پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
آنچه که در کنار تکثر و گستردگی، مزیت برای افق کوروش به وجود آورده، توزیع اقلام اساسی، به صرفه بودن و اعمال تخفیف‌های مختلف است.
کد خبر: ۶۵۲۸۱

 تیتر20 – فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در همسایگی شما قرار دارد؛ چه در کلانشهری مانند تهران زندگی کنید و چه ساکن یک شهر کوچک و یا روستا باشید. اگر ساکن بالاشهر پایتخت باشید یا در محله جنوبی یک شهر کوچک زندگی کنید، حتما یک شعبه از فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در نزدیکی شما وجود دارد. شاید آنقدر نزدیک که حتی بتوانید پیاده و قدم زنان خود را به آن برسانید و اصلا نیازی به استفاده از وسیله نقلیه نداشته باشید. 


در واقع افق کوروش با شعار "نزدیک مثل همسایه" در هر محله ای به راحتی در دسترس است؛ همچنین استقبال بالای مردم موجب شده، مواد غذایی و کالاها در این فروشگاه، همیشه تازه باشد. 


شاید به جرات بتوان گفت افق کوروش از معدود برندهای فروشگاهی است که با بیش از 3 هزار شعبه، گستردگی بسیاری در جای جای کشور دارد؛ این تکثر شعب افق کوروش به گونه ای است که از کوچک ترین روستاها تا نقطه نقطه بزرگ ترین شهرها را دربرمی گیرد. هیچ تفاوتی هم نمی کند از کدام شعبه این فروشگاه خرید کنید، زیرا قیمت ها در تمام شعب افق کوروش یکسان است که به نوعی معناکننده عدالت می تواند باشد. 


یعنی یک فرد روستایی در خرید از این فروشگاه از همان مزایا و مواهبی برخوردار است که یک پایتخت نشین برخوردار است؛ از این زاویه شاید بتوان عملکرد افق کوروش را به مثابه عدالت اقتصادی و عدالت اجتماعی قلمداد کرد. 


تخفیف محور و تامین کننده اقلام اساسی
این فروشگاه علاوه بر اینکه جذاب و دوست داشتنی برای خیلی هاست، به گونه ای عمل کرده که انتخاب طیف ها و اقشار مختلف جامعه برای خرید مایحتاج زندگی است. اگر شانس خرید از افق کوروش را داشته اید، حتما متوجه شده اید که افرادی با ظواهر متفاوت از طبقه های مختلف و جایگاه های اجتماعی گوناگون، مشغول خرید از آن هستند. همانطور که یک شخص از طبقه مرفه جامعه خرید از افق کوروش را ترجیح می دهد، افرادی از طبقه متوسط و حتی دهک پایین جامعه هم مشتریان این فروشگاه هستند. 


در واقع آنچه که در کنار تکثر و گستردگی این مزیت را برای افق کوروش به وجود آورده، توزیع اقلام اساسی، به صرفه بودن و اعمال تخفیف های مختلف است. اگر یک مرتبه از این فروشگاه خرید کرده باشید، حتما پیامک های مربوط به تخفیف های آن را دریافت می کنید؛ تخفیف هایی که روی اقلام مختلف اعمال می شود.  


توزیع باکیفیت ترین ها با قیمت رقابتی
از جنبه دیگر شاید بتوان فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش را به نوعی رهبر بازار خرده فروشی ایران قلمداد کرد. این فروشگاه به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور تلاش می کند، با کیفیت ترین اقلام اساسی را با حداقل قیمت به دست خانواده های ایرانی برساند. اغلب شعب افق کوروش خیلی وسعت ندارند و شاید قفسه های این فروشگاه مانند هایپر ها خیلی شلوغ نباشد، اما کالاها و اقلام چیده شده در این قفسه ها به گونه ای است که می تواند پاسخگوی نیازهای اساسی و اصلی مردم باشد.


آنطور که مدیران این مجموعه می گویند مدلی که در افق ‌کوروش انتخاب شده، بر مبنای تنوع زیاد برند نبوده است. 
این فروشگاه‌ها مساحت استاندارد حدود ۲۰۰ متری دارند و از همین رو گنجایش فروشگاه‌ها هم محدود است. در چارچوب مفهومی افق‌کوروش، تنوع برند، مزیت کلیدی محسوب نمی‌شود؛ بلکه آنچه در این فروشگاه تخفیف محور اولویت دارد، قیمت و کیفیت کالاهاست. 


بنابراین شما به عنوان یک مشتری هر آنچه که بخواهید را می توانید با صرف زمان کمی خریداری کنید؛ از محصولات پروتئینی و برنج و حبوبات گرفته تا روغن و لبنیات و غیره. در واقع کالاها و اقلام اساسی مورد نیاز افراد و خانوارها به آسانی در این فروشگاه زنجیره ای قابل دسترس است.


برگزاری جشنواره ها و اجرای موفق طرح کالابرگ الکترونیک
در کنار تمام اینها گستردگی و تکثر شعب علاوه بر اینکه موجب شده افق کوروش یک فروشگاه همواره تخفیف باشد، برگزاری جشنواره های متعدد در طول سال و اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیک را به همراه داشته است. "یکی بخر دو تا ببر"، "کمپین زمستان باصرفه"، "خرید باصرفه" و "جشنواره یونیلیور" از جمله طرح ها و جشنواره هایی است که در گذشته توسط این فروشگاه زنجیره ای برگزار شده است؛ جشنواره هایی که به نظر می رسد جنبه برد - برد برای عرضه کننده و مصرف کننده دارد و اغلب با استقبال گرم مشتریان مواجه شده است.

 
مشارکت موفقیت آمیز افق کوروش در طرح کالابرگ الکترونیک هم تلاش دیگری از این فروشگاه در جهت مشارکت در عرضه کالاهای اساسی با تخفیف‌های همیشگی است تا سهمی در گسترش سبد خرید ایرانیان داشته باشد؛ طرحی که با عملکرد موفق افق کوروش همراه بود. 


به طور کلی باید گفت یک شکل بودن، برندینگ کردن، حفظ کیفیت در کنار کاهش قیمت، شفافیت و نظارت، ایجاد حس اعتماد در مشتریان، قائل شدن حق انتخاب برای مردم و ... از دیگر ویژگی های افق کوروش است. لوگوی OK هم ویژگی خاص دیگر افق کوروش است. در لوگوی افق کوروش، دایره نشان دهنده هدف و فلش، نشانه راهبری برای رسیدن به هدف است؛ موضوعاتی که به نظر می رسد مدیران این فروشگاه به طور جدی پی گیری می کنند. 

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز