شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
طرح وام مهربانی بانک ملی با سوار شدن سامانه بام این بانک، بر روی اتصالات بانکداری دیجیتال و خروج از الگو‌های بانکداری الکترونیک که کند بود و نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در شعبه داشت، جامعه هدف خود را گسترده‌تر از هر زمان دیگری می‌بیند.  
کد خبر: ۶۹۴۷۱

تیتر20 - چند سالی است که پرداخت آنی تسهیلات در نظام بانکی ایران رایج شده است؛ آنهم به لطف احراز هویت هوشمند، افتتاح حساب آنی، توسعه نرم افزارهای امضای الکترونیک، صدور گواهی تمکن بانکی به صورت غیرحضوری، اتصال ده ها سامانه کشوری به پایگاه داده بانک ها و تقویت سامانه های بانکداری متمرکز (کُربَنکینگ). به این ترتیب، کار پرداخت تسهیلات به ساعت نمی کشد. 


این فرایندها به معنی انتقال بانکداری الکترونیک به عصر بانکداری دیجیتال است. اگر در بانکداری الکترونیک، نیاز به حضور فیزیکی در شعبه وجود داشت تا مشتری اسناد دریافت تسهیلات را امضا بزند و صرفا از طریق یک اپلیکیشن (اینترنت بانک) حساب خود را مدیریت کند، در بانکداری دیجیتال، اپلکیشن، تمام فرایندها را مدیریت و تایید می کند. در این شرایط، حضور فیزیکی در بانک برای افتتاح حساب و درخواست تسهیلات حذف می شود. حداقل تا یک دهه پیش، حضور برای افتتاح حساب و انجام کاغذی بازی برای دریافت تسهیلات، به شدت باب بود. 


طرح مهربانی بانک ملی 
به بیان دیگر، در یک دهه گذشته، با راه اندازی و تکمیل زیرساخت ها، بانک ها قانع شدند که از اپلیکیشن ها به عنوان پل اتصال مشتری با بازار تسهیلات استفاده کنند و کاغذبازی های معمول تسهیلاتی را با امکانات تلفن های هوشمند مانند ورود با اثر انگشت و احراز هویت هوشمند با تشخیص چهره ادغام کنند. بانک ملی، از این فرصت برای توزیع تسهیلات «طرح وام مهربانی» بهره برده است. سامانه «بام» که پلتفرم دیجیتال این بانک محسوب می شود، به همین منظور توسعه یافته است.

 
در واقع، بانکداری دیجیتال و در سال های اخیر بانکداری پلتفرمی، اسبابی شدند تا متقاضیان دریافت تسهیلات مهربانی کار راحتی را برای افتتاح حساب و تکمیل زنجیره منتهی به پرداخت تسهیلات، پیش روی خود بیننند. در حال حاضر، کار افتتاح حساب و احراز هویت دیجیتال، صدور کارت بانکی، فعال سازی پیامک و رمزهای کارت در کمتر از 3 دقیقه به وسیله اپلیکیشن سامانه بام قابل اجرا است. پس از تکمیل پرونده و بر اساس میانگین کارکرد حساب، در بازه 1 تا 12 ماهه، تسهیلات مهربانی قابل پرداخت است. 


تغییر شیوه دریافت تسهیلات 
بر این اساس، زمانی که معدل حساب مورد نیاز برای دریافت تسهیلات به میزان مد نظر ایجاد شد و مشتری مدت زمان واریز (1 تا 12 ماه) را بسته به ترجیحات خود و بر اساس توافقنامه نامه ای که با بانک دارد، انتخاب کرد، پرونده او تکمیل می شود و تسهیلات 4 ساعته به حسابش واریز می شود. در حال حاضر، سقف تسهیلات طرح مهربانی 300 میلیون تومان است. برای نمونه، چنانچه یک مشتری طرح مهربانی، بخواهد 300 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند، به نحوی که بازپرداختش 60 ماهه و مدت زمان واریز تسهیلات 12 ماهه باشد، باید در این 12 ماه حدود 476 میلیون تومان گردش حساب داشته باشد. پس از رسیدن به این میزان گردش در حساب، وام مهربانی 4 ساعته به حساب متقاضی واریز می شود.

 
ساز و کار بانکداری دیجیتال، بانک ملی را قادر ساخت که بازار طرح مهربانی را در بدنه بانکداری دیجیتال بام گسترش دهد. به همین ترتیب، مشتری پس از افتتاح حساب در سامانه بام، هم در پلتفرم بام و هم در بانک ملی صاحب حساب می شود. به لطف این راهبرد بازاریابی، تعداد کاربران اپلیکیشن بام به فراتر از 10 میلیون رسیده است. در این شرایط، استفاده از وام مهربانی، زمینه ای برای استفاده از بازار پلتفرمی بام را برای مشتریان بانک ملی فراهم می کند؛ از جمله خدماتی مانند سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت برای دریافت سود قطعی و روزشمار. 
 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز