جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
تیتر ۲۰ بررسی می‌کند؛
پیام مهم حادثه ترور نافرجام ترامپ در جریان برگزاری یکی از امنیتی‌ترین رویداد‌ها در آمریکا این است که حلقه‌های امنیتی در نزدیکی اشخاص مهم دراین کشور بیش از آن چیزی که تصور می‌شد شکننده هستند و اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا به رغم بکار گیری جدید‌ترین فناوری‌های محافظتی در زمینه حفظ جان شخصیت‌ها در این کشور بسیار آسیب پذیر هستند و توانایی برقراری امنیت کامل در چنین رویداد‌هایی را ندارند.
کد خبر: ۷۰۲۵۷

تیتر20 -  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد حزب جمهوری‌خواه روز شنبه و در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در باتلر در ایالت پنسیلوانیا، از یک سوء قصد جان سالم به در برد.


هنگامی که ترامپ مقابل جمعی از هوادارانش سخنرانی می‌کرد، چندین گلوله شلیک شد. یک گلوله به گوش راست نامزد انتخابات پیش روی آمریکا اصابت کرد و اما او در نهایت از این واقعه جان سالم به در برد. 


سرویس مخفی آمریکا گزارش داد فرد مظنون به تیراندازی و یکی از حاضران کشته شدند. ۲ آمریکایی دیگر هم به شدت مجروح شده‌اند. 


اما مهمترین پیام این حادثه در جریان برگزاری یکی از امنیتی ترین رویدادها در آمریکا این است که حلقه های امنیتی در نزدیکی اشخاص مهم دراین کشور بیش از آن چیزی که تصور می شد شکننده هستند و اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا به رغم بکار گیری جدید ترین فناوری های محافظتی در زمینه حفظ جان شخصیت ها در این کشور بسیار آسیب پذیر هستند و توانایی برقراری امنیت کامل در چنین رویدادهایی را ندارند.


وقتی یک جوان 20 ساله از محلی که مشرف به سخنرانی ترامپ است بدون هیچ مزاحمتی چندین بار می تواند به سمت یکی از چهره های مهم کشور و با درجه امنیتی بالا شلیک مستقیم کند یعنی سپر محافظتی اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا نفوذ پذیر است وبرای جلوگیری از آن باید در نحوه مدیریت ارگان های امنیتی این کشور برای جلوگیری از حوادث مشابه نظارت بیشتری صورت پذیرد.


اما بعد از ترور نافرجام ترامپ آن چیزی که ذهن تحلیلگران را به خود مشغول کرده است افزایش شانس ترامپ برای رییس جمهور شدن پس از این واقعه است.


به نظر می رسد بازنده اصلی این اتفاق حزب دمکرات آمریکا و شخص جو بایدن است چون این اتفاق در دوران ریاست جمهوری او روی داده است و بخاطر عدم توانایی دولت او در حفظ امنیت نامزد حزب رقیب به عنوان نقطه سیاهی در کارنامه بایدن و دولت او ثبت خواهد شد.


این در حالی است که حتی اگر ترامپ جان سالم هم از این واقعه به در نمی برد باز هم دمکرات ها بازنده قطعی رویداد بودند و افکار عمومی که روی موضوعات امنیت کشور حساس هستند را علیه آنها تهییج می کرد و حال که ترامپ با خوش شانسی از این مهلکه جان سالم بدر برد می تواند بیشترین استفاده را از واقعه شنبه سیاه امنیت در آمریکا ببرد.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز