پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
تیتر۲۰ گزارش می دهد؛
در حالی که بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای تحت تاثیر تورم و رکود اقتصادی و... با کاهش سودآوری مواجه شده اند فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با مدیریت مالی از طریق افزایش بهره وری از لجستیک و تعداد بالای شعب روند سودآوری را حفظ کرده است.
کد خبر: ۶۴۲۳۷
افق کوروش با مدیریت مالی روند سودآوری را بهبود بخشید
تیتر ۲۰ -  در سال های اخیر تورم و رکود اقتصادی منجر به کاهش درآمد برخی فروشگاه های زنجیره ای کشور شده، هرچند فروشگاه زنجیره ای مانند افق کورش گزارش های مالی مثبتی ارائه کرده که نشان دهنده اهمیت سیاست های اجرایی مدیریت در افزایش درآمد شرکت است‌.

در شرایط کنونی ۹۰ درصد جمعیت ایران زیر پوشش فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش هستند، به همین دلیل محدودیتی برای اجرای برنامه های عملیاتی ندارد و مدیران شرکت هم راهبردهای موثری برای غلبه بر تبعات مشکلات داشته اند، به طوری که عملکرد سال مالی اخیر شرکت حکایت از رشد سودسازی بدون افزایش تعداد فروشگاه ها بود و این به معنای موفقیت در جذب مشتری است.

یکی از سیاست های افق کوروش در یک سال گذشته مدیریت هزینه و همچنین افزایش بهره وری با استفاده از لجستیک و شعب موجود بوده به همین دلیل با وجود اینکه بسیاری از برندهای فروشگاهی مجبور به تعطیلی برخی شعب خود شدند افق کوروش دستاوردهای خوبی را کسب کرد.

به طور قطع موفقیت افق کوروش در سایه سیاست های مالی مدیریت نمایان شده است.در شرایط بحرانی اشرکت ها کاهش هزینه ها مانع از افت سودسازی می شود، به همین دلیل همیشه تراز درآمدی شرکت مثبت می ماند و این سیاستی بود که در افق کوروش دنبال شد.

سود ناخالص افق کورش به ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و رشدی ۴۷ درصدی ثبت کرده و سود عملیاتی شرکت نیز به ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسیده که  رشدی ۴۶ درصدی ثبت کرده و با در نظر گرفتن عملکرد سه ماهه ۱۴۰۲ می توان به ادامه روند صعودی شرکت پی برد.

هرچند در گزارش صورت های مالی ۴ ماهه شرکت هر سهم حدود ۴۸ تومان سود ساخته و نسبت به ۴ ماهه سال قبل کمتر است اما این مسئله تحت تاثیر افزایش سرمایه ۳۱۷ درصدی بوده که در پاییز سال گذشته انجام داده، به همین دلیل برای محاسبه وضعیت سودآوری شرکت باید مجموع سود شرکت را در نظر گرفت.

در واقع این شرکت در ۴ ماهه امسال افق کوروش حدود ۱۶۵۰۰ میلیارد تومان فروش داشته در حالی که در مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰۲۲۲ میلیارد تومان درآمد داشته و این موضوع ناشی از روند صعودی فروش محصولات شرکت است، از طرف دیگر در تیر ماه این شرکت حدود ۴۷۰۰ میلیارد تومان فروش داشته که بالاتر از میانگین ماهانه است.

یکی از مهمترین دلایل افزایش درآمد افق کوروش در سال جاری توسعه زیرساخت های لجستیک و به روز کردن انبارها است و هم راستا با توسعه فناوری هوشمندسازی، فروش آنلاین محصولات غذایی و خوراکی توسط این فروشگاه تقویت شده است.

فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با بیش از ۳ هزار فروشگاه فعال در سراسر کشور بزرگترین خرده فروشی کشور محسوب می شود به همین دلیل خرید بیش از ۵۰ درصد کالابرگ در افق کوروش انجام می شود.

 به همین دلیل پیش بینی می شود که سود شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برسد و اگر این اتفاق بیفتد عملا رشد سودآوری شرکت تا ۱۰۰ درصد رشد خواهد داشت.

ارسال نظرات
موضوعات روز