پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
با آغاز فرایند شماره گذاری پیکاپ جدید آبی پوشان کرمانی به نظرمی رسد ، با توجه به افزایش ضریب نفوذ این شرکت در بازارپیکاپ باید شاهد افزایش رقابت و تداوم موفقیت کرمان موتور در بازار پیکاپ با T9بود.
کد خبر: ۷۰۸۴۰

تیتر20  -  طی سال های اخیر پیکاپ به یکی از انتخاب های اصلی بسیاری از علاقمندان به خودروهای شاسی بلند بدل شده است.


در حال حاضر کمتر خودروسازی را می توان پیدا کرد که حداقل یک پیکاپ در سبد محصولات خود نداشته باشد. استقبال از این نوع خودرو به قدری زیاد شده است که حتی بسیاری از شرکت ها نوپای وارد کننده و تولید کننده ورود به بازار خودرو را با پیکاپ اعلام کردند.


البته باید در نظر داشت که تا 6 – 7 سال پیش عرضه پیکاپ به همین راحتی ها نبود.چرا که آنچنان که باید نه این خودروها شناخته شده بودند و نه قابلیت های آن چندان شناخته شده بود.


هر چند در حال حاضر شاهد برگزاری سومین نمایشگاه آفرود و کمپینگ هستیم که درآن پیکاپ حرف اول را می زند ، اما باید توجه داشت که بسیاری از خودروسازان برای رسیدن به نقطه امروز هم ریسک زیادی را متحمل شدند و هم زحمات بسیار زیادی کشیده اند.


البته بخش دیگری از موفقیت پیکاپ در بازار خودرو را باید در رشد و توسعه فرهنگ آفرود جست و جو کرد.


افزایش میل به طبیعت گردی و فراهم بودن امکاناتی که با انواع پیکاپ به وجود آمد ، این محصول را به یکی از اصلی ترین انتخاب ها بدل کرده است. ضمن اینکه قیمت مناسب این نوع محصول نسبت به رقبای گردن کلفت آمریکایی و ژاپنی ، تعدد و تنوع برندها و افزایش امکان تجهیز بیشتر هم از دیگر دلایلی گسترده شدن بازار پیکاپ به شمار می آید.


جذابیتی که دردل خود باعث رقابت بسیارشدید تولیدکنندگان و واردکنندگان شده است. در این میان اما کرمان موتور با شناسایی نیاز بازار و انتخاب محصولی مناسب در سال های اخیر با T8 نه تنها بیشترین آمار تولید را به خود اختصاص داده است ، بلکه توانسته است این خودرو را به عنوان پرفروش ترین پیکاپ مونتاژی معرفی کند.


بر اساس آمار سال گذشته این شرکت توانسته است بیش از 12 هزار دستگاه T8  تولید و عرضه کند.


با این حال به نظر می رسد که این شرکت به رغم در اختیار داشتن سهم عمده تولید و بازار پیکاپ های مونتاژی ، در خواب نمانده است و خود به رقابت با خود پرداخته است.
به بیان دیگرآبی پوشان کرمانی با توجه به گستردگی بازار و فاصله زیادی که با رقبا ایجاد کرده است ، شاید می توانست با تکیه بر همین آمار و کمی تغییر در نسخه فعلی T8 ، زحمت خود را کمترکرده و به ادامه عرضه همین محصول بپردازد.


اما از یک جهت احترام به مشتری و از سوی دیگر چارچوب های رقابتی و در عین حال میل به توسعه و نیم نگاهی به بازارهای صادراتی مانع از شکل گیری چنین تفکری در کرمان موتور شده است.


به همین دلیل این شرکت تلاش کرد تا در ادامه تولیدT8 با انتخاب نسل جدید و به روزتر با عرضه  T9  هم قدم جدیدی در توسعه بازار بردارد و هم نیاز بخش دیگری از علاقمندان به این نوع خودروها را فراهم کند.


این محصول برای اولین بار در بهمن سال گذشته در خلال نمایشگاه خودروی شهر آفتاب معرفی و رونمایی شد.


این پیکاپ نسل جدید یا برادر بزرگ تر T8 به شمار می آید.این پیکاپ که در چین با نام شکارچی شناخته می شود ، توانسته است در بازارهای مختلف موفقیت های زیادی را ثبت کند.


البته هر دو خودرو علاقمندان ومشتریان خود را دارند.اما T9 با برتری های بیشتری عرضه می شود.


یکی از تفاوت های T9 در این است که علاوه بر امکانات به روز شده برادر کوچکتر از ویژگی‌های دیگری مانند سیستم آی‌اس‌اوی، سیستم اطلاعات و سرگرمی بروز و فرمان چرمی برخورداراست.


قدرت موتورT9  نیز از دیگر تفاوت ها ونقاط قوت این خودرو نسبت به T8 به شمار می آید.


در قلب کی ام سی T8 موتوری با150 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر می تپد . اما قلب تپنده T9  با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 330 نیوتن متر می توان جذابیت بیشتری برای علاقمندان به آفرود ایجادکند.


در نهایت، با عرضه KMC T9، کرمان موتور دو پیکاپ با ظاهری جذاب و تهاجمی را در سبد محصولات خود خواهد داشت. و با توجه به رقابت فراوان در بازار پیکاپ‌ها و وجود این دو خودرو با امکانات برتر، مشتریان حتما انتخاب‌های جذابی را برای خود خواهند داشت.


"  KMC T9همچنین نسبت به T8 ابعاد بزرگتری دارد. ظاهر این خودرو بر اساس پیکاپ‌های بزرگ آمریکایی طراحی شده است و شباهت قابل توجهی با خودروی پیکاپ GMC Canyon در نمای روبه‌رو دارد. 


جلو پنجره بزرگ و چراغ‌های جداگانه در کناره‌ها حس سرسختی را از خود به ارمغان می‌آورند. قطر بزرگ لاستیک‌ها کاملاً به ابعاد خودرو متناسب است.


در داخل کابین، نمایشگر لمسی و طراحی صفحه داشبورد خطوط صاف و اشکال هندسی را به تصویر می‌کشد.


گیربکس اتوماتیک جک T9 نیز ارتقاء و بهبود یافته است و همخوانی بیشتری با موتور دارد.


البته شاید در وهله اول تامین قطعات و حتی قیمت آن برای برخی علاقمندان به آفرود و محصولات کرمان موتور با ابهام مواجه باشد.


اما با توجه به عقبه این خودروساز، گستردگی شبکه خدمات پس از فروش و تامین به موقع قطعات به نظردیگر مشکلی وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه کرمان موتور نشان داده است که با افزایش تولید و همزمانی عرضه همیشه قطعات مورد نیاز را به موقع و به اندازه تامین کرده است. 


بنابراین با توجه به اینکه درحال حاضر دو پیکاپ در سبد محصولات کرمان موتور قراردارد باید شاهد افزایش سرعت و تولید آبی پوشان کرمانی در بازار خودرو بود.

ارسال نظرات
موضوعات روز