جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد: 
بانکیدو که با هدف ارائه راه‌حل نوآورانه برای آموزش سواد مالی به کودکان و نوجوانان طراحی شده، یک پلتفرم خدمات مالی و وفاداری برای نسل جدید است تا آنچه مدارس با تحصیلات رسمی، به آنها یاد نمی‌دهد، به صورت کاربردی فرابگیرند.
کد خبر: ۶۹۸۳۴

تیتر 20- هرچند روش‌های سنتی آموزش مالی به کودکان مانند گفتگو درباره مدیریت هزینه‌، دادن پول توجیبی و... همچنان وجود دارد اما پلتفرم‌های امروزی مانند بانکیدو، با ارتقای سواد مالی، رویکرد جذاب‌تر و تعاملی‌تر برای آموزش این مفاهیم به نسل آینده ارائه می‌کنند؛ پلتفرمی که از پیشگامان آموزش بانکداری دیجیتال به کودکان ایرانی است.


سواد مالی، یکی از سوادهای شش‌گانه یونسکو در قرن 21 است که به معنای توانایی مدیریت اقتصادی درآمد شامل چگونگی پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و مدیریت هزینه‌ها تعریف می‌شود. طی سال‌های اخیر، آموزش این نوع سواد به کودکان و نوجوانان، یکی از اولویت‌ها، ضرورت‌ها و مهارت‌های زندگی است. 


آموزش سواد مالی: نوآورانه و فناورانه 
بانکیدو که با هدف ارائه راه‌حل نوآورانه برای آموزش سواد مالی به کودکان و نوجوانان طراحی شده، یک پلتفرم خدمات مالی و وفاداری برای نسل جدید است تا آنچه مدارس با تحصیلات رسمی، به آنها یاد نمی‌دهد، به صورت کاربردی فرابگیرند.


این پلتفرم، امکاناتی مانند حساب دیجیتال، پس‌انداز، مدیریت وظایف، کنترل والدین، پول توجیبی و قرض را داراست و با راهکارهایی مانند کارت بانکی، برنامه‌های آموزشی و سرگرم‌کننده به کودکان کمک می‌کند درباره پول، پس‌انداز، بودجه‌بندی و خرید هوشمند بیشتر بیاموزند و استقلال مالی را تجربه کنند. 


نقش بانک ایران‌زمین در توسعه بانکیدو را می‌توان در قالب حمایت مالی از طریق شرکت‌های زیرمجموعه، حمایت سازمانی از طریق کمک به تامین زیرساخت‌ها و شبکه مشتریان و حمایت برند با استفاده از شهرت بانک دانست؛ حمایت‌هایی که به اعتبار و شناخت این پلتفرم در بین مشتریان کمک کرده است. 


مسیر ثبت‌نام در بانکیدو، ساده است. بعد از افتتاح حساب والدین در بانک ایران‌زمین، ایجاد حساب کاربری، ساخت حساب دیجیتال برای فرزندان، اتصال به حساب ایران‌زمین و انتخاب طرح دلخواه و صدور کارت، استفاده والدین و فرزندان از بانکیدو میسر می‌شود. ایجاد حساب به نام فرزندان با امکان خرید و پرداخت در شبکه شتاب، امکان پس‌انداز از موجودی حساب بانکیدو یا شارژ، امکان تعریف مسئولیت‌های پاداش‌محور، مدیریت و نظارت بر حساب فرزندان، امکان واریز پول توجیبی خودکار و دستی و نیز امکان قرض دادن به فرزندان توسط والدین، از امکانات ویژه این پلتفرم است.


بانکیدو با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد، قابلیت‌های متمایز و مزایا‌ی رقابتی‌، نگاه نوآورانه و کاربردهای فناورانه در آموزش سواد مالی را سرمشق خود قرار داده و به همین دلیل، با استقبال فراوانی از سوی مشتریان به‌ویژه خانواده‌ها مواجه شده است. 


مهارت‌های کودکان در سرزمین بانکیدو
پلتفرم بانکیدو با ارائه خدمات نوین و جذاب، به نسل‌های آینده کمک می‌کند تا با اعتماد به‌نفس بیشتر درباره مسائل مالی تصمیم بگیرند و در آینده‌، به شهروندان مسئول و کارآمد در این حوزه تبدیل شوند. مزایای بانکینو برای کودکان را می‌توان در موارد زیر برشمرد: 


   آموزش تعاملی سواد مالی: بانکیدو با ارائه دوره‌های آموزشی تصویری و صوتی، بازی‌های سرگرم‌کننده و چالش‌های مالی، به کودکان کمک می‌کند مفاهیم پایه مالی را در یک فرایند تعاملی یاد بگیرند.
   مدیریت پول: با استفاده از حساب دیجیتال و کارت بانکی بانکیدو، کودکان می‌توانند یاد بگیرند چگونه پول خود را خرج، پس‌انداز و بودجه‌بندی کنند.
  ترویج فرهنگ کارآفرینی: بانکیدو با تشویق کودکان و نوجوانان به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در ایده‌های کارآفرینی،  به آنها کمک می‌کند در آینده‌ به افراد موفق در زمینه‌های مختلف تبدیل شوند. 
  مسئولیت‌پذیری: بانکیدو به والدین امکان می‌دهد تا وظایفی را به فرزندان تفویض کنند و برای انجام درست، به کودکان پاداش دهند. این امر به فرزندان کمک می‌کند ارزش کار و مسئولیت‌پذیری را درک کنند.
   وفاداری: بانکیدو برنامه وفاداری منحصربه‌فرد ارائه و به کودکان، امکان می‌دهد با انجام تراکنش‌های بانکی و شرکت در فعالیت‌های آموزشی، امتیاز کسب کنند و از جوایز و تخفیف‌ها بهره‌مند شوند. 
با این توصیف، بانکیدو، فقط یک پلتفرم خدمات مالی و وفاداری نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای آینده کودکان نیز به شمار می‌رود.


بانکداری کودکان در ایران و جهان
بهره‌مندی بانکیدو از روش‌های جدید، آموزش و سرگرمی در حوزه مالی با رویکرد سنتی بانک‌ها که بیشتر بر خدمات بانکی رایج و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی متمرکز هستند، متفاوت است. همین امر، به جذابیت این حساب دیجیتال برای کودکان افزوده است. با وجود نام بانکیدو در فهرست پیشگامان بانکداری کودک، پلتفرم‌های مشابه در ایران، در این حوزه فعالیت می‌کنند اما گستردگی بانکیدو فراتر از آنهاست.  


کیدزی پلتفرم ارائه راهکارهای نرم‌افزاری کودکان و نوجوانان، باهوشک پلتفرم آموزش و سرگرمی کودک، نینوپیا پلتفرم توسعه فردی مادر و کودک، باندال پلتفرم جامع بازی کودکان و... از جمله پلتفرم‌های ایرانی هستند که بیشتر بر حوزه سرگرمی و بازی به طور کلان تمرکز دارند و بعضا به طور خاص به سواد مالی کودکان می‌پردازند.


بانکداری کودکان در دنیا نیز سابقه‌ دیرینه دارد. در این زمینه، Greenlight یک پلتفرم آمریکایی در زمینه ارائه خدمات مالی به کودکان است. همچنین GoHenry یک پلتفرم انگلیسی متمرکز بر آموزش مالی کودکان است و Osmo نیز یک پلتفرم فرانسوی است که از بازی‌های ویدئویی برای آموزش مفاهیم مالی به کودکان استفاده می‌کند. Osper، FemZoo و  Benzai نیز از دیگر پلتفرم‌های فعال در این حوزه هستند. 


آینده بانکیدو: اقیانوس آبی خانواده‌ها
با توجه به استقبال والدین و کودکان از بانکیدو، انتظار می‌رود در آینده نزدیک، شاهد توسعه و ارائه خدمات نوین و رونمایی از سرویس‌های جذاب و کاربردی این پلتفرم در حوزه آموزش مالی باشیم. همچنین با توجه به نیاز روزافزون خانواده‌ها به آموزش مالی، احتمال همکاری بانک ایران‌زمین با سایر نهادها برای گسترش فعالیت‌های بانکیدو وجود دارد. 


بانک ایران‌زمین نیز به عنوان سهامدار اصلی، می‌تواند از بانکیدو برای جذب مشتریان جدید و افزایش وفاداری مشتریان فعلی استفاده کند. از سوی دیگر، بانکیدو قادر است به مثابه ابزار بازاریابی برای بانک ایران‌زمین عمل کند و با طراحی کمپین‌های مختلف برای طیف وسیع کودکان، به توسعه برندینگ بانک کمک نماید. 


با این نگاه، سرنوشت درخشانی در انتظار بانکیدو، پلتفرم پیشرو در زمینه بانکداری کودکان در ایران است. سهم بازار بانکیدو، با حرکت در مسیر نوآوری در قالب فناوری، یک اقیانوس آبی به وسعت میلیون‌ها کودک، نوجوان و والدین آنها خواهد بود: پلتفرمی برای خانواده‌هایی که شعارشان این است: ما سواد مالی داریم، چون بانکیدو داریم!

 

ارسال نظرات
موضوعات روز