سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۲
خودروهای ارزان تر ازپراید

تیتر20-آقای ماشین باز: هیچ خودرویی ارزان تر از پراید نیست.پراید هیچ رقیبی نمی تواند داشته باشد.این حرف برخی از کارشناسان صنعت خودرو است.شما باور می کنید؟

شاید با کمی مطالعه می توان رقبای ارزان قیمت پراید را در کشور های دیگر یافت.البته با تکنولوژی به روز تر و ایمنی بالاتر.آقای ماشین باز در این گزارش به سراغ رقبای ارزان قیمت پراید رفته است.این خودرو ها همگی در رنج قیمتی پراید و حتی ارزان تر از آن هستند.آقای ماشین باز می گوید نیازی نیست به اروپا سفر کنید در همین قاره آسیا نیز خودروهای زیادی با این قیمت یافت می شوند .

هند نمونه بارز کشوری با خودروهای ارزان است.لازم به ذکر است که خودروهای معرفی شده همگی در کلاس A یا همان خودروهای کوچک شهری قرار دارند خودوری نانو را که توسط تاتاموتورز هند به بازار عرضه می شودمی توان با قیمتی در حدود 5000دلار خریداری کرد. خودرویی که موتورش تنها 624سی سی حجم دارد. اگر قیمت حدودی دلار را دست بالا با 3هزار و 400تومان نرخ آزاد محاسبه کنیم.قیمت این خودرو در حدود17 میلیون تومان خواهد بود.برندهای شناخته شده تر نیز در این کلاس و البته با این قیمت خودرو تولید کرده اند.سوزوکی یکی از همین برند هاست.

سوزوکی نانو در حدود 800سی سی حجم موتورش است و قیمتی در حدود 5هزار و 500دلار دارد.و مصرف سوخت این خودرو در حدود 3لیتر در 100کیلومتر است.این خودرو نیز با ارز آزاد در حدود18میلیون و 700هزار تومان قیمت دارد.

کره ای ها نیز بیکار ننشسته اند.هیوندای خودرویی با نام ایئون را روانه بازار کرده که موتورش814 سی سی حجم داشته و ظرفیت 4 سرنشین را دارد قیمت این خودرو نیز در حدود 6هزار 500دلار است.که با دلار نرخ دلار آزاد حدود22میلیون و 100هزار تومان خواهد شد.هر چند که اگر تولید کنندگان ما به صرافت تولید این خودروها بپردازند کمتر 40میلیون تومان آنها را قانع نخواهد کرد.

نمونه های زیاد از این دست خودروها در گوشه و کنار دنیا تولید می شوند.شاید اگر تنها بازار هند را رصد کنیم بیشتر از 5مورد خودرو با قیمت های ارزان خواهیم یافت از این رو مسئولین صنعت خودرو بهتر است در نظرات جانب دارانه خود کمی تغییر ایجاد کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز