تیتر20-وقتی تئاترهای بی کیفیت را در بلکباکسهایی که نه سن مناسبی دارند و نه نشیمنگاه خوبی با بلیت ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای مخاطب نمایش میدهند، چرا “پیرپسر” با زمان ۱۹۰ دقیقه ای نتواند در پردیس های سینمایی مدرن با بلیت ۲۰۰ و ۲۵۰ هزار تومانی اکران شود؟
به گزارش سینما ناب، حامد مظفری روزنامهنگار و منتقد سینما با بیان مطلب فوق روی آنتن زنده رادیوتهران گفت: همین حالا کلی فیلم کم یا بی مخاطب داریم که یا در اکران سراسری یا هنروتجربه عرضه میشوند و هیچ کس هم خرده نمیگیرد چرا ظرفیت سینماها را به آثاری این گونه میدهید. درباره “پیرپسر” که بالاخره در زمره چهار پنج فیلم متفاوت و قابل تامل جشنواره فیلم فجر۴۳ بوده، چرا این همه گارد وجود دارد؟
او ادامه داد: چه منتقد چه روزنامهنگار چه پخشکننده و چه سینمادار صرفا میتواند پیشنهادش را به سازنده ارائه کند و اینکه اصرار کنند اکتای براهنی همان کاری را کند که ما انتظار داریم دیگر دخالت در اثر هنری است. بگذارید نسخه اصلی “پیرپسر” همان طوری که اکتای میخواهد اکران شود و بعد اگر مخاطب نداشت، نقدش کنید.
مدیر رسانه تحلیلی سینماروزان خاطرنشان ساخت: از یک طرف اُرد میدهیم که سینما نیاز به تجربه های تازه دارد و از آن طرف حالا یک نفر پیدا شده و میخواهد ریسک کند و متعاقب جو مثبت جشنواره ای حول “پیرپسر” فیلم سه ساعته را اکران کند؛ بگذارید تجربه شود شاید جواب داد.
حامد مظفری تاکید دارد: تا جایی که من اطلاع دارم شورای صنفی نمایش هیچ مشکلی با اکران نسخه اصلی “پیرپسر” ندارد، پس میماند سینماداران و پخشکننده که آنها هم بد نیست دل به دریا بزنند و اتفاق جدیدی را تجربه کنند.
این منتقد سینما درباره دورنمای خودش نسبت به اکران نسخه اصلی “پیرپسر” با بلیت گرانتر گفت: اولا که بلیت ۲۰۰ هزار تومانی همچنان نسبت به بلیت ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تئاتر و بلیت یک میلیونی کنسرت های برخی فالشخوانها، رقمی نیست، بعد هم بدون شک “پیرپسر” پتانسیل اولیه فروش را دارد یعنی سوار بر همان موج فجر۴۳ لااقل یکی دو هفته خوب میفروشد و پس از آن دیگر واکنش های مخاطبان اولیه است که مسیر را برای ادامه اکران میسازد و صدالبته که براهنی باید به فکر طراحی و اجرای تبلیغات ویژه برای کف مخاطب-و نه صرفا مخاطبان خاص- باشد تا ریسکش جوابی معقول بگیرد./خبرانلاین