سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در یک دهه گذشته در دو مرحله رویکرد توسعه کمی و کیفی شعب فروشگاه را اجرایی کرده است. در مرحله سوم با تمرکز بر انبارداری و حمل و نقل در راستای متنوع سازی و ارزان کردن سبد محصولات افق کوروش گام برداشته است.
کد خبر: ۶۸۶۴۱

تیتر ۲۰- فروشگاه های زنجیره‌ای افق کوروش با تمرکز بر نظام توزیع مدرن با کیفیت یکسان در سال۱۳۹۲ فعالیت خود را به صورت گسترده در سراسر کشور آغاز کرد. این شرکت در طول ۴ سال توانست حدود ۶۰۰ شعبه در سراسر کشور راه اندازی کند. همچنین این شرکت در سال ۱۳۹۶ با رویکرد کارآفرینی و اشتغالزایی نخستین شعبه فرانچایز را در راستای عرضه تجهیزات و همچنین خدمات مدیریتی راه اندازی کرددر همین دوران فروشگاه اینترنتی این مجموعه با نام "اکالا" راه اندازی شد.


در دوره دوم توسعه افق کوروش از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ در مدت سه سال حدود ۲ هزار شعبه در کشور راه‌اندازی شد و رکوردی بی‌نظیر در زمینه خرده فروشی ثبت کرد. همچنین افق کوروش با رویکرد شفافیت و ارائه گزارش‌های مالی توانست به بازار سرمایه راه پیدا کند و با نماد افق و به صورت سهامی عام عرضه اولیه شد.


این مجموعه در حال حاضر به یکی از نمادهای موفق خرده فروشی بازار سهام بدل شده، به طوری که در بازه زمانی بلندمدت این نماد نسبت به رقبای خود بازدهی مثبت خوبی کسب کرده است. درحالی که در چهار سال گذشته بازار سهام روندی اصلاحی داشته و بیشتر نمادها افت داشته اند.


در حال حاضر افق کوروش در دوره سوم توسعه ، دوره تثبیت را پشت سر می گذراند.


یکی از دلایل موفقیت افق کوروش برنامه ریزی مدون از ابتدا تا انتهای زنجیره عرضه است؛ فروشگاه افق کوروش در کنار برنامه ریزی برای سودآوری با کمک ۴۵۰ تامین‌کننده معتبر توانسته سبد کالایی متنوعی را برای مشتریان ایجاد کند. همچنین با استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های کنترل کیفی در مسیر جلب رضایت مصرف‌کنندگان گام برداشته است.


بخشی از برنامه های افق روی ایجاد بهره‌وری بوده است،. از این رو با یکپارچه سازی فرآیندهای سازمانی و هوشمندسازی عملیات انبارداری و شناسایی زنجیره تامین مناسب، توانسته ظرفیت فعالیت‌های خود را ارتقا دهد. به طوری که در حال حاضر این شرکت توانسته با عرضه پرتخفیف در جذب مشتریان موفقیت‌های زیادی را کسب کند.


در حال حاضر فروشگاه های افق کوروش با داشتن بیش از 3 هزار شعبه در ۵۰۰ شهر که وسعتی ۶۰۰ هزار مترمربعی را در اختیار دارد و ۹۰ درصد جمعیت شهری کشور را پوشش می دهد. تامین نیاز مردم را در اولویت قرار داده است. بر مبنای همین بسترها میزبان ۱۲ میلیون از جمعیت کشور است.


وسعت انبارهای این فروشگاه زنجیره‌ای به بالای ۱۸۰ هزارمتر مربع با ظرفیت ۴۰ هزار تن کالا رسیده است. این انبارها روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا روزانه وارد و صادر می کنند. در کنار این مزیت ناوگان این فروشگاه زنجیره‌ای روزانه با پیمودن ۱۰۰ هزار کیلومتر بزرگترین ناوگان را در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اختیار دارد که کمک می کند هزینه حمل شرکت کاهش یابد.


همچنین افق کوروش با تمرکز بر آموزش ضمن خدمات علاوه بر اینکه توانسته نیروهای متخصصی را تربیت کند. در شرایط کنونی روی جوان‌گرایی برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته است. به گونه‌ای که هم اکنون ۷۵ درصد از نیروهای این شرکت زیر ۳۵ سال سن دارند و این موضوع به ارایه خدمات بهتر شرکت کمک کرده است.


این فروشگاه ضمن اشتغالزایی برای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم ، برای ۱۰۰ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.افق کوروش توانسته در گازرسانی به برخی از روستاهای کشور، آزادسازی زندانیان، کمک به کودکان اوتیسم، کمک رسانی به مناطق زلزله زده و کودکان کار و... هم مشارکت داشته باشد که نقش خود در مسئولیت‌های اجتماعی ایفا کرده است.


این شرکت همچنین با کاهش ۳۰ درصدی مصرف کاغذ و بازیافت ۵ هزار تن محصولات پلاستیکی و ... توانسته گام دیگری در حوزه حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف سوخت فسیلی بردارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز