يکشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۳ - 2025 January 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به جهشی خیره کننده در فروش مواد پروتئینی و فروش خوب در لوازم خانگی سبک و خوراکی ها، در ۹ ماهه سال جاری دست یافته است.  
کد خبر: ۷۳۸۸۳

تیتر20 - شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در ۹ ماهه ابتدای سال جاری شاهد افزایش ۷۱.۴ درصدی در مبلغ فروش خود بوده است. بر این اساس، مبلغ فروش شرکت از بیش از ۴۴ همت در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ به بیش از ۷۶ همت در ۹ ماهه ابتدای سال جاری رسیده است. 


البته افق کوروش تنها در مبلغ فروش موفق نبود و تعداد فروش خود را هم از بیش از ۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون به بیش از ۱ میلیارد و ۶۴۵ میلیون در سال جاری رسانده است. در این بخش هم افزایش ۲۸.۹ درصدی را شاهد هستیم. 


رشد در تعداد فروش، نشان دهنده موفقیت درتوسعه شبکه‌های فروش است؛ چرا که قدرت خرید مصرف کنندگان بر حسب نرخ برابری دلار با ریال در همین مدت، کاهش یافته است. 


بسیاری از بخش‌های بازار هم از کاهش شدید تعداد فروش و تعداد سفارشات خود در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته، خبر می‌دهند. 


محصولات پروتئینی در صدر فروش ۱۴۰۳
بیشترین مبلغ فروش افق کوروش در ۹ ماهه ابتدای سال جاری مربوط به محصولات پروتئینی است. در این مدت بیش از ۳۰ هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان محصولات پروتئینی فروخته شده است. 


۳۹.۸ درصد از کل مبلغ فروش شرکت، مربوط به محصولات پروتئینی است. میزان فروش خوراکی‌ها هم به بیش از ۲۹ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان می‌رسد. 
در ۹ ماهه ابتدای سال گذشته، بیشترین فروش مربوط به محصولات خوراکی بود. در این مدت، بیش از ۲۰ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان محصول خوراکی از سوی افق کوروش فروخته شد. 


سال گذشته، پس از خوراکی ها، محصولات پروتئینی افق کوروش، بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان فروش داشتند. 
فروش محصولات پروتئینی شرکت در یک‌ساله محل اشاره، به طور شگفت‌انگیزی بیش از ۱۱۱ درصد رشد کرده است. میزان فروش محصولات خوراکی هم به بیش از ۴۴ درصد می‌رسد. در کل بیشترین رشد مبلغ فروش در افق کوروش مربوط به محصولات پروتئینی است. 


در این بین، رشد فروش لوازم سبک منزل هم بسیار خوب بود و از بیش از ۷۷۲ میلیارد به بیش از ۱ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان در سال جاری جهش کرده است. در این بخش هم شاهد رشد ۸۵.۶ درصدی در فروش هستیم. 


رشد فروش لوازم خانگی سبک، از این جهت دارای اهمیت است که با توجه به افت قدرت خرید خانوار و اولویت قرار گرفتن تهیه مواد خوراکی، چندان محل اعتنا قرار نمی‌گیرد. 


اما افق کوروش موفق شده است که تعداد فروش لوازم خانگی سبک را از بیش از ۲۳ میلیون و ۷۶۸ هزار به بیش از ۳۱ میلیون و ۴۲۹ هزار عدد برساند. 
در نتیجه تعداد لوازم خانگی به فروش رفته، بیش از ۳۲ درصد رشد کرده است. افزایش فروش لوازم خانگی سبک در وضع کنونی اقتصاد ایران، موفقیتی چشم گیر، محسوب می‌شود. 


تعداد کل فروش افق کوروش در ۹ ماهه ابتدای سال به بیش از ۱ میلیارد و ۶۴۵ میلیون می‌رسد. نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، تعداد فروش بیش از ۲۸ درصد جهش کرده است. 


راهبرد توسعه‌ای افق کوروش 
در کل رشد پیش رونده در فروش شرکت فروشگاه‌های زنجیره ای افق کوروش مدیون توسعه است. این توسعه از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های وابسته و… به دست آمده است. 


صورت مالی نیمه اول سال ۱۴۰۳ افق کوروش نشان می‌دهد که میزان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های وابسته از بیش از ۱ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان در ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ رسیده است. میزان سرمایه‌گذاری در این بخش ۱۹ درصد رشد کرده است. تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش یکی از مهم‌ترین عوامل در توسعه این مجموعه محسوب می‌شود. 


این شرکت بیش از 4هزار شعبه فروشگاهی دارد. دومین فروشگاه برتر کشور، تنها حدود ۳۰ درصد افق کوروش، شعبه دارد. 


افق کوروش برای آینده هم برنامه دارد و می‌خواهد که روند توسعه‌ای خود را با افزایش تعداد شعب ، توسعه فروش و درآمد با واگذاری حق امتیاز تابلو (فرانچایز)، توسعه برندهای اختصاصی (تولید محصول با برند افق کوروش)، افزایش فروش اینترنتی و… سرعت دهد.

ارسال نظرات
موضوعات روز