سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
تیتر20 گزارش می دهد:
شرکت جهان فولاد فولاد سیرجان با انتشار آمارهای خرداد ماه خود موفق به ثبت رشد در بخش های مختلف شده است که بدون شک حاکی از برنامه ریزی کارشناسی است . اما در این گزارش به بررسی دلایل اثر گذار بر تحقق اهداف جهان فولاد سیرجان پرداخته ایم.
کد خبر: ۶۳۵۴۷
کارنامه معنادار جهان فولاد سیرجان چطور محقق شد؟
تیتر20 - شرکت جهان فولاد سیرجان که کمتر از یک سال است با تغییرات مدیریتی مواجه شده، حالا در آخرین امارهای منتشر شده توانسته به رشد های چشمگیری در حوزه های مختلف دست پیدا کند. 

آن طور که آمارها نشان می دهد، در حوزه فروش مجموعه جهان فولاد سیرجان نسبت به سه ماهه 1401 با رشد 61  درصدی و نسبت به خرداد 1401، با رشد 132  درصدی همراه شده است.

این موضوع نشان می دهد این مجموعه در جذب مشتری و تامین نیاز آنها بسیار موفق بوده توانسته بازار هدف خود را توسعه دهد. بخشی از این موفقیت در افزایش فروش به تیم بازرگانی این مجموعه باز می گردد که با رصد بازار و  شناسایی نیاز مشتریان توانسته اند رشد 132  درصدی را محقق کند. 

در مجموع تولیدات فولادی نیز رشد سه ماهه 4  درصد و رشد خرداد سال جاری به نسبت 1401، 13  درصدی بوده است که دربخشی از آن به تامین مواد اولیه، مدیریت انرژی و افزایش بهره وری و ارتقای خطوط تولید باز می گردد.

اما شاید در میان تولیدات فولادی ، میزان شمش فولاد با رشد بیشتری در خرداد ماه سال جاری مواجه بود و آن رشد 61  درصدی است. البته این مجموعه در خرداد ماه موفق به رکورد زنی در تولید ماهانه آهن اسفنجی شد که می تواند بر میزان تولیدات در ادامه زنجیره اثر گذار باشد.

اما این رشد در تولید که در نهایت به رشد فروش منجر شده است، نیازمند مدیریت و برنامه ریزی در تامین مواد اولیه است. اما تنها تامین مواد اولیه نمی تواند در این زمینه نقش آفرین باشد. 

بدون شک امسال واحدهای فولاد از اواسط اردیبهشت با محدودیت در تامین برق مواجه شدند، اما حالا رکورد شکنی در واحد آهن اسفنجی و افزایش تولید در خرداد ماه نشان می دهد که این مجموعه چالش های انرژی را به خوبی مدیریت کرده است.

از سویی دیگر رکوردزنی در تولید مواد اولیه نشان می دهد که این مجموعه استراتژی جدیدی را پس از تغییرات مدیریتی در دستور کار قرار داده که در نهایت می تواند بر نماد فجهان  نیز اثر مثبت داشته باشد. 

هرچند مدیریت چالش ها و تامین مواد اولیه از اصلی ترین موضوعات برای دستیابی به این موفقیت است اما فراموش نکنیم نگاه تیم مدیریتی و اجرای و استفاده بهینه از نیروی انسانی از دلایل مهمی است که توانسته این آمار افزایشی را به ثبت برساند.

 امروز با توجه به شرایط بالا دست زنجیره ارزش ، تامین مواد اولیه و انرژی مورد نیاز واحدهای فولاد از مهمترین موضوعاتی است که منجر به افزایش تولید می شود.

 ادامه دار شدن رشد تولید نیز این پالس را به بازار می دهد که مجموعه مشتری مداری را در اولویت خود قرار داده و در تلاش است تا نیاز های بازار را تامین کند. 

درواقع این استراتژی درست و کارشناسی شده است که منجر به تحقق اهداف پیش بینی شده می شود . جهان فولاد سیرجان در این زمینه در سه ماهه ابتدایی سال کارنامه درخشانی نسبت به سال 1401  از  خود به  جای گذاشته است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز