دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 02
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
«تیتر ۲۰» گزارش می‌دهد: 
شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در خرداد ماه سال جاری پس از رکوردشکنی‌ها در تولید حالا در فروش نیز با رشد ۵۸  درصدی همراه شده است.  
کد خبر: ۷۰۳۲۰

تیتر20-  پس از موفقیت های شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در شکستن رکوردهای تولید حالا این مجموعه از ادامه روند صعودی فروش خود خبر می دهد. 


آمارهای منتشر شده نشان می دهد که گهرزمین در خرداد سال جاری افزایشی 58  درصدی در فروش را نسبت به سال گذشته خود محقق کرده است. 


"کگهر" در این ماه درآمد 4 هزار و 808 میلیارد تومانی را محقق ساخته است که نسبت به اردیبهشت ‌ماه 44 درصد رشد داشته است. درآمد تجمیعی معدنی و صنعتی گهرزمین، با رشد 57 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به سطح 25 هزار و 2941 میلیارد تومانی دست یافته است. میانگین درآمدی "کگهر" در شش‌ ماهه ابتدایی سال مالی منتهی به آذرماه 1403، برابر با 4 هزار و 150 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، 58 درصد افزایش داشته است.


درآمد یاد شده حاصل از فروش بیش از یک میلیون و 421 هزار تن از محصولات این شرکت معدنی است که روند صعودی خود را از ابتدای سال حفظ کرده است. مقدار فروش "کگهر" نسبت به اردیبهشت‌ ماه، حدود 430 هزار تن افزایش داشته است.


درواقع بخشی از این رشد را باید به دلیل رکوردزنی ها در تولید دانست. شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین پس از تغییر نام خود و در اجرای طرح های توسعه در تلاش است تا حضوری پررنگ در زنجیره ارزش فولاد داشته باشد. البته افزایش کمی و کیفی دو اصل مهمی است که این مجموعه آن را روی میز دارد.


این مجموعه در فروردین ماه با وجود تعطیلات توانست در تولید سنگ آهن دانه بندی شده، کنسانتره و گندله به رکوردشکنی دست پیدا کند و حالا با نگاهی به آمارهای فروش مشاهده می شود که پرفروش ‌ترین محصول شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین، همچون دوران گذشته، «گندله بورس کالا» بوده است که از این محل بیش از 2502 میلیارد تومان درآمد کسب کرده و 55 درصد کیک درآمدی "کگهر" را شامل شده است.


البته دومین محصول پرفروش "کگهر" کلوخه سنگ آهن است که از فروش بیش از 586 هزار تن از این محصول، درآمدی یک هزار و ۵۰ میلیارد تومانی را بدست آورده است.
درواقع این آمارها حاکی از آن است که برنامه ریزی برای رشد تولید به جهت افزایش فروش در دستور کار قرار گرفته است و حالا این افزایش فروش در ماه خرداد با رکورد زنی همراه شد.  


این موضوع نشان می دهد کارنامه گهرزمین در فصل بهار چه از منظر تولید و چه از منظر فروش کارنامه موفقی بوده است. از سویی دیگر با افزایش تولید تامین مواد اولیه به وضعیت پایدار رسیده است و در کنار آن افزایش فروش می تواند فرصتی برای تامین مالی پروژه های توسعه ای باشد که بخش زیادی از آنها در حلقه میانی زنجیره قرار دارد. 
ادامه فعالیت های گهر زمین با همین نقشه راه منجر به سالی درخشان برای این مجموعه و سهامداران خواهد شد. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز