نیلسون ریپورت از معتبرترین نشریات حوزه پرداخت در تازه‌ترین گزارش خود منتشر کرده، مشاهده کرد. بر اساس گزارش این نشریه که نتیجه بررسی عملکرد شرکت‌های حوزه پرداخت الکترونیک منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا است، مجموعه تاپ در رتبه سوم بین شرکت‌های پرداخت این منطقه قرار گیرد. این رتبه، محصول بیش از 7.12 میلیارد تراکنش به ارزش معادل 201 میلیارد دلار  بوده است که به این ترتیب تاپ توانسته یک رتبه نسبت به سال 2020 ارتقا یابد.  

دستیابی به این جایگاه بدون تردید محصول ارائه خدمات نوآورانه یا نوآوری در خدمات است؛ از جمله خدماتی که تاپ به خوبی از عهده نوآوری در آن برآمده، ارائه بسیاری از خدمات پلیسی در بخش راهنمایی و رانندگی و  در دسترس قرار دادن این خدمات به صورت آنلاین است.

 سوپراپلیکیشن تاپ با ارائه‌ سرویس خلافی خودرو، شرایطی را فراهم کرده است تا افراد بتوانند بدون مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰  در هر ساعت شبانه روز با صرف کمترین زمان، از ریز خلافی خودروی خود مطلع شوند و نسبت به پرداخت بدهی خود، اقدام کنند این سرویس تنها شامل اطلاع و پرداخت هزینه‌های خلافی خودرو نیست.

 این خدمات، طیف گسترده‌ای از سرویس‌های پلیس راهور از جمله استعلام و پرداخت تخلفات وسیله نقلیه، استعلام وضعیت گواهینامه، استعلام نمره منفی گواهینامه، استعلام پلاک‌های شخص (خودرو و موتور) و سایر سرویس‌های ناجا از جمله استعلام ممنوع‌الخروجی و... را که پیش از این با صرف زمان و سختی بسیار صرفا به صورت حضوری میسر بود، به واسطه خدمات اپلیکیشن تاپ، به سهولت و سرعت روی گوشی‌های همراه کاربران  در دسترس قرار داده است.
 
بدین ترتیب کاربران می‌توانند از طریق  سامانه پرداخت قبوض شرکت به آدرس bill.pec.ir و اپلکیشن تاپ نسبت به دریافت سرویس‌های مورد نظر خود، اقدام کنند. قابلیت استعلام به همراه تصاویر ثبت‌شده دوربین‌های راهور و در نهایت پرداخت خلافی از طریق کارت بانکی و کیف پول اپلیکیشن تاپ، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که سامانه پرداخت قبوض شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و سوپراپلیکیشن تاپ به کاربران خود ارائه می‌کند.

تنوع‌بخشی به سبد خدمات و محصولات
مجموعه تاپ در سال جاری تلاش داشته علاوه بر اینکه جایگاه خود را در حوزه پرداخت الکترونیکی کشور ارتقا دهد، سبد محصولاتش را نیز تنوع دهد؛ این تلاش‌ها عمدتا در قالب مرکز تاپ‌پلاس که در سال 1399 با هدف ورود مجموعه تاپ به اکوسیستم استارتاپی آغاز به کار کرده انجام گرفته است.

این مرکز از بدو تأسیس رویکرد خود را توسعه پروژه‌هایی در زمینه صنعت پرداخت، وام‌دهی، بلاکچین، گردشگری، مدیریت سرمایه و سهام و مدیریت مالی، شخصی و کسب‌وکار قرار داد. در سال 1401 با گذشت حدود دو سال از آغاز به کار این مرکز موفق به راه‌اندازی سه طرح در حوزه‌های وام‌دهی، فروشگاه آنلاین و سامانه پرداخت وجوه دولتی شده و همچنین در حال توسعه طرح‌های دیگری در حوزه دارو و درمان و بالکچین است. 

در حال حاضر سه طرح سامانه خرید اقساطی (وامینه)، فروشگاه آنلاین (تاپ مارت) و سامانه انتقال وجوه (RIS) از جمله طرح های در حال اجرای مرکز تاپ پلاس است؛ سامانه تسهیلات خرید اقساطی وامینه به منظور ارائه‌ خدمات فروش اقساطی به پذیرندگان خاص، ارائه سرویس‌های ارزش افزوده به سازمان‌های طرف قرارداد، ایجاد بستر اعطای تسهیلات خرید اقساطی و... آغاز به کار کرده است.

همچنین فروشگاه آنلاین تاپ مارت به منظور ارائه خدمات به پذیرندگان فروشگاهی و صنوف و ایجاد بستر اینترنتی فروش و همچنین دسترسی راحت کاربران به تهیه اقلام مورد نیاز خود طراحی شده است.

سامانه انتقال وجوه (RIS) طرحی در زمینه ساماندهی انتقال وجوه حساب‌های دولتی نزد بانکی مرکزی است که در شرکت تاپ‌پلاس توسط نیروهای خالق این مرکز در حال عملیاتی شدن است.

 این طرح با هدف جمع‌آوری و انتقال وجوه حساب‌های مراکز علوم پزشکی به حساب خزانه نزد بانک مرکزی، کسب سهم 50 درصد از مراکز علوم پزشکی و ارائه خدمت به سایر مراکز و سازمان‌های دولتی از مهم‌ترین اهداف در اجرای این طرح است.

طرح‌های نوآورانه توکن مسکن و طرح دارو و درمان به عنوان محصولات آینده تاپ‌پلاس بخشی از برنامه توسعه‌ای تعریف شده است که در آینده نزدیک، شاهد معرفی آن خواهیم بود.

ارسال نظرات
موضوعات روز