پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 04
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
سرانجام ری را توانست تائید‌های لازم را از سوی سازمان ملی استاندارد دریافت کرده و آماده ورود به بازار شود. در این میان آنچه بیش از هر ورود به بازار این خودرو حائز اهمیت است نقش محصول جدید آبی پوشان در شکستن قیمت بازار کراس اوور‌ها است.
کد خبر: ۷۰۰۳۶

تیتر20  -  هر چند با کمی تاخیر اما ری را به عنوان اولین کراس اوور ملی ، در آستانه ورود به بازار قرار دارد. موضوعی که در نوع خود قابل توجه بوده و امیدواری های زیادی نسبت به توسعه و تحول در صنعت خودروسازی کشور به وجود خواهد آورد. 


شاید بتوان ری را در قالب یک محصول تولیدی از سوی آبی پوشان جاده مخصوص دید و در همان قالب به این خودرو نگاه کرد.


می توان با عنوان اولین کراس اوور ملی ، پرونده ورود به بازار این خودرو را بست. می توان به برخی نکات مانند اینکه با اجرای مراحل کیفی‌سازی، ری‌را به زودی در مدار تولید انبوه ایران‌خودرو قرار خواهد گرفت ؛ ایمنی بالا به دلیل استفاده از پلتفرم به‌روز؛ تولید با کیفیت در خطوط پیشرفته بدنه‌سازی اختصاصی ؛طراحی منطبق با استانداردهای ۸۵گانه ؛ سطح بالای تجهیزات ایمنی و رفاهی ؛ دارا بودن قابلیت ارتقا به استانداردهای بین‌المللی آینده  اشاره کرد.


 یا با تاکید بر این موضوع که بر اساس آخرین آزمون‌های تصادف از روبه‌رو، جانبی و عقب که در مرکز تست های اروپایی انجام شده، این خودرو ایمن‌ترین محصول ساخت داخل به حساب می‌آید، از این خودرو عبور کرد.


ولی با توجه به گستره اثرگذاری این محصول ، اتلاق عنوان نخستین و اشاره به قابلیت هایش چندان حق مطلب را ادا نمی کند.


شاید از منظر بعضی از افراد در دنیایی که هر روز محصولات جدید ، به روز و با کیفیت تولید و عرضه می شود ، پرداختن به ری را کمی اغراق باشد. شاید از این منظر حرف آنان درست باشد.


در این که خودروسازان ایران همچنان فاصله زیاد و معناداری با سطح اول دنیا دارند، شکی نیست. دراینکه شاید این خودرو باید زودتر ازاین ها وارد فاز تولید انبوده می شد ،هم شکی نیست. دراینکه از این دست محصولات بسیار بیشتر باید در ایران تولید شود هم شکی نیست. 


با این حال باید اولین کراس اوور ملی را از زاویه ای جدید و با نگاهی متفاوت نظاره و بررسی کرد. 


در واقع ازمنظراقتصاد و صنعت داخلی ،  این محصول با توجه مشخصات و قابلیت هایی که دارد ، نشان می دهد که به رغم تمام فشارها، تهدیدها ، تحریم ها و تحمیل هزینه ها بسیار زیاد ، نه تنها چراغ صنعت خودروسازی کشور خاموش نشده است ، بلکه با متخصصان داخلی توانسته اند در تحت شرایط نامساعد محصولی که قابلیت پاس کردن استانداردهای اروپایی را دارد ، تولید کنند.


درهمین حال ورود به بازار این خودرو فقط اضافه شدن یک محصول دیگر به سبد محصولات ایران خودرو و یا تنوع بیشتر خودروهای بازار نیست. چرا که ری را از یک سو به دلیل عمق داخلی سازی و تولید انبوه قطعا با قیمت هایی کمتر از محصولات فعلی بازار عرضه خواهد شد و از سوی دیگر هیچ گونه نگرانی درباره تامین قطعات و خدمات پس از فروش هم وجود نخواهد داشت.


ری را نیز مانند سایر محصولات ایران خودرو از شبکه گسترده و پر تعداد خدمات پس از فروش  برخوردار خواهد بود. شبکه ای که در سراسر کشور گسترده شده است . در تمامی نقاط کشور آماده ارائه انواع خدمات و به برطرف کردن مشکلات احتمالی است. 


به بیان ساده تر ری را ، همانقدر که می تواند به عنوان اولین کراس اوور ملی باعث افتخار صنعت کشور باشد به همان اندازه نیز می تواند آرامش خیال خریداران را فراهم کند. 
برخلاف بسیاری از محصولات که تامین قطعات آنها به یک دغدغه برای دارندگان آن بدل شده است ، ری را دارای مزیت برخورداری از شبکه عظیم خدمات ایران خودرو است.
اما غیر از مسائلی که به آنها اشاره شد. این محصول قابلیت دیگری نیز دارد که می تواند کل بازار را تحت تاثیر خود قراربدهد.


به بیان ساده با توجه به زیرساخت ها وپتانسیل ایران خودرو ، تیراژ و حجم تولید ری را به مراتب بیشتر از بسیاری از خودروسازانی است که در کلاس کراس اوورها فعالیت می کنند. 


تولید انبوه قیمت رقابتی تر(هنوز قیمت قطعی اعلام نشده است ) این محصول از یک سو باعث کاهش قیمت های بازار خواهد شد و از سوی دیگر با توجه به توان خارج کردن تقاضای انباشته در این بخش ، از جهت دیگر در افت قیمت ها اثر گذار خواهد بود.
بنابراین از کنار ری را نمی توان به سادگی عبور کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز