پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مسئله مالیات فعالان گردشگری و معافیت‌های مالیات این حوزه در قالب سه پیش نویس لایحه و برنامه هفتم تدوین و به مجلس تقدیم شده است.
کد خبر: ۶۵۰۵۷

تیتر۲۰-  یحیی تقی‌زاده محبوب عصر دوشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در شیراز بیان کرد: در این زمینه دستگاه‌های زیرساختی و عمرانی و دستگاه‌های فرهنگی مختلف باید همراهی کنند چراکه ایجاد نشاط اجتماعی و اشتغال و آینده بهینه‌ای را برای کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: مشکلات سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری در تفاهمی با دستگاه‌های خدمات‌رسان، در قالب کمیته‌های بررسی موانع کشوری و استانی بررسی و مرتفع می‌شود.

تقی زاده محبوب تسهیگری در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به فعالان گردشگری، معرفی ظرفیت های گردشگری ایران در رویدادهای تخصصی و ایجاد سامانه های گردشگری مختلف را از اقدامات انجام شده طی ۲ سال گذشته برای تسهیل و تسریع صدور مجوز فعالیت این بخش و رونق گردشگری برشمرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: به دلیل تغییر بازارهای هدف گردشگری ایران و ایجاد بازارهای جدید که عمدتا از گردشگران کشورهای چین و روسیه تشکیل می‌شوند نیاز به راهنمایان گردشگری مسلط به زبان‌های روسی و چینی در کشور احساس می‌شود و صنعت گردشگری نیازمند تجهیز به نیروی انسانی کارامد در این زمینه است.

نقی‌زاده اعلام کرد: در این ارتباط فراخوانی برای جذب افراد مسلط به زبان چینی صادر شد و برای داوطلبان دوره‌های آموزشی فشرده راهنمایی گردشگری نیز برگزار شد که کارت نخستین گروه آنها هفته آینده صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مرحله حدود ۱۲۰ نفر از دانشجویان زبان چینی دانشگاه‌های شهید بهشتی، اصفهان و تربیت مدرس و شماری از افراد مسلط به زبان چینی داوطلب شرکت در دوره‌های حرفه‌ای گردشگری بودند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: این نخستین مرحله بود و چنین برنامه‌ای برای راهنمایان گردشگری روسی زبان نیز وجود دارد.

وی اذعان کرد: البته این شمار راهنمایان چینی زبان متناسب با نیاز کشور نیست و با توجه به اینکه در آینده احتمال حضور گردشگران چینی و روسی خیلی بالا است گردشگری کشور باید در این زمینه تقویت شود.

اعتبارات گردشگری فارس ۲ برابر شد

نقی‌زاده گفت: دست کم پنج درصد از اعتبارات استانی فارس براید در زمینه گردشگری هزینه شود که این رقم نسبت به سال گذشته دست‌کم ۲ برابر شده است.

وی افزود: این اعتبارات فرصتی برای تامین زیر ساخت‌ها گردشگری ایجاد می‌کند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت گردشگر فارس تاکید کرد: توسعه گردشگری باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های این استان قرار گیرد و آموزش های گردشگری و ارتقای کیفی تاسیسات گردشگری و معرفی جاذبه های گردشگری آن با استفاده از فعالیت های الکترونیکی موردتوجه قرار گیرد./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز