شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 21
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
راه‌اندازی دکترلند توسط نئوبانک سپینو نویدبخش تقویت ارتباطات مالی هوشمند در صنعت درمان کشور است.
کد خبر: ۷۱۳۱۲

تیتر 20- با رشد سریع فناوری‌ها و ورود خدمات مالی دیجیتال به عرصه‌های مختلف، صنعت دارو و درمان نیز از این تحول بی‌بهره نمانده است. در این میان، نئوبانک‌ها یا بانک‌های تمام دیجیتال، که بر بستر گوشی هوشمند فعالیت می‌کنند، نیز در این حوزه ورود کرده‌اند. اکنون «سپینو»، نئوبانک صادرات، با اقدام نوآورانه در قالب سرویس شخصی‌سازی‌شده، فناورانه و هوشمندانه به نام «دکترلند»، به جرگه داروسازان، داروخانه‌ها و فعالان حوزه درمان پیوسته است. 
جامعه آماری متمایز: از 30 هزار تا 200 هزار!  

 
طبق آمارهای وزارت بهداشت، تعداد داروخانه‌ها در ایران در حال افزایش هستند. حدود ۱۶ هزار داروخانه فعال در کشور داریم که از این تعداد، 3 هزار داروخانه، فقط طی دو سال گذشته راه‌اندازی شده‌اند. همچنین ۲۱ دانشکده داروسازی و 32 هزار داروساز در کشور فعال هستند. اگر به این آمار، پزشکان عمومی (حدود 100 هزار)، متخصص (60 هزار) و افراد مشغول به تحصیل در دکتری عمومی و دستیاری (حدود 60 هزار) را بیفزاییم، بیش از 200 هزار نفر فقط در حوزه پزشکی (بدون احتساب پرستاران و سایر فعالان) مشغول به فعالیت هستند.  


این تعداد داروخانه، داروساز و پزشک، در کنار نیاز به خدمات مالی گسترده و پیشرفته، به زیرساخت بانکی و مالی کارآمد نیاز دارند که نه تنها دسترسی آسان و سریع به خدمات را فراهم کند، بلکه توانایی ارائه تسهیلات و خدمات ویژه این صنف را نیز داشته باشد.


نئوبانک پیشرو
سپینو، نئوبانک‌ پیشرو بانک صادرات ایران است که خدمات مالی نوآورانه‌ به مشتریان ارائه می‌دهد. یکی از خدمات برجسته و نوین آن، سرویس جدید «دکترلند» است که به طور خاص برای داروسازان و داروخانه‌ها طراحی شده  و قرار است در آینده نزدیک، در اختیار پزشکان، دندانپزشکان، پیراپزشکان و سایر فعالان درمان قرار گیرد و خدمات مشابه با تخفیف ۱۰ درصدی به آنها ارائه کند. این سرویس سپینو، ورای خدمات بانکی مانند انتقال وجه هوشمند با شماره موبایل، افتتاح سپرده آنلاین در کمتر از سه دقیقه، مدیریت کارت، دریافت تسهیلات، پرداخت اقساط و... است.


مزایای سه‌گانه دکترلند
هدف اصلی راه‌اندازی دکترلند، تسهیل ارائه خدمات مالی برای داروسازان و داروخانه‌ها و ایجاد مزایای رقابتی برای آنهاست، زیرا داروسازان به عنوان قشر پرمخاطب جامعه، خودشان نیز نیازمند دسترسی به سرویس مالی سریع، آسان و مطمئن هستند تا وظایف حساس خود را به بهترین نحو انجام دهند. دکترلند حداقل سه مزیت ویژه برای داروسازان و فعالان حوزه درمان دارد:


مزیت اول، بازگشت نقدی ۱۰ درصدی از خریدها یا کش‌بک (Cash Back) به داروسازان است. این کش‌بک که به حساب سپهری آنها واریز می‌شود، علاوه بر جذابیت مالی، باعث افزایش نقدینگی و کاهش هزینه‌های مالی آنها می‌شود.


مزیت دوم، سرویس (Buy Now, Pay Later) BNPL است که امکان خرید اعتباری را برای فعالان حوزه درمان فراهم می‌کند و به داروسازان اجازه می‌دهد خریدهای خود را اقساطی انجام دهند تا از نقدینگی بیشتری برای اداره کسب‌وکار خود بهره‌مند شوند. 


مزیت سوم، توجه ویژه به شخصی‌سازی (Personalization) خدمات است؛ به این معنا که تغییر و دگرگونی در یک محصول بانکی به انتخاب و تشخیص عرضه‌کننده یعنی نئوبانک سپینو صورت گرفته است. 


تاثیرات دکتر لند
مزایای سه‌گانه دکترلند، تاثیرات چهارگانه در حوزه صنعت دارو و درمان به همراه دارد. بهبود نقدینگی، کاهش هزینه‌های عملیاتی، افزایش دسترسی به تسهیلات مالی و افزایش رضایت‌مندی داروخانه‌ها و بیماران را می‌توان از پیامدهای این سرویس دانست.

 
یکی از چالش‌های اساسی داروسازان در ایران، کمبود نقدینگی و دسترسی محدود به تسهیلات مالی است. سرویس بازگشت نقدی 10 درصدی و خرید اعتباری سپینو، به افزایش نقدینگی و کاهش فشار مالی بر داروسازان کمک می‌کند نکته دیگر اینکه کش‌بک، موجب می‌شود داروخانه‌ها، بخشی از هزینه‌های خود را جبران کنند و سودآوری را افزایش دهند. این موضوع در درازمدت به کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش توان رقابتی آنها می‌انجامد.


نئوبانک سپینو با ارائه تسهیلات مالی ویژه به داروسازان در قالب سرویس دکترلند، امکان دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به وام‌ها و اعتبارات بانکی را برای آنها فراهم می‌سازد. این موضوع به داروسازان کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری‌ بیشتری در زمینه کسب‌وکار خود انجام دهند و توانمندی‌شان را برای تامین داروهای موردنیاز بیماران بهبود بخشند.


علاوه بر اینها، خدمات شخصی‌سازی‌شده دکترلند از این جهت مهم است  که در دنیای کسب‌وکار امروز، ارائه خدمات مالی عمومی برای همه مشاغل به تنهایی کافی نیست و نیازمند اتخاذ راهکارهای دقیق و اختصاصی برای رفع نیاز ویژه هر صنف است. نئوبانک سپینو با درک این ضرورت، خدماتش را کاملا سازگار با چالش‌های داروسازان طراحی کرده و سطح بالای شخصی‌سازی آن موجب شده، جذاب‌تر و مفیدتر از سایر خدمات بانکی باشد.

 این شخصی‌سازی برای داروسازان و در وهله بعد، توسعه آن به سمت جامعه پزشکان و سایر صنوف درمان، رضایت از خدمات بانکی و نظام سلامت را به صورت توامان ارتقا خواهد داد.

نئوبانک‌ها و درمان: تجربیات جهانی
نئوبانک‌ها در سطح جهانی نیز تاثیرات چشمگیری در عرصه خدمات درمانی داشته‌اند. مثلا در بریتانیا، نئوبانک‌ مونزو (Monzo) خدمات مالی و تسهیلات ویژه برای پزشکان و پرستاران ارائه کرده و نئوبانک استارلینگ (Starling) نیز از طریق همکاری با سازمان‌های بهداشت و درمان، خدمات اعتباری و تسهیلات مالی ویژه، برای کارکنان بخش درمان داشته‌ است.


در ایالات متحده نیز نئوبانک Aspiration با تمرکز بر ارائه خدمات مالی سبز و حمایت از صنایع اجتماعی، سرویس‌های ویژه‌ بازگشت نقدی، خرید اعتباری و... را برای کارکنان حوزه بهداشت و درمان راه‌اندازی کرده تا بهره‌وری و رضایت آنها را افزایش دهد.


نتایج اولیه راه‌اندازی دکترلند توسط نئوبانک سپینو و استقبال بیش از ۱۰۰۰ داروساز به همراه مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های معتبر داروسازی در بیست‌ویکمین همایش انجمن علمی داروسازان در شهریورماه امسال، انتظارات از این سرویس را در آغاز مسیر، افزایش داده است.


اکنون انتظار می‌رود دکترلند به سرعت فراگیر شود تا در گام اول، جامعه داروسازان و داروخانه‌ها و در گام دوم پزشکان و فعالان مراکز درمان، ضمن کسب لذت و منفعت از این خدمت، سلامت را به بیماران هدیه دهند؛ اقدامی که نویدبخش تقویت ارتباطات مالی هوشمند در صنعت درمان کشور است.


آینده مشخص می‌کند که آیا نئوبانک سپینو با سرویس شخصی‌سازی‌شده دکترلند، جامعه 30 هزارنفری داروسازان کنونی و بعدها، جامعه 200 هزارنفری پزشکان را شگفت‌زده خواهد کرد یا خیر! 

 

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز