شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 21
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
در گفتگو با تیتر ۲۰  مطرح شد:
شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان فولاد کشور در کنار توسعه مجموعه خود در توسعه اقتصادی استان نیز نقش آفرین بوده است. حسام الدین فرهادی نایب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این باره اظهار کرد: نقش آفرینی فولاد مبارکه باعث شده تا دولت حساب ویژه‌ای روی آن باز کند.
کد خبر: ۷۱۵۸۵

تیتر20- توسعه فعالیت های صنعتی در چند دهه اخیر به واسطه اجرای پروژه های مختلف در حوزه مسئولیت های اجتماعی توانسته توسعه در استان های صنعتی را هم به همراه داشته باشد. درواقع سرمایه گذاری های اقتصادی-  صنعتی منجر به رشد اجتماعی و اقتصادی برای مردم خواهد شد.

بنگاه های تولیدی با توسعه فعالیت های خود نیازمند نیروی انسانی بیشتری هستند که این نیاز را از طریق نیروهای بومی خود تامین می کنند. همین موضوع می تواند در ارتقای سطح اجتماعی و کاهش بیکاری نقش بسزایی داشته باشد.

از سویی دیگر تامین برخی از نیازهای صنعتی به ویژه در حوزه انرژی نیز باعث شده تا نیازهای جامعه محلی و نزدیک این واحدها نیز تاحدودی تامین شود.

حال فولاد مبارکه به عنوان اصلی ترین تولید کننده فولاد کشور که در مسیر توسعه حداکثری صنعت فولاد قرار دارد، توانسته در توسعه استان اصفهان نیز یکی از نقش آفرینان اصلی باشد. به هر میزان این مجموعه توسعه صنعتی خود را پیش برده است توانسته توسعه در استان را نیز با اجرای پروژه های مسئولیت اجتماعی نیز افزایش دهد.

حسام الدین فرهادی نایب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در گفت و گو با «تیتر20» با اشاره به نقش فولاد مبارکه در توسعه استان بیان کرد: اقدامات بزرگی از سوی این شرکت برای توسعه استان انجام شده است که یکی از مهمترین آنها سرمایه گذاری در طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان است.

 متاسفانه ارائه آمارهای اشتباه باعث شده تا اعداد غیر واقعی درباره مصرف آب صنعت استان منتشر شود. در حالی که میزان مصرف فولادی های استان در حوزه آب کمتر از 30 میلیون مترمکعب است. اما فولاد مبارکه برای انتقال 60  میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس سرمایه گذاری کرده است که در نتیجه آن می تواند علاوه بر تامین نیاز صنعت فولاد، نیاز سایر صنایع را هم تامین کند.

به گفته وی، بخشی از نگاه توسعه فولاد مبارکه در استان به این دلیل است که نمی خواهد مشکلات آتی گریبان گیر آن شود. به همین دلیل در بحث کاهش ناترازی انرژی وارد سرمایه گذاری شده است.

فرهادی با اشاره به سرمایه گذاری در حوزه برق نیز بیان کرد: در این حوزه نیز فولاد مبارکه با سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های خورشیدی و ترکیبی نیز عملا در حال خود کفایی در نیاز های خود است.

وی همچنین افزود: در کنار موارد یاد شده فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت های اجتماعی استان نیز اقدامات ارزشمندی را اجرایی کرده است. ساخت مدارس و اخیرا بیمارستان نیز از مهمترین اقدامات در توسعه اجتماعی استان است که از سوی این مجموعه اجرایی شده و می تواند کیفیت زندگی مردم را ارتقا دهد.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز