چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ بررسی می‌کند؛
بانک‌ها به عنوان نهاد‌های کلیدی در سیستم مالی، نقش اساسی در تسهیل مبادلات اقتصادی و مالی دارند. یکی از شاخص‌های برجسته عملکرد بانک‌ها، توانایی آنها در انجام عملیات ارزی است. بانک سینا، به عنوان یکی از موسسات مالی معتبر و نسبتا جوان، طی سال‌های اخیر با اتخاذ استراتژی‌های نوین و بهبود فرایندها، در حال ارتقای قابلیت‌های خود در زمینه عملیات ارزی است تا به بانک بزرگ ارزی ایران تبدیل شود.
کد خبر: ۷۱۳۸۶

تیتر 20 - کارشناسان معتقدند یکی از راه‌های کسب مزیت رقابتی برای بانک‌های دنیا، بین‌المللی شدن است و بسیاری از آنها در این مسیر گام برداشته‌اند. ارائه خدمات ارزی به مشتریان، گشایش اعتبارات اسنادی، حواله ارزی، صدور کارت‌های اعتباری قابل استفاده در سایر کشورها به ارزهای مختلف، برخی از خدماتی هستند که بانک‌ها در سطح بین‌الملل ارائه می‌دهند.


طی سال‌های اخیر، ارائه طیف وسیع خدمات ارزی به مشتریان، مسیر بین‌المللی شدن و افزایش سهم بازار را برای بانک سینا نیز هموارتر کرده، هرچند از وضعیت موجود تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله بسیار است.


افتتاح انواع حساب‌های ارزی، خرید فروش ارز، صدور حواله های ارزی و دریافت آن به نام مشتریان از بانک‌های داخلی و خارجی، گشایش اعتبارات اسنادی دیداری و مدت‌دار، صدور انواع ضمانت‌نامه‌های ارزی، انجام امور واردات کالا از طریق ثبت سفارش بروات اسنادی و امور اعتبارات اسنادی صادراتی و نیز صدور گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی از جمله خدمات ارزی بانک سیناست. انتشار خبر شناسایی سود از تسعیر ارز در بانک سینا در اوایل امسال از نشانه‌های موفقیت بانک در حوزه ارزی و بیانگر چشم‌انداز مثبت در آینده است. 


با وجود تنوع سرویس‌ها و محصولات، سهم بانک سینا از معاملات ارزی، پایین و نیازمند ارتقاست؛ اتفاقی که قرار است در دوره مدیریت علی ابدالی، سرپرست جدید بانک سینا که اردیبهشت‌ماه امسال بر مسند مدیرعاملی تکیه زده رقم بخورد و هدف بانک سینا در سال جاری را که افزایش درآمدهای ارزی است، تحقق بخشد. در این میان، بانک سینا که 33 ‌درصد سهام آن متعلق به صندوق توسعه ملی است، با قابلیت‌های متعددش، توان تبدیل شدن به بانک مدرن خاورمیانه و بانک بزرگ ارزی را داراست.

 
برای این منظور، بانک سینا با هدف ارتقای جایگاه و افزایش سهم بازارهای داخلی و منطقه‌ای، در جهت پیاده‌سازی استراتژی‌های کلیدی از جمله گسترش خدمات ارزی حرکت می‌کند. توسعه زیرساخت‌های فناوری، گسترش شبکه شعب ارزی، نمایندگی‌های خارج از کشور و ایجاد ارتباطات بین‌المللی با بانک‌های دنیا از جمله اقدامات مثبتی است که باید توسعه یابد.

 
یکی از پیش‌نیازهای بانک سینا برای توسعه خدمات ارزی، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نوین است. این بانک با به‌کارگیری سیستم‌های بانکداری الکترونیک پیشرفته و استفاده از نرم‌افزارهای تحلیل داده، برای بهینه‌سازی فرایندهای ارزی تلاش می‌کند. این فناوری‌ها به بانک سینا امکان می‌دهد ضمن تدقیق و تسریع عملیات ارزی، کیفیت این‌ خدمات به مشتریان را بهبود بخشد.


بانک سینا برای تبدیل شدن به بانک بزرگ ارزی، در جهت گسترش شبکه شعب پیش می‌رود. دارا بودن حدود 80 شعبه ارزی در سراسر کشور، در راستای تسهیل خدمات به مشتریانی است که نیازمند این خدمات هستند و البته هنوز کافی نیست. گسترش شبکه شعب به بانک سینا کمک می‌کند دسترسی به بازارهای بین‌المللی را افزایش و خدمات ارزی متنوع‌تری ارائه دهد. 


علاوه بر این، برقراری شراکت‌ استراتژیک، روابط کارگزاری و نیز توسعه همکاری با بانک‌های معتبر بین‌المللی، دامنه خدمات و درآمدهای ارزی بانک سینا را گسترش می‌دهد. این مشارکت‌ها موجب می‌شود بانک سینا از خدمات مالی و ارزی گسترده‌تر، بهره‌برداری و امکان دسترسی به شبکه‌های مالی را برای مشتریان داخل و خارج از کشور فراهم کند.


اگر بانک سینا به دنبال پیمودن پله‌های نردبان موفقیت به سمت بام ارزی است، باید طراحی و توسعه محصولات و خدمات ارزی و بین‌المللی را همان‌طور که مدیران ارشد بانک تاکید کرده‌اند، بیش از پیش گسترش دهد. این محصولات و خدمات می‌توانند به جذب مشتریان جدید، افزایش حجم تراکنش‌های بین‌المللی و تقویت جایگاه بانک در بازارهای جهانی کمک کنند. با توجه به قابلیت‌های بانک سینا، این سرویس‌ها و محصولات ده‌گانه عبارتند از:


    ارائه حساب‌های ارزی بین‌المللی برای مشتریان
    ارائه کارت‌های اعتباری برای سفرهای بین‌المللی و انجام تراکنش‌های آنلاین
    خدمات انتقال وجه بین‌المللی با سرعت و هزینه‌ رقابتی
    ارائه تسهیلات و اعتبارات ارزی مانند وام‌های ارزی واردات و صادرات، اعتبار اسنادی و ضمانت‌نامه‌های بانکی بین‌المللی
    توسعه پلتفرم‌های بانکداری الکترونیک با قابلیت‌ بین‌المللی
    خدمات مشاوره و سرمایه‌گذاری بین‌المللی مانند تحلیل بازار جهانی، راهکارهای سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک‌ ارزی
    توسعه پلتفرم‌های تجارت بین‌المللی برای عرضه کالاها و خدمات مشتریان در بازارهای جهانی به صورت یکپارچه 
    ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌ها و بازارهای مختلف از سوی مشتریان
    ارائه بیمه‌های ارزی و بین‌المللی برای پوشش ریسک‌های مرتبط با نوسانات ارزی، تاخیر در پرداخت‌ها و مانند آن
    توسعه سرویس‌های پرداخت بین‌المللی مبتنی بر موبایل با قابلیت پرداخت‌ سریع و امن در قالب ارزهای مختلف


سنگ بنای قوی و حسن شهرت بانک سینا به این بانک کمک می‌کند با توسعه محصولات و خدمات در بازارهای بین‌المللی با اعتماد بیشتری عمل کرده و جایگاه خود را تثبیت کند. همکاری صندوق توسعه ملی نیز به افزایش توان بانک در فعالیت‌های ارزی و توسعه محصولات کمک می‌کند. با تداوم این روند و توجه به نیاز بازار، بانک سینا قادر است هدف خود یعنی بانک بزرگ ارزی را محقق سازد و به بازیگر برجسته این عرصه تبدیل شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز