تیتر20 - آرین موتور از سال 1401 با ورود به تولید و عرضه لاماری ایما رسما به جرگه خودروسازان پیوست.این حضور و ورود با توجه به کارنامه سال های اخیر این شرکت نشان داد که آنها با چشمان باز قدم به این عرضه بگذارند. به بیان دیگر آنها هم می دانستند که بازار خودرو به چه نیاز دارد و هم اینکه چگونه باید به بازار ورود کنند.
این دیدگاه باعث شده است که بازارخودرو شاهد حرکت جدید و گام محکم لاماری در بازار خودرو های سواری باشد. بازاری که همچنان مستعد محصولات جدید است و به تازگی نیز با ورود خودروهای وارداتی شاهد رقابتی سخت تر نیز شده است. اما آرین موتور نشان داده است که می تواند در این بازار همچنان حضوری قوی و پربار داشته باشد.
آرین موتور ازشراکت با ژاپنی تا تولید لاماری
آرین موتورپیش از تحریم ها ، با اخذ نمایندگی از برندهای مطرح و محبوب ژاپنی توانست در بازار خودروهای وارداتی نام خوبی برای خود دست و پا کند. این شرکت درشرایطی اقدام به عرضه محصولات میتسوبیشی کرد که رقبای قدرتمند دیگری ازفرانسه ، ژاپن و کره توانسته بودند جایگاه محکمی در بازار کسب کرده و سهم خوبی به دست بیاورند. بعد از برجام نیز برندهای مطرح دیگری نیز وارد بازی شدند. برندهای که نام و نشانشان به تنهایی قادر بود مشتریان را نسبت به خرید ترغیب کند.
اما آرین پارس موتور با انتخاب محصولات به روز و مورد نیاز بازار نه تنها در این رقابت کم نیاورد، بلکه توانست دوشادوش سایر رقبا فضای بهتری را برای مصرف کنندگان فراهم کند.
اما با آغاز تحریم ها و ممنوعیت واردات این واردکننده نیز با چالش های زیادی روبرو شد. تعهدات معوق و لزوم ارائه خدمات پس از فروش بار سنگینی بود که بر دوش آنها افتاده بود.
با این وجود آرین موتور با توجه به تجربه ای که از همکاری با ژاپنی ها به دست آورده بود و همچنین تکیه بر نیروهای مجرب داخلی و آشنا با صنعت خودروسازی و بازار در کنار ایفای تعهدات و ارائه خدمات ، زمینه های تولید را فراهم کرد.
کار به سرعت پیش رفت و عرضه و فروش اولین محصول از برند لاماری در سال 1401 آغاز شد. برندی که این روزها جزء سرامدان بازار به شمار می آید و انگار سال های سال از حضورش می گذرد.
درواقع آرین موتوربا برند لاماری و عرضه ایما در اولین گام توانست در بازار خودروهای شاسی بلند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.
نوع عرضه ، نحوه فروش و شیوه ارائه خدمات پس از فروش باعث شده است که مشتریان به این برند اعتماد کرده و زمینه های عرضه محصولات جدید از لاماری را فراهم کنند.
استقبال ازیک جهت نشان می دهد که مخاطبان بازار را خوب می شناسد و در این مسیر نیز موفق هم بوده است .
از جمله خودرهایی که آرین موتور با برند لاماری عرضه کرده است می توان به نسخه آپشنال لاماری ایما ، لاماری ایما هیبرید و لاماری ایما برقی اشاره کرد. محصولاتی که رویکرد آرین موتور به مسائل زیست محیطی را نیز نشان می دهد.
دراین شرایط این شرکت با توجه به نیازبازار ، ورود خودروهای جدید و بررسی نیاز مشتریان در جریان برگزاری ششمین نمایشگاه خودروی شهر آفتاب که طی روزهای 9 تا 12 بهمن ماه جاری برگزار شد ، با معرفی یک سدان جدید به اصطلاح یک برگ جدید دیگر رو کرد.
این محصول که لاماری اکو (lamari Echo) نام دارد در همین رویداد نیز وحتی پیش از انتشار و معرفی مشخصات فنی و امکانات با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.
شاید برای بسیاری این پرسش پیش بیاید که چرا بدون آنکه اطلاعات کافی از این خودرو به اطلاع بازار برسد با استقبال مواجه شده است.
برای پاسخ به این سوال به نظر باید به عملکرد این شرکت در سال های اخیر مراجعه کرد. در این سال ها هر محصولی که از سوی این شرکت به بازار عرضه شده است ، پایه های اعتماد را محکم ترکرده است.
به همین دلیل به نظرمی رسد که لاماری اکو هم با استقبال مصرف کنندگان همراه شود. چرا که در گرماگرم بازار رقابتی خودروهای سدان به خصوص با افزوده شدن خودروهای وارداتی ، قطعا آرین موتور دست به انتخاب محصولی زده است که هم بتواند توان رقابت را داشته باشد و هم بتواند اعتبار برند را حفظ کند. به همین دلیل لاماری اکو را می تواند گام محکم جدید آرین موتور در بازار خودرو دانست.