تیتر۲۰- بر اساس مطالعات جدید، کسبوکارهای کوچک از سایتهای مخصوص به خود برای مارکتینگ و ارائه خدمات به مشتریانشان استفاده میکنند. این مطالعات که توسط امریکن اکسپرس انجام شده، نشان میدهند که ۴۱ درصد از مشاغل کوچک، در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به تصمیمگیریهای تجاریشان هستند و در این میان سرویسهایی مانند خدمات مشتری و مارکتینگ، در اولویت این کسبوکارها برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی هستند. بنا بر این مطالعات، کسبوکارهای کوچک اذعان دارند که استفاده از هوش مصنوعی را برای طیف وسیعی از موارد در تجارت خود زیرنظر دارند.
به عنوان مثال، ۳۹ درصد از کسانی که مایل به استفاده از هوش مصنوعی هستند، قصد دارند از ابزارهای مدرن برای کمک به صرفهجویی در زمان استفاده کنند. علاوه بر این، ۲۱درصد از این کسبوکارها از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود امنیت استفاده میکنند و ۲۰ درصد اعلام کردهاند که از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات کارآمدتر به مشتریان بهره میگیرند. خدمات مشتری (۱۹درصد) و بازاریابی (۱۴درصد) مهمترین موارد استفاده اولیه برای مشاغل برای استفاده از هوش مصنوعی هستند. به نظر میرسد که اندازه یک کسبوکار بر نحوه و میزان استفاده آن از فناوری هوش مصنوعی موثر است.
شرکتهای بزرگتر نسبت به آزمایش هوش مصنوعی خوشبینتر هستند. کسبوکارهای بزرگتر (آنهایی که بین ۱۰۱ تا ۵۰۰ کارمند دارند) حدود چهار برابر بیشتر از مشاغل کوچکتر (آنهایی که بین ۱۰ کارمند و کمتر دارند) برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی خود را آماده میکنند. همچنین آمار نشان میدهد که صاحبان مشاغل و کارآفرینان جوان نیز بیشتر از صاحبان مسنتر، از ابزارهای هوش مصنوعی در سازمان خود استفاده میکنند. این گزارش تاکید کرده است که ۵۶ درصد از کسبوکارهای کوچک در میان نسلهای جدیدتر، صرفنظر از اندازه، اعلام کردهاند که هوش مصنوعی را در اولویت قرار میدهند، در مقابل تنها ۲۴ درصد از مشاغل قدیمیتر از این فناوری استقبال کردهاند. کسبوکارهای بزرگتر بهطور کلی اعتمادبهنفس بیشتری در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی دارند. بر اساس این مطالعه، تنها ۲۹ درصد از کسبوکارهای کوچک اعلام کردهاند که در این حوزه اعتمادبهنفس دارند. کسبوکارها در هر اندازهای، به رشد و کارآیی ابزارهای هوش مصنوعی اهمیت میدهند. همانطور که مطالعه امریکن اکسپرس نشان میدهد، سازمانهای بزرگتر انعطافپذیری بیشتری برای آزمون و خطا دارند، در حالی که بسیاری از کسبوکارهای کوچکتر فاقد اعتمادبهنفس لازم برای این کار هستند./دنیای اقتصاد