شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
تیتر20 گزارش می دهد:
در محصول جدید بیمه تعاون تحت عنوان «بیمه بازرگانی»، بیمه‌های مسئولیت در بیمه‌های زندگی ارایه شده و این شیوه از محصول برای اولین بار است که در صنعت بیمه‌ای توسط شرکت بیمه تعاون ارایه می‌شود.
کد خبر: ۶۴۱۷۵
بیمه‌های بازرگانی؛ یک تیر چند نشان/ محصول منحصر به‌فرد بیمه تعاون
تیتر20- ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در ایران نسبت به دیگر کشورهای در حال توسعه در سطح بسیار پایینی قرار دارد، با توجه به روند پیری جمعیتی که در کشور وجود دارد، ضرورت بهبود این ضریب بیش از پیش اهمیت دارد.

بیمه تعاون که تجربه 10 سال فعالیت در صنعت بیمه را در کارنامه خود دارد به تازگی از محصولی در حوزه بیمه‌های زندگی رونمایی کرده که ویژگی‌های منحصر به فرد و قابل توجهی دارد.

این محصول بیمه تعاون علاوه بر مزایایی که برای دارندگان آن ایجاد می‌کند، می‌تواند در سطح ملی نیز به بهبود وضعیت بحرانی صندوق‌های بازنشستگی و حتی پایداری امنیت ملی کمک کند.

بیمه بازرگانی، اولین بیمه منحصر به‌فرد زندگی
در محصول جدید بیمه تعاون تحت عنوان «بیمه بازرگانی»، بیمه‌های مسئولیت در بیمه‌های زندگی ارایه شده و این شیوه از محصول برای اولین بار است که در صنعت بیمه‌ای توسط شرکت بیمه تعاون ارایه می‌شود.

شرکت بیمه تعاون در این محصول، چهار بیمه از بیمه‌های مسئولیت که مشتریان زیادی را نیز جذب کرده را در بیمه‌های زندگی گنجانده و با طرح‌های ویژه‌ای در اختیار بیمه‌گذاران قرار داده است.

آنطور که این شرکت بیمه‌ای عنوان کرده، افراد در صورت سرمایه‌گذاری در بیمه‌های بازرگانی، دو و نیم برابر رقم پرداختی توسط صندوق‌های دولتی را در ایام بازنشستگی دریافت خواهند کرد. همین موضوع کافی است که افراد زیادی جذب محصول جدید بیمه تعاون شوند.

در واقع اگر افراد همان حق بیمه‌ای را که به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت می‌کنند، به بیمه‌های بازرگانی بدهند، تقریبا دو برابر بالاتر از آن رقمی که بخش دولتی قرار است به آنها مستمری پرداخت کند، دریافتی خواهند داشت زیرا آنطور که بیمه تعاون اعلام کرده، مستمری که در راستای بیمه نامه بازرگانی به افراد پرداخت می‌شود از محل سود مشارکت در سرمایه‌گذاری بوده و این سود، رقم بالایی خواهد شد.

از الان به فکر مستمری خود باشید
بخشی از اهمیت بیمه نامه بازرگانی که از سوی بیمه تعاون طراحی و عرضه شده در میزان پرداختی آن است که تقریبا دو برابر بیشتر از پرداختی است که از سوی دولت به مستمری‌ بگیران داده می‌شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس در این رابطه به تازگی گزارشی را منتشر کرده  که نشان می‌دهد، بیش از نیمی از بازنشستگان یعنی 53.2 درصد آنها اذعان کرده‌اند که اگر در زمان بازنشستگی خود محدودیتی برای سن وجود نداشت، مایل به ادامه اشتغال بودند، در همین راستا 42.7 درصد از آنها نیز معتقدند اگر دیرتر بازنشسته می‌شدند وضعیت مالی خانواده‌شان بهتر بود. مهمترین دلیل اشتغال مجدد بازنشستگانی که پس از بازنشستگی در شغل دیگری فعالیت داشته‌اند، «کافی نبودن حقوق بازنشستگی» عنوان شده است.

همچنین حدود 50 درصد افرادی که تاکنون تجربه پرداخت بیمه نداشته‌اند نیز اعلام کرده‌اند که علاقه‌ای به پرداخت حق بیمه در آینده ندارند که به نظر می‌رسد تجربه بازنشستگان امروزی و میزان مستمری که دریافت می‌کنند عامل اصلی این بی‌میلی به پرداخت حق بیمه و دریافت مستمری در دوران بازنشستگی است.

به طور قطع یکی از معیارهای مورد انتظار افراد برای پرداخت حق بیمه زندگی، دریافت میزان مستمری است که کفاف هزینه‌ها را در دوران بازنشستگی بدهد تا بتوانند حداقل کیفیت زندگی را در اختیار داشته باشند.

از سوی دیگر بیمه نامه بازرگانی شرکت بیمه تعاون که پرداخت میزان مستمری بیشتری نسبت به مستمری‌های دولتی را تضمین کرده نشان می‌دهد که این شرکت بیمهای نسبت به وضعیت اقتصادی در آینده احساس مسئولیت بیشتری دارد و به مشتریان خود اهمیت می‌دهد و تمایل دارد تا همواره در کنار آن‌ها باشد.

این نوع رفتارها می‌تواند باعث شود که مشتریان احساس رضایت و اطمینان بیشتری نسبت به شرکت بیمه خود داشته باشند و در نتیجه تمایل بیشتری به خرید بیمه داشته باشند، همین موضوع می‌تواند به بهبود ضریب نفوذ بیمه زندگی در جامعه کمک ویژه‌ای کند.

گامی در جهت بحران صندوق‌های بازنشستگی
بخش دیگری از اهمیت طرح جدید بیمه تعاون به این موضوع برمی‌گردد که افزایش شیب جمعیت به سمت پیری طی سال‌های اینده بر بحران صندوق‌های بازنشستگی می‌افزاید.

یکی از شاخص‌های امنیت ملی پایدار در نظام سیاسی هر کشور، کارکرد درست صندوق‌های بازنشستگی است و بحران این صندوق‌ها می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی در زمینه‌هایی همچون شکل‌گیری بی‌نظمی‌های متنوع  عمومی، شکاف اجتماعی و دوقطبی شدن جامعه، کاهش سطح همبستگی ملی، کاهش مقبولیت و اعتبار دولت، کاهش قدرت خرید بازنشستگان، احساس محرومیت و فقر، اضمحلال شاخصه‌های کفایت و پایداری در حقوق بازنشستگان محسوب شود.

بنابراین برون سپاری این مساله به حوزه شرکت‌های بیمه‌ای می‌تواند از افزایش بحران این صندوق‌ها جلوگیری کند. در همین راستا بیمه تعاون نیز بر این باور است که بیمه‌های بازرگانی می‌توانند بحران پیری جمعیت و ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی را سر‌و‌سامان دهند.

تجربه بیمه تعاون در ارایه این محصول و نتایج آن می‌تواند الگویی برای دیگر شرکت‌های بیمه‌ای باشد که در این مسیر قرار می گیرند و به بهبود ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی، افزایش کیفیت زندگی، بحران‌زدایی از صندوق‌های بازنشستگی و در نهایت اثرگذاری مثبت بر صنعت بیمه کشور کمک کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز